Már egy éve szórakoztat a Paramount Channel Magyarországon

2015.03.04. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek, Film

Egyéves születésnapját ünnepli Magyarországon a Paramount Channel. A Viacom portfólió legfiatalabb tagja 2014. február 14-én kezdte meg hazai sugárzását, és az intenzív lefedettség-bővülésnek köszönhetően mára már valamennyi nagy és közepes szolgáltató választékában megtalálható.

Pozíció megszilárdítás és lefedettség-bővülés

A 2014 év eleji indulást követően mára minden jelentős magyar terjesztőnél elérhető a Paramount Channel, a szolgáltatók leggyakrabban az alap-, esetenként a bővített csomagjuk részeként kínálják ügyfeleiknek a filmcsatorna műsorát. A folyamatos lefedettség-növekedésnek köszönhetően jelenleg 60%-os a csatorna magyarországi lefedettsége, amellyel egyenes arányban nőtt a 4+, valamint a 18-49 éves korosztály napi elérése is, mindkét érték több mint kétszerese a nem sokkal az induláskor mért első adatoknak[1].

Egy évvel korábban a Viacom azzal a nem titkolt céllal indította el a Paramount Channelt, hogy ezáltal is megerősítse pozícióját a 18-49-es célcsoportban. Az új csatorna hatékony disztribúciója nagy mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a Viacom a két nagy kereskedelmi tévé után a harmadik legerősebb portfólióvá, illetve az RTL után a második legerősebb kábelportfólióvá váljon Magyarországon, abban a 18-49-es célcsoportban, amelyért a legnagyobb verseny folyik a piacon.

Paramount Channel. HOL Magazin 2015.

A magyarok szeretik a klasszikus filmeket

A Paramount Channel kínálata a kezdetek óta a közelmúlt nagy klasszikusaira épít, és az elmúlt 20-25 év alkotásaiból ad válogatást, a nézettségi mutatókból pedig jól látszik, hogy a magyarok kifejezetten szeretik újranézni az általuk korábban már akár többször is látott sikerfilmeket.

A 2014. március óta mért nézettségi adatok szerint[2] a 18-49 éves korosztályban a Jurassic Park 2. - Az elveszett világ volt a legnépszerűbb, de az első ötbe került még Steven Spielberg dinoszauruszokról szóló trilógiájának első és harmadik része, valamint a Vissza a jövőbe 2. és 3. is. Az első tíz legkedveltebb alkotás közé került még a Pénznyelő, Tom Hanks főszereplésével, valamint a 2000-es évek elején nagy sikert kiváltó horror-vígjáték, a Horrorra akadva is. A visszajelzések alapján a nézők szeretik a „filmmaratonokat” és a tematikus időszakokat, melyek keretében egy adott színész vagy rendező több filmje is levetítésre kerül, így múlt októberben például Steven Spielberg tizenhat alkotását láthatták a nézők, míg a Vissza a jövőbe, a Cápa és a Psycho filmek összes részét egy nap alatt tekinthették meg a filmrajongók.

A közelmúlt filmsikerei mellett természetesen néhány exkluzív csatornapremier is helyet kap a kínálatban. Ilyen a gyorsan népszerűvé vált, kizárólag a Paramount Chanellen látható kalózos sorozat, a Fekete vitorlák, amelynek második évada májustól látható a csatorna műsorán. Márciusban ilyen országos TV-premier a Késpárbaj Rob Lowe-val a főszerepben, az Emanuel másik élete című thriller Jessica Biellel és a hazánkban kevésbé ismert, de külföldön igen népszerű Edward Burns színész-rendező Kedves Johnny című filmje.

Bevált a Paramount

A Viacom kellő mérlegelés után a világon harmadikként - Spanyolország és Franciaország után - indította el hazánkban a Paramount Channelt, mely ezzel egyidejűleg Romániában és Oroszországban is elérhetővé vált.

 

A Paramount Channel beváltotta a hozzá fűzőtt reményeket, hiszen a Viacom portfólió a 18-49-es célcsoportban 2015 januárjában Magyarországon elérte eddigi legmagasabb közönségarányát3, és ebben a filmcsatornának is jelentős szerepe volt, míg Romániában a portfólió közönségarányának 40%-át a Paramount generálta az év első hónapjában4. nyilatkozta Bartosz Witak, a csatornát üzemeltető VIMN Kelet-Európáért és Izraelért felelős ügyvezető igazgatója.

###

A Paramount Channel:

A Paramount Pictures és más nagy amerikai stúdiók filmjeire építő csatorna, mely 90 százalékban az elmúlt 20-25 év filmsikereinek és díjnyertes alkotásainak válogatását tűzi műsorra. A kínálat független stúdiók, helyi forgalmazók filmjeivel egészül ki, illetve színfalak mögött készült felvételek és stábtagokkal készült interjúk is színesítik. A csatorna kulcskategóriáit kalandfilmek, akciófilmek, vígjátékok és krimik alkotják, melyek tematikus blokkokban kerülnek adásba. A Paramount Channel Magyarországon az alábbi szolgáltatóknál érhető el: UPC (műhold és kábel), DIGI (műhold és kábel), Magyar Telekom (műhold, kábel és IPTV), PR-TELECOM (kábel), Tarr Kft.(kábel), Invitel (kábel és IPTV) és Antenna Hungária (földi terjesztés).        

 


[1] Nielsen Közönségmérés, lefedettség: technical coverage

[2] Nielsen Mediaresearch, műsorok nézettsége a Viacom belső műsoradatbázisában rögzített időzítések alapján számítva, minden műsor csak egyszer szerepel a ranglistában. Periódus: 2014. március 1. – 2015. február 10.

3 Nielsen Mediaresearch, Viacom csatornák összesített közönségaránya: 5,54%, 2015 január, 0600-2559, 18-49, Paramount Channel 0,65%

4 ARMADATA / Kantar Media Audiences, Viacom csatornák összesített közönségaránya  1,3%, 2015. január, 0600-2559, 18-49 városi lakosság, Paramount Channel  0,53%


Cikkajánló
- A rántott csirkemell az elsőszámú frissensült
- Tojásból lesz a csoda!
- A fogyasztók szavaztak: ilyen lett Az Ország Salátája
- Zöldséges sült hal lett a tökéletes családi vacsora
- II. Országos Képzőművészeti Filmnapok

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing