Tegyen el egy kis nyarat télire a Kenya kávéval

2015.09.10. | Kategóriák: Gasztronómia, teljes cikkgyűjtemény, Hírek

A Starbucks esetében minden kávékülönlegesség egyedi történetet rejt. Az egzotikus gyümölcsök ízvilágát magába záró Kenya szemes kávéval az egymással versengő kis afrikai kávéültetvények legjava kerül a csészébe. De mit keres egy elefánt a csomagoláson?

Nem minden kávéfanatikus tudja, hogy a kávét már a 9. századi Etiópiában felfedezték. Ami érdekes, hogy ezer évbe telt, amíg a szomszédos Kenyában is megjelentek az első kávéültetvények. A hosszú utazás alatt felszedett grépfrút, fekete ribizli, narancs, bogyós gyümölcsös és mazsolás karakterek, a hegyvidéki éghajlat és az egyenlítő környéki termékeny talaj, amiben a Kenya kávét termesztik, együttesen biztosítják a kávészemek teljesen egyedi ízvilágát.

A Kenyából származó kávé különleges citrusos aromája azonban nem ezeknek, hanem egyszerűen a citrusfáknak köszönhető. Az afrikai kis kávéfarmok legfőbb kártevője ugyanis az elefánt, amely távol tartására a farmokat sűrű citrusfasorok keretezik. Összességében tehát a világ legnagyobb szárazföldi emlősei járultak hozzá a kenyai kávé semmivel sem összehasonlítható, citrusos karakteréhez. Az ez iránti tiszteletet fejezi ki minden Starbucks Kenya kávéőrlemény csomagolásán az elefánt.

Starbucks Kenya. A hozzávalók. HOL Magazin 2015.

A kávétermesztés kenyai sajátossága köszönhető továbbá a kávék kimagasló minőségének is. A többségében kisebb ültetvényeken termő kávét a kenyai Coffee Board vásárolja fel. A szervezet kiválasztja a kávébabokat, elvégzi a kóstolásokat, majd minden héten a nairobi aukción árverezi el őket. Az aukció arra készteti az ültetvényeseket, hogy minden alkalommal megpróbálják legyőzni saját magukat, és megalkossák a legjobb minőségű kávét. Ez a folyamat biztosítja a kávék kiváló minőségének és az elismert karakterének állandóságát.

„A zöld logóval ellátott kávé egyet jelent a legjobb minőségű kávéval, melyek mindegyikének megvan a saját, egyedi története – hangsúlyozta Magdalena Jurdziak, a lengyel Starbucks marketingmenedzsere. – Egyes kávéőrleményeinket az évszakhoz megfelelően válogatjuk, így a Starbucks vendégei a legfinomabb kávéőrleményekkel bejárhatják az egész világot.”

Starbucks Kenya. HOL Magazin 2015.

A Kenya kávéőrlemény egzotikus gyümölcsös aromája a meleg nyári esték hangulatát idézi. Tökéletes jegeskávé készítésére, amely formában a grépfrút kesernyés íze még inkább felerősödik. Érdemes belőle tartalékolni a téli hónapokra.

 

A recept a tökéletes Kenya jegeskávéhoz egyenesen a Starbucksból, French press kávéfőzővel.

• 1. lépés: A szűrő előkészítése

Öntsön egyenletesen forró vizet a papírszűrő teljes felületére, kellemes meleg ágyat készítve a kávéőrleménynek.

• 2. lépés: Pontos adagolás

Minden 200 milliliter kávé készítéséhez mérjen ki 4 evőkanálnyi Starbucks Kenya kávékeveréket. Érdemes észben tartani, hogy a jegeskávékat mindig kétszer olyan erősre kell főzni, mint a hagyományos forró italokat.

• 3. lépés: Az ízek felszabadítása

Töltse fel a French press (dugattyús) kávéfőzőt forró vízzel félig, vagy amíg teljesen el nem lepik a kávéőrleményt. Adjon 10 másodpercet a kávénak, hogy a Kenya kávéőrlemény egyenletesen benedvesedjen, és kiengedje különleges citrusos aromáját.

• 4. lépés: Kiteljesítés

Lassan, körkörös mozdulatokkal öntse hozzá a maradék vizet úgy, hogy a megduzzadt kávéőrlemény minden részét elfedje.

• 5. lépés: Adjon hozzá jeget

Tegyen a kávéscsészékbe jeget, és finoman töltse fel őket a frissen elkészült kávéval. Amint kihűl, azonnal fogyasztható.

Egyszerű, ugye? Már csak egy feladat maradt, meghívni a tökéletes társaságot, akikkel érdemes megosztani a nyár utolsó pillanatait.

Starbucks Kenya. HOL Magazin 2015.

***************

 


Cikkajánló
- DWWA Best in Show díjat nyert a Juliet Victor
- 2020. Gundel Károly-díjasai Dr Csizmadia László és Molnár Attila
- VINO Bor és Zene Ünnep 2020.
- Budapest Borfesztivál Limited - 2020 egy kivételes évjárat!
- Nyolcadik alkalommal szervez Sajtmustrát a Magyar Sajtkészítők Egyesülete

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing