NGM: a SZÉP-kártya élénkíti a belföldi turizmust

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint folytatódik a nyári hónapokban is a turizmus idei évre jellemző növekedése, a jó eredményekben a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP Kártya) kulcsszerepet játszik: júniusban 6,4 milliárd forintot, júliusban pedig közel 10 milliárd forintot költöttek el a kártyabirtokosok turisztikai és vendéglátó-ipari vállalakozásoknál.

A tárca keddi közleményében emlékeztet arra, hogy a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által közölt első félévi vendégforgalmi adatok szerint 2013. január-június között a kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő vendégek száma (3,7 millió fő) majdnem 6 százalékkal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma (9,1 millió éjszaka) közel 5 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva.

A beutazó turizmus továbbra is markánsan emelkedik: a külföldi vendégek számában (1,9 millió fő) 8,7 százalékos, az általuk eltöltött vendégéjszakák számában (5 millió éjszaka) pedig 7,8 százalékos növekedést regisztráltak a szálláshelyek.

Az idei év első fél évében a belföldi vendégek száma (1,8 millió fő) kicsivel több, mint 3 százalékkal, a vendégéjszakák száma (4,1 millió éjszaka) pedig 1,6 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. A kereskedelmi szálláshelyek bruttó szállásdíjbevételei 70 milliárd forintot (+9,1 százalék) tettek ki a vizsgált időszakban. A külföldi vendégektől származó szállásdíjbevétel 10,4 százalékkal, a belföldiektől származó szállásdíjbevétel 6,6 százalékkal nőtt.

A tárca közleménye szerint a belföldi turizmus jó eredményeiben kulcsszereppel bír a SZÉP Kártya: júniusban 6,4 milliárd forintot, júliusban pedig közel 10 milliárd forintot költöttek el a kártyabirtokosok turisztikai és vendéglátó-ipari vállalakozásoknál. A három kártyakibocsátó vállalat már közel 50 ezer elfogadóhelyi szerződést kötött. Ez a több tízezer, döntően hazai, 80 százalékban vidéki kis- és középvállalkozás a SZÉP Kártya bevezetése óta már közel 83 milliárd forint bevételhez jutott a kártya révén. A SZÉP Kártya bevételek hozzávetőleg 65 százaléka (54 milliárd forint) a vidéki elfogadóhelyeknél, míg 35 százaléka (29 milliárd forint) a budapesti elfogadóhelyeknél keletkezett.

A KSH adatai alapján a kereskedelmi szálláshelyek idén júniusban realizált SZÉP Kártya bevétele 40 százalékkal haladta meg az Üdülési Csekk és a SZÉP Kártya tavaly júniusi együttes forgalmát. Jelenleg a szálláshelyek belföldi szállásdíj bevételeinek mintegy ötöde köszönhető a SZÉP Kártyának.

Július végére mintegy 22 ezer munkáltató 860 ezer dolgozója rendelkezett SZÉP Kártyával. 2013 első hét hónapjában a kártyákra 46 milliárd forintot töltöttek fel, a költés pedig 38,5 milliárd forintot tett ki.

A minisztérium kimutatása szerint továbbra is a vendéglátás zseb a legnépszerűbb, a feltöltések 63 százaléka erre érkezett. A szálláshely zsebre az összes feltöltés 22 százaléka, a szabadidő zsebre pedig a 14 százaléka jutott.

A belföldi turizmus élénkítése érdekében a kormányzat nemrég úgy módosította a SZÉP Kártya szabályozását, hogy már nem csak szálláshely-szolgáltatásért, de gyógyfürdő- és strandbelépőért is lehet mindhárom zsebről fizetni. Az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. - az egyik SZÉP Kártya kibocsátó vállalat - adatai alapján a zsebek közötti átjárhatósággal nagyon sokan élnek, hiszen a vendéglátás zseb költéseinek negyede, a szabadidő zseb költéseinek pedig a harmada szálláshelyeken történik - áll a közleményben. Összességében a munkavállalók a SZÉP Kártyáikon lévő összeg 40 százalékát szálláshelyeken költik el az NGM szerint.

 

MTI 2013. augusztus 13., kedd 14:25


Cikkajánló
- A rántott csirkemell az elsőszámú frissensült
- Tojásból lesz a csoda!
- A fogyasztók szavaztak: ilyen lett Az Ország Salátája
- Zöldséges sült hal lett a tökéletes családi vacsora
- II. Országos Képzőművészeti Filmnapok

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing