Változóban a Nyugat-Dunántúl turizmusa

 

A Nyugat-Dunántúl idegenforgalma átstrukturálódott a világgazdasági válság kitörése óta, a térség turizmusában egyre nagyobb hangsúlyt kap a szomszédos országokból érkezők fogadása – mondta el a Magyar Turizmus Zrt. illetékese az MTI-nek.
Korábban a nyugat-európai országokból, Franciaországból és Olaszországból, valamint Hollandiából érkezett a vendégek 15-20 százaléka... 

... mára a részarányuk öt százalék körülire apadt - ismertette Tama István regionális marketingigazgató. A kieső vendégszámot azonban nemhogy pótolják, de túl is szárnyalják a közeli piacok vendégei. Ausztriából, Csehországból, Szlovákiából és Szlovéniából az előző évtizedben megszokottnál jóval többen érkeznek a régióba. A német nyelvű országokból érkezik továbbra is a vendégek bő kétharmada, átlagosan minden ötödik látogató csehországi, minden tizedik pedig szlovákiai. A szakember különösen impozánsnak nevezte a cseh vendégek számának emelkedését, hiszen 2000-ben még csak 11 ezren érkeztek a térségbe, mára viszont 200 ezer fölé ugrott a számuk. Ők elsősorban a wellness-lehetőségek iránt érdeklődnek. A külföldiek számára a fő vonzerőt továbbra is a fürdők, valamint a városlátogatások jelentik, a harmadik helyen pedig az ökoturizmus áll - emelte ki. Egyre fontosabb szempont a földrajzi közelség: továbbra is Budapestről és környékéről érkezik a legtöbb turista a régióba, miközben a Duna-Tisza-közéről, a Tiszántúlról elmaradnak a vendégek. Ezt ellensúlyozzák a közeli megyékből ide látogatók; egyre erősebb trend ugyanis, hogy 50-60 kilométeres körzeten belül, hétvégére utaznak el az emberek - mondta Tama István.

 

MTI 2013. december 3., kedd 3:33


Cikkajánló
- Par Excellence díjas a badacsonyi Villa Sandahl pincészet
- Nyolcmilliárdos turisztikai fejlesztés kezdődik Hajdúszoboszlón
- Hajrá immunerősítés!
- 4 millió eurós fejlesztés a Thermia Palace Spa szállodában
- Cabernet franc és terroir Villányban

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing