Ruszinkó Ádám: jó évet zárhatnak a magyarországi fürdők

2015.11.28. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek, Wellness, Turizmus

Jó évet zárhatnak a magyarországi fürdők, vendégforgalmuk a tavalyi 37,9 millió után elérheti a 40 milliót - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára csütörtökön Harkányban.

Ruszinkó Ádám a Magyar Fürdőszövetség őszi közgyűlésén hangsúlyozta: a magyarországi turizmusnak európai szinten is versenyképesnek kell lennie. Ezt szem előtt tartva készül a tíz évre szóló nemzeti turizmusfejlesztési koncepció, prioritásként kezelve a kutatás, a termékfejlesztés, a fogadóképesség és infrastruktúra, az oktatás, a szabályozás, a finanszírozás kérdéseit.

A helyettes államtitkár megemlítette, hogy komoly fejlődési lehetőség van az egészségturizmusban, az orvosi turizmusban, ennek kihasználása érdekében a közelmúltban kutatás indult a belföldi orvosi és turisztikai kínálat és a külföldi kereslet felmérésére.

Ruszinkó Ádám arra is felhívta a figyelmet, hogy a magyar lakosság jelentős százaléka nem jelenik meg a kereskedelmi szálláshelyeken, ezért számos olyan vonzó, a kerékpárturizmushoz, a természetjáráshoz, a vízi-, a zarándok- és ifjúsági turizmushoz kapcsolódó programra van szükség, amelyeket rendkívül olcsón, vagy ingyenesen igénybe tudnak venni.

Hozzátette: az éttermek torkos csütörtök akciójához hasonlóan előnyös lenne kedvezményekkel, időnként olcsóbb belépőkkel megteremteni annak a lehetőségét, hogy bizonyos időszakokban azok is eljussanak fürdőkbe, akiknek gondot jelent a mostani jegyárak kifizetése.

A helyettes államtitkár az egészségturizmuson belül fontosnak nevezte a gyógyászati kínálatban a különleges egyedi profil kialakítását, a minősített gyógyhelyek számának bővítését, minőségi fejlesztését.

Ruszinkó Ádám a fürdők jövedelmezőségének javításával kapcsolatban azt mondta, hogy az energiahatékonyságot növelő beruházásokkal csökkenthetőek az üzemeltetési költségek. Az így megtakarított pénz egy részét az alkalmazotti fizetések emelésére lehet fordítani, amellyel a sokszor munkaerőhiánnyal küszködő fürdők könnyebben találhatnak jól képzett szakembereket.

Az eseményen együttműködési megállapodást kötött a több mint száz fürdőt képviselő Magyar Fürdőszövetség és a Magyar Turizmus Zrt.(MT). A Czeglédi Gyula fürdőszövetségi elnök és a Faragó Péter, az MT vezérigazgatója által aláírt dokumentum szerint a felek a jövőben szorosabban együttműködnek a fürdők hazai és külföldi népszerűsítése, a forgalom növelése érdekében.

A közös munka során összehangolják marketing és sajtókommunikációs tevékenységüket, közös akciókat, tanulmányutakat, konferenciákat szerveznek, egyeztetik egymással egészségturisztikai stratégiai terveiket.

A fürdőszövetség közgyűlésén 10 fürdő 19 kategóriában kapott nemzeti minősítő védjegyet, a vendégek szavazatai alapján az év fürdője a hajdúszoboszlói HungaroSpa lett.

A közgyűléshez is kapcsolódóan a Harkányi Gyógyfürdőben csütörtökön átadták a megújult lepkemedencét, valamint az új csúszdapark egy részét. A beruházásra 220 millió forintot költött a fürdő, amely idén eddig 462 ezres vendégforgalmat ért el.

 

MTI 2015. november 27., péntek 10:28


Cikkajánló
- Két londoni díjat is kapott a magyar tökmag-áfonya praliné
- Hamisított paradicsomsűrítmények kiszűrésén dolgoznak a Szent István Egyetem kutatói
- Balaton-felvidéki Nemzeti Park védjegyet nyert a Folly levendula szörpje
- Szigorúan őrzik a legfinomabb magyar mák titkát
- Ünnepi csokoládévarázslat - bársonyos, ínycsiklandó ízek a téli napokra

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing