Tizenöt tipp a sikeres fogyókúrához

Annak ellenére, hogy a kevesebb evés, illetve a több mozgás a fogyókúrázás két alaptétele, korántsem olyan egyszerű a feladat. A fogyni vágyóknak ugyanis szükségük van az étkezési tippek arzenáljára, amelyek átsegítik őket az elkerülhetetlen nehézségeken. Összegyűjtöttük a legjobbakat. Az alábbi tizenöt tipp az eddigi legsikeresebbek a fogyókúrázók körében - állítja a Newsmax.com.

1. Csak kalóriamentes italt fogyaszthatunk. Igyunk kellő mennyiségű vizet egész nap; továbbá fogyaszthatunk kalóriamentes italokat, a tea számos fajtájából válogathatunk.

2. Alaposabban nézzük meg a „zsírmentes” termékeket. Noha ezek valóban nem tartalmaznak zsírt, ám tele lehetnek cukorral, amely zsír formájában rakódik le a testünkön.

3. Gondoljuk meg, mit eszünk lefekvés előtt! A legjobb, ha vacsora után már nem rágcsálunk semmit, de ha mégis muszáj, kis adag alacsony zsír- és kalóriatartalmú ételeket válasszunk, mint például a jégkrém.

4. Gondolkodjunk evés előtt. Talán nem is vagyunk igazán éhesek. Elképzelhető az is, hogy ha nem ittunk a nap folyamán elegendő vizet, a szomjúságot összetévesztjük az éhséggel.

5. Ne váljunk a mérlegelés rabjává, a mérleg ugyanis nem mindig mér pontosan. Mindemellett, az is előfordulhat, hogy nem is veszítünk a tömegünkből, hanem a zsír izomra cserélődik, így pedig csak a centik fogynak.

6. Ne evéssel harcoljunk a stressz ellen! Egy cukorka elmajszolása helyett inkább lapozzunk bele egy jó könyvbe, hallgassuk meg a kedvenc zenénket, vagy hívjuk fel egy barátunkat.

7. Sétáljunk naponta annyit, amennyi csak lehetséges! Helyezzünk egy plusz akadályt a célunk és magunk közé; például használjuk a lépcsőt lift helyett, telefonálás közben is sétálhatunk a folyosón.

8. Együnk olyan ételeket, amelyek glikémiás indexe (GI) alacsony. A sokmagos kenyér, zabpehely, szárított gyümölcs, kukorica, édes burgonya cukortartalma lassan bontódik le a szervezetben, ami alacsonyabb inzulinszinttel jár, és a zsír is gyorsabban ég el.

9. Tartalmazzon több gyümölcsöt és zöldséget az étrendünk. Az elfogyasztott plusz zöldséggel és gyümölccsel nem tudjuk túlenni magunkat, és a bevitt zsírmennyiség szempontjából is kedvező. Mindemellett egészséges fitokemikáliákat tartalmaznak, illetve betegség-megelőző hatásuk van.

10. Igyunk kevesebb alkoholt. A szeszes italok túlcsordulnak a kalóriától, tápanyagnak meg nagyon is híján vannak. Egy sima gin, tonikkal már 140 kalóriát tartalmaz.

11. Növeljük a bevitt rost mennyiségét. A rostban gazdag étrend nem csak azért jó, mert csökkenti az étvágyat, hanem megelőző hatással bír a rák kialakulásában, különösen a vastagbélrák esetében.

12. Ne fukarkodjunk a fehérjével. A protein laktat, segít az izomzat védelmében, és zsírégetésre buzdítja a testet.

13. Fűszerezzünk! Nemcsak az ételnek ad jó ízt, hanem segít az éhségérzet megszüntetésében is.

14. Együnk kisebb tányérokból. A kistányér becsapja a szemünket – így az agyunkat is –, következésképpen az adag nagyobbnak látszik, az étvágyunk ezért kevesebb étellel is csillapítható.

15. Ne száműzzük kedvenc ételeinket. Ha mellőzzük kedvelt fogásainkat, csalódottnak érezhetjük magunkat. Csupán a mennyiséget mérsékeljük. Egy doboz süti helyett, amit általában egy ültő helyünkben el szoktunk fogyasztani, együnk csupán egyet. - hvg.hu -

 

>>> wellnessről és életmódról még többet a wellness blog oldalain >>>

>>> wellness helyszínekről és wellness szállodákról a helyszinonline.hu oldalain >>>


SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing