Újabb országos fröccsnépszerűsítő kampány indult

Méltatlan helyen szerepel a magyar gasztronómiában a bor és szódavíz keverékeként jól ismert fröccs - állítja az Agrármarketing Centrum (AMC), amely újabb kampányt indított az ital népszerűsítésére.

Az AMC fröccskampánya harmadik alkalommal indult útjára pénteken a budapesti Mikszáth térről. Az augusztusi körút során Hajós András "fröccsmester" ismert médiaszemélyiségként népszerűsíti majd a minőségi magyar borokból készült felnőtt üdítő italt - adta hírül közleményben az AMC.

Az idei fröccskampány a fröccskultúra széles körű terjesztése mellett az ital térhódítását célozza, mert a kampány szervezői szerint a fröccs jelenleg méltatlanul kevés teret kap a hazai gasztronómiában. "Az ital kapcsán még mindig tartja magát az a tévhit, hogy a fröccs a silány borok feljavításának egyik lehetséges módja, amit legfeljebb a sarki kiskocsmában illik fogyasztani" - írják a szervezők.

A kampányba bekapcsolódnak a Mikszáth tér környéki vendéglők séfjei is, akik erre az alkalomra kreált "fröccskorcsolyáikkal" támogatják a kezdeményezést. Az akció teljes ideje alatt mindegyik étteremben azonos áron fogyaszthatja mindenki kedvenc bor-víz kombinációját.

"A jó fröccshöz nemcsak kiváló minőségű magyar bor, hanem egy igazi hungarikum, a szikvíz is szükséges" - mondta al Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója az MTI-nek.

Az egy hónapon át tartó kampány alatt egy 37 éves Volkswagen T2 fröccsbusz járja majd az országot, amelyen helyi borokból készítik el az italt, ezzel népszerűsítve az adott régió borait is. A túra pénteken indult a Mikszáth térről, és Debrecen, Budaörs, Balatonfüred, Sopron és Szeged érintésével érkezik vissza Budapestre augusztus utolsó hétvégéjén.

A bor vízzel történő vegyítésének hagyománya az ókorba nyúlik vissza: a görögök vízzel hígították a bort azokon a szümposzionokon (együttivásokon), amelyek az egymással ritkán találkozók fórumai voltak. Ügyeltek rá, hogy a bor gátlásoldó legyen, de mértékkel fogyasztották, mert az ittasság megakadályozta az ésszerű társalgást.

Magyarországon - úgy tartják - a 19. században született meg a fröccs, a legenda szerint Fáy András író fóti pincéjében. Állítólag ide hozta el 1842-ben első szódavizes palackját Jedlik Ányos, az eseményen jelen lévő Vörösmarty Mihály pedig a németes spriccer kifejezés helyett a fröccs nevet adta a szódás bornak.

 

Forrás: -MTI-

 


Cikkajánló
- Kihirdették a Magyar Sommelier Szövetség idei díjazottait
- Edinaturally - Partner a megújulásban!
- Új magyar gin a Bestillótól
- Omega-3 tojást tojó tyúkokat nevelnek a Szent István Egyetemen
- Feljövőben a minőségi, prémium szaloncukrok 2020-ban

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing