Szakmai összefogás a turizmus és a gasztronómia népszerűsítéséért

2016.03.24. | Kategóriák: Gasztronómia, teljes cikkgyűjtemény, Hírek, Turizmus

A turizmus és a gasztronómia erőteljesebb együttműködése és közös népszerűsítése érdekében megállapodást kötött a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM), a Magyar Turizmus (MT) Zrt., valamint 17 szakmai szervezet csütörtökön Budapesten - közölte az MT Zrt. az MTI-vel.

Közölték: a nemzeti marketingszervezet kezdeményezésére megszületett Deklaráció a magyar gasztronómiáról többek között azokat a közös alapelveket és célokat rögzíti, amelyek szem előtt tartásával és követésével a magyar gasztronómia hatékonyabban járulhat hozzá az országkép formálásához, a turisztikai kínálat bővítéséhez, valamint a helyi és regionális keresletélénkítéshez.

Az esemény alkalmával elindult a Gasztroélmények éve 2016 hivatalos honlapja, a www.gasztroelmeny.hu is. Az oldalon található Magyarország legteljesebb gasztronómiai eseménynaptára.

Ruszinkó Ádám, az NGM turizmusért felelős helyettes államtitkára a közlemény szerint elmondta: a belföldi turizmus kiegyensúlyozottan fejlődött 2015-ben. A turizmusban dolgozók 76 százaléka vidéki szolgáltatónál tevékenykedő munkavállaló. A kedvező tendencia megőrzése érdekében elengedhetetlennek nevezte a Szép-kártya fenntartását és fejlesztését, ami hangsúlyosan vidéken gyakorol pozitív hatást.

Faragó Péter, az MT Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: a nemzeti marketingszervezet a gasztronómiai vonatkozású keresletélénkítés mellett a Szép-kártya használatának ösztönzését, a vendégéjszakák számának és a turisták költésének növelését, a falusi turizmus népszerűsítését is támogatja. A kampányban december végéig népszerűsítik a magyar gasztronómiát, az év gasztroeseményeit belföldön és külföldön.

A megállapodásban egyebek mellett leszögezik, hogy a magyar gasztronómia ereje az évezredes hagyományok, a legendás magyar vendégszeretet, a kiváló minőségű helyi alapanyagok és a korszerű, egészségtudatos trendek találkozásában rejlik. Célul tűzték ki Magyarország gasztronómiával kapcsolatos kül- és belföldi megjelenéseinek egységesítését és a pozitív imázs erősítését.

Faragó Péter hangsúlyozta: a kormányzat és a szakmai szövetségek még szorosabban együtt kívánnak működni annak érdekében, hogy a magyar gasztronómia ismertsége és nemzetközi elismertsége tovább növekedjen. A zrt. vállalta, hogy az aláíró szervezeteket évente egyszer összehívja, fórumot biztosítva a magyar gasztronómia hosszú távú jövőképének kialakítására.

 

 

MTI 2016. március 24., csütörtök 15:21


Cikkajánló
- A rántott csirkemell az elsőszámú frissensült
- Tojásból lesz a csoda!
- A fogyasztók szavaztak: ilyen lett Az Ország Salátája
- Zöldséges sült hal lett a tökéletes családi vacsora
- II. Országos Képzőművészeti Filmnapok

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing