Új stílus és magas minőség a Tokaj Kereskedőház 2014-es borainak védjegye

2015.04.01. | Kategóriák: Bor, teljes cikkgyűjtemény, Hírek

A Tokaj Grand 2015 – Nagy Tokaji Kóstoló Budapesten c. rendezvényen a borvidék legnagyobb borászata, a Tokaj Kereskedőház Zrt. legújabb boraival mutatkozott be, melyek ízvilágukkal, stílusukkal is a megújulást és a minőségi forradalmat képviselik, melyet a Tokaj Kereskedőház vezetése 2013-ban hirdetett meg azzal a céllal, hogy Tokaj ismét elfoglalja az őt megillető helyet a minőségi borok nemzetközi piacán. A szombati rendezvényen a Tokaj Kereskedőház 2014-es évjáratú borairól Ronn Wiegand tartott előadást, aki a világon elsőként szerezte meg mind a Master of Wine, mind a Master Sommelier címet.

Ronn Wiegand a borvidék megújulását meghatározó szereplőként mutatta be a Tokaj Kereskedőházat, amely a teljes technológiát érintő fejlesztést hajt végre a termelésben. A világszerte elismert szakértő a mesterkurzuson a társaság új szellemiséget képviselő és már számos elismerést elnyert hét borát mutatta be, melyek a 2012-ben az "Év bortermelője" címmel díjazott Áts Károly főborász vezetésével készültek, aki 2013 tavaszán csatlakozott a Tokaj Kereskedőházhoz. Elsőként három száraz bort kóstoltak a résztvevők, a Száraz Cuvéet, a Prémium Furmintot, majd a Kővágó Furmintot. Wiegand kiemelte, hogy ezek magas minőségű, friss borok, melyek a Tokaj Kereskedőház új stílusát képviselik, hiszen még az elsőként bemutatott Száraz Cuvée ízvilága is olyan összetett, hogy „akár tíz percent át lehet beszélni róla és elemezni”. A 2014-es száraz borokat és a sárgamuskotályt még hordóban, illetve tartályban érlelik, várhatóan 2015 májusában kerülnek piacra. Wiegand szerint a Tokaj Kereskedőház édes borai, különösen a 2013-as Aszúk világszínvonalúak. A tapasztalt sommelier és a közönség is egyetértett abban, hogy a Kereskedőház borainak frissessége, karakteres ízvilággal és magas minőséggel párosulva Tokaj új stílusát képviseli.

A Tokaj Kereskedőház megújulását a borászat technológia teljes átalakítása és átfogó termőhelyfelmérés kíséri. 2013 októberében több milliárd forint értékű beruházási program indult el a társaság tolcsvai telephelyén, a pincészet hűthető tartályparkjának kiépítését, új palackozó üzemet, valamint az ehhez kapcsolódó infrastruktúra kialakítását célul kitűzve. A Tokaji borvidék termelési színvonalának növelését, valamint a szektor jövedelmezőségének és eltartó képességének javítását tartotta szem előtt a Tokaj Kereskedőház akkor is, amikor európai szinten egyedülálló termőhelyfelmérést indított a régióban. A 2014-ben indult felmérés első szakaszában a vállalat ültetvényellenőrei 1000 hektár területen, 3600 parcellán már elvégezték a munkát, ahonnan a vállalat rendszeresen vásárol fel szőlőt a szüreti időszakban. Az így összeállt adatbázisból – térinformatikai módszerek segítségével – minden felmért földdarabról több tucat szempont alapján lehet nagyfelbontású térképeket készíteni.

A Magyar Állam tulajdonában lévő nemzeti pincészet, amely a 2002 óta az UNESCO Világörökség része címet is viselő történelmi Tokaji borvidék legnagyobb borászataként a magyar borászati tradíció őrzője és védelmezője. Tevékenysége elsősorban a szőlőalapanyag termelésére és felvásárlására, borkészítésre és borértékesítésre, valamint borkóstoltatásra épül. A Tokaj Kereskedőház Zrt. 70 hektáros saját szőlőterülettel rendelkezik, emellett ugyanakkor közel 1000 hektár területről, közel 1600 kistermelőtől vásárol fel szőlőt.

További információk:

Molnár Bálint

MDM Communications

+36 30 458 7240

balint.molnar@mdm-comm.com


Cikkajánló
- Par Excellence díjas a badacsonyi Villa Sandahl pincészet
- Kihirdették a Magyar Sommelier Szövetség idei díjazottait
- Libamájról és borokról. Szöghy Ottó ajánlásai
- Beszáll az e-kereskedelembe Váradi József
- Balaton-felvidéki Nemzeti Park védjegyet nyert a Folly levendula szörpje

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing