Védd ki a téli sérüléseket!

Február elejére még a legjobban felkészített szervezet is kezdi felélni tartalék energiáit. A végtag- és ízületi sérülések száma – részben ezért is - ebben az időszakban mindig megugrik. Még azok között is, akik a sípályák közelébe sem merészkednének soha.

A téli időszakban megsokszorozódik az ízületi gyulladással küzdők száma: a hidegben végzett munka, a nem elég meleg öltözék, vagy a nem megfelelően fűtött lakás/iroda okozhatja legtöbbször a panaszokat. A tünetek mihamarabbi kezelése után érdemes gyorsan megfelelő tréninget találni, hogy a panaszok ne újuljanak ki, végtagjaink folyamatosan ellenállóbbak legyenek a hideg, vagy a csúszós utakon nap-mint nap előforduló kisebb-nagyobb botlások miatti húzódásokkal, zúzódásokkal, szemben.

„Fél óra edzés hetente 2-3-szor szinte mindenkinek belefér. A vibrációs tréneren végzett mozgás pedig a sportolni vágyó saját teherbíróképességéhez igazítható” –magyarázza Gacsal Valéria, a VibroCity vibrációs tréningszalon gyógytornásza. „ Ennyi mozgással a testsúly is csökkenthető, a vázizomzat megerősíthető, így az ízületek kisebb terhelésnek vannak kitéve. Vagyis ellenállóbbá válnak a környezeti ártalmakkal szemben is.” –teszi hozzá a szakember.

40 éves kor körül sok hölgynek kell szembesülnie a kezdődő csontritkulással, és az ezzel járó fájdalmakkal. A vibrációs tréning ezen is segít: növeli a csonttömeget, fokozza a csontok közötti folyadékképződést – vagyis ismételten védi az ízületeket, és csökkenti a gyakori fájdalomérzetet, ami a zordon mínuszokban még kellemetlenebb lehet.

„A vibrotréninget bármilyen korosztály elkezdheti, az is, aki évek óta nem sportolt semmit. Ehhez az edzéshez sosincs későn.” –hangsúlyozza Magyar Orsolya személyi edző. Sokan attól félnek, túl gyengék, hogy belevágjanak valamilyen sportba. A halogatással azonban sokkal több kárt okoznak maguknak, mintha egy szakképzett edző tanácsát kérnék a megfelelő mozgásforma kiválasztásában. „ Tél végén hajlamosak vagyunk az eltunyulásra, mindenki kevesebbet mozog. Így viszont jobban ki vagyunk téve a hideg, a vírusok és az ülő életmód kellemetlen következményeinek” – figyelmeztet a tréner.

A legjobb időzítés a sportolás elkezdéséhez tehát éppen a február-márciusi időszak. Ilyenkor nemcsak az immunrendszerünket és ízületeinket erősítjük meg, hanem már vonzóbb alakkal készülhetünk a tavaszi gardrób-cserére is.

 

www.vibrocity.hu


Cikkajánló
- Gluténérzékenyek karácsonya
- Edinaturally - Partner a megújulásban!
- A D-vitamin pótlás fontosságáról
- Hajrá immunerősítés!
- Gyakorlati tudnivalók a COVID-19 tesztekről utazóknak és munkavállalóknak

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing