Tokaj Kereskedőház: kiemelkedő lesz a 2013-as tokaji bor

 

Kiemelkedő évjárat lesz a 2013-as Tokaj-Hegyalján, az új borvidéki rendtartási minőségi követelményeknek is megfelelő első palack aszú 2016-ban kerülhet a boltok polcaira.

A tokaj-hegyaljai történelmi borvidék mintegy 5500 hektárnyi területén ebben az évben csaknem 300 ezer mázsa szőlő termett, a Tokaj Kereskedőház Zrt. ebből 75 ezer mázsát vásárolt és dolgozott fel, a válogatott aszúszemekből pedig 2,5 ezer mázsányit.

Goreczky Gergely, a társaság vezérigazgatója szerint nagyon kevés olyan különleges mikroklímával rendelkező hely van a világon, ahol a szőlő természetes úton aszúsodik, ezen belül pedig egyetlen helyen sem szedik akkora mennyiségben az aszút szemenként válogatva, mint a tokaji borvidéken.

A jelenleg is tartó "aszúáztatás miatt egyelőre nem lehet meghatározni, hogy az átvett szőlőmennyiségből pontosan mennyi tokaji aszú készíthető, ugyanakkor ennél fontosabb, hogy az idei aszútermésből a cég a prémium kategóriát megcélzó tokaji aszút fog előállítani".

Az idei szüretből származó első palack friss, jól iható minőségi borok 2014-től, a borkülönlegességként jegyzett szamorodnik és aszúk pedig legkorábban 2016-ban kerülhetnek ki a boltok polcaira.

A borvidék különleges adottságainak eddiginél jobb kihasználását szolgálja az is, hogy idén októberben egy több mint kétéves beruházási folyamat kezdődött a kereskedőháznál, a fejlesztési költségek első részének biztosítására a tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. 1,5 milliárd forintos tőkeemelést hajtott végre. A pénzből egy 60 ezer hektoliteres hűthető tartálypark és borászati csarnok építése valósul meg, a további fejlesztési tervek közé tartozik a hordópark megújítása, valamint a társaság palackozóüzemének teljes korszerűsítése.

Goreczky Gergely szerint a Tokaj Kereskedőház célja, hogy a történelmi borvidék a világ prémium borrégióinak szűk, exkluzív klubjához csatlakozhasson, amelyhez minőségi váltásra van szükség a szőlőtermesztés és a borkészítés terén, ehhez jelentős piac- és márkaépítés kell.

 

 

MTI 2013. december 3., kedd 4:00


Cikkajánló
- Par Excellence díjas a badacsonyi Villa Sandahl pincészet
- Kihirdették a Magyar Sommelier Szövetség idei díjazottait
- Libamájról és borokról. Szöghy Ottó ajánlásai
- Beszáll az e-kereskedelembe Váradi József
- Balaton-felvidéki Nemzeti Park védjegyet nyert a Folly levendula szörpje

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing