Tápláló, de nem hizlaló falatok

2015.05.20. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek, Életmód

Éhség ellen sokan elrágcsálnak egy zellerszárat, de ez az egyébként egészséges megoldás gyakran a visszájára fordul, mert nem elegendő ahhoz, hogy valamivel később ne nyúljunk a sültkrumpli vagy a sütemény után.

 

Nincs ugyan „csodaélelmiszer”, amely zsírégetésre ösztönözné a szervezetet, de vannak az anyagcserét serkentő összetevők. Általánosságban elmondható, hogy a nassolnivaló falatban legyen sok rost vagy fehérje, kevés cukor és só, és ne legyen több 200 kalóriánál. Íme, öt könnyen elkészíthető ötlet:

 

1. Hummusz zöldségekkel

A hummuszt készen is kapható, de otthon is egyszerű ez elkészítése, ráadásul a bolti változat túl sok cukrot, nátriumot és számtalan felesleges összetevőt tartalmaz. Egy doboz konzerv csicseriborsót egy evőkanál extra szűz olívaolajjal, tengeri sóval, citrommal, fokhagymával és római köménnyel keverjünk össze, és botmixerrel pürésítsük. Paprikát vagy répaszeleteket mártogathatunk bele.

 

2. Gazpacho

Igen sokféle recept létezik, de ez a spanyol leves elsősorban paradicsomot és piros paprikát tartalmaz. Kiváló forrása az antioxidáns likopinnak és a karotenoidoknak, utóbbi a szemet védi. Mediterrán fűszerek illenek hozzá, kiváló éhségűző.

 

3. Avokádó csónakocskák

Egy fél avokádóban 7 gramm rost, 15 gramm telítetlen zsír és mindössze 2 gramm telített zsír van. Ha a magot kivesszük belőle, a mélyedésbe tehetünk túrót, vagy valamilyen mártást. A másik felére csepegtessünk citromot és takarjuk be fóliával, a hűtőben másnapig friss marad.

 

4. Görög joghurt

A legtöbb népszerű joghurtban sajnos több a cukor, mint az üdítőitalokban. Ajánlatos ezért a natúr görög joghurtot fogyasztani. Ha édesíteni akarjuk, adjunk hozzá természetes édesítőket, sztíviát vagy agávé szirupot. Szórhatunk a tetejére néhány szem áfonyát, kiváló antioxidáns.

 

5. Gyümölcs egy kis plusszal

Egészséges választás egy kis gyümölcs, de még jobban ízlik, ha megbolondítjuk valamivel. Az almához adhatunk mandula vagy mogyoróvajat, a körtéhez ricottát, utóbbit melegen tálaljuk, egy kis fahéjjal meghintve.

 

- informed -


Cikkajánló
- Eszményi ízek antitápanyag- és kompromisszummentesen
- Válassz hazai tejet és csökkentsd az ökológiai lábnyomod!
- Szeptember 25. a Fitnesz Napja. Figyelj az étrendre is, különben hiába sportolsz!
- Csak mítosz, hogy a többször keveset elv a helyes étrend titka?
- Ingyenes szabadtéri edzéssorozat indul életmód-és edzéstanácsadással

Tápláló, de nem hizlaló falatok

2017.01.19. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek, Életmód

Éhség ellen sokan elrágcsálnak egy zellerszárat, de ez az egyébként egészséges megoldás gyakran a visszájára fordul, mert nem elegendő ahhoz, hogy valamivel később ne nyúljunk a sültkrumpli vagy a sütemény után.

Nincs ugyan „csodaélelmiszer”, amely zsírégetésre ösztönözné a szervezetet, de vannak az anyagcserét serkentő összetevők. Általánosságban elmondható, hogy a nassolnivaló falatban legyen sok rost vagy fehérje, kevés cukor és só, és ne legyen több 200 kalóriánál. Íme, öt könnyen elkészíthető ötlet:

 

1. Hummusz zöldségekkel

A hummuszt készen is kapható, de otthon is egyszerű ez elkészítése, ráadásul a bolti változat túl sok cukrot, nátriumot és számtalan felesleges összetevőt tartalmaz. Egy doboz konzerv csicseriborsót egy evőkanál extra szűz olívaolajjal, tengeri sóval, citrommal, fokhagymával és római köménnyel keverjünk össze, és botmixerrel pürésítsük. Paprikát vagy répaszeleteket mártogathatunk bele.

 

2. Gazpacho

Igen sokféle recept létezik, de ez a spanyol leves elsősorban paradicsomot és piros paprikát tartalmaz. Kiváló forrása az antioxidáns likopinnak és a karotenoidoknak, utóbbi a szemet védi. Mediterrán fűszerek illenek hozzá, kiváló éhségűző.

 

3. Avokádó csónakocskák

Egy fél avokádóban 7 gramm rost, 15 gramm telítetlen zsír és mindössze 2 gramm telített zsír van. Ha a magot kivesszük belőle, a mélyedésbe tehetünk túrót, vagy valamilyen mártást. A másik felére csepegtessünk citromot és takarjuk be fóliával, a hűtőben másnapig friss marad.

 

4. Görög joghurt

A legtöbb népszerű joghurtban sajnos több a cukor, mint az üdítőitalokban. Ajánlatos ezért a natúr görög joghurtot fogyasztani. Ha édesíteni akarjuk, adjunk hozzá természetes édesítőket, sztíviát vagy agávé szirupot. Szórhatunk a tetejére néhány szem áfonyát, kiváló antioxidáns.

 

5. Gyümölcs egy kis plusszal

Egészséges választás egy kis gyümölcs, de még jobban ízlik, ha megbolondítjuk valamivel. Az almához adhatunk mandula vagy mogyoróvajat, a körtéhez ricottát, utóbbit melegen tálaljuk, egy kis fahéjjal meghintve.

 

 

 

- informed -

2017-01-02 10:42:58


Cikkajánló
- Eszményi ízek antitápanyag- és kompromisszummentesen
- Válassz hazai tejet és csökkentsd az ökológiai lábnyomod!
- Szeptember 25. a Fitnesz Napja. Figyelj az étrendre is, különben hiába sportolsz!
- Csak mítosz, hogy a többször keveset elv a helyes étrend titka?
- Ingyenes szabadtéri edzéssorozat indul életmód-és edzéstanácsadással

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing