MT Zrt: cél a belföldi vendégforgalom növelése

A Magyar Turizmus (MT) Zrt. egyik legfontosabb középtávú célja a belföldi vendégforgalom jelenlegi, közel ötvenszázalékos részarányának további bővítése – jelentette ki a szervezet belföldi igazgatója kedden, a társaság és a Tisza-tavi régió 2014. évi marketing tervét ismertető szakmai fórumon, Tiszafüreden.

Mártonné Máthé Kinga a Tisza Balneum Hotelben rendezett tájékoztatón elmondta: az országos adatok és a következő évre vonatkozó, a többi ágazatot meghaladó, mintegy 4 százalékos bővülést ígérő előrejelzések arra utalnak, hogy a szakma kifelé tart a válságból.

Jelezte: a bruttó hazai termék (GDP) 9-10 százalékát adja a turizmus Magyarországon, és remélte, hogy az ágazat jövő évi költségvetési támogatása is tükrözi majd annak gazdasági jelentőségét.

Kiemelte ugyanakkor, hogy a bevételek alakulását ma még nagyban befolyásolják a nemzetközi hatások. E kitettség csökkentése érdekében az MT Zrt. egyik legfontosabb célja a belföldi vendégforgalom közel 50 százalékos részarányának 4-5 év alatt 60 százalékot elérő bővítése – fogalmazott.

Ismertette: 2012-ben 11 millió felett volt a külföldi és 10,5 millió körül a belföldi vendégéjszakák száma Magyarországon. A 2013. első felében befolyt 42 milliárd forintnyi belföldi szállásdíj-bevétel 8,6, míg a külföldi vendégek által szállásra költött 71 milliárd forint 11 százalékos emelkedést mutat 2012. hasonló időszakához képest.

Emlékeztetett: a mintegy 121 milliárd forinttal feltöltött SZÉP-kártyák tulajdonosai az év első nyolc hónapjában közel 93 milliárd forint értékű szolgáltatást vettek igénybe.

Mártonné Máthé Kinga jelezte: a Magyar Turizmus Zrt. kommunikációs és reklámkampányai továbbra is tematizálva és a négy évszakra súlypontozva népszerűsítik 2014-ben Magyarország és a turisztikai régiók kínálatát.

Molnár Anita, regionális marketing igazgató arról tájékoztatott, hogy a 68 önkormányzatot és 920 szolgáltatót magában foglaló Tisza-tavi térség Magyarország legkisebb, ám egyik legdinamikusabban fejlődő turisztikai célterülete.

Rámutatott: a jobbára Németországból, Romániából és Szlovákiából érkező külföldi vendégek forgalma 23 százalékkal, míg a belföldi vendégéjszakáké 6,7 százalékkal bővült 2013 első napja és augusztus vége között. Ezen belül stagnálás, helyenként enyhe visszaesés is tapasztalható a vízhez kötött programok és szolgáltatások forgalmában, mely elsősorban a tavaszi árvíz következménye.

Közölte: a Tisza-tavi régió jövő évi üzleti céljaként 1,5 százalékos belföldi forgalomnövekedést fogalmaztak meg, mely az ideinél mintegy 4000-rel több vendégéjszakát jelent.

 

MTI 2013. október 8., kedd 17:19
Fotó balatonfuredma.hu 


Cikkajánló
- A rántott csirkemell az elsőszámú frissensült
- Tojásból lesz a csoda!
- A fogyasztók szavaztak: ilyen lett Az Ország Salátája
- Zöldséges sült hal lett a tökéletes családi vacsora
- II. Országos Képzőművészeti Filmnapok

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing