Már a következő 150 év sikereit készíti elő a jubileumot ünneplő PICK

2019.06.05. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek

Családi vállalkozásból az elmúlt másfél évszázad alatt Magyarország és Közép-Európa egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalatává vált a PICK Szeged Zrt. Az 1869-ben alapított cég a sikerét elsősorban a minőségközpontúságnak, a hagyományok ápolásának, a folyamatos fejlesztéseknek és az elkötelezett munkatársaknak köszönheti.

Ezek szellemében és erősítésével tervezi a jövőt is a 150 éves születésnapját ünneplő vállalat, amely története legnagyobb beruházására készül. Zöldmezős fejlesztésként jövőre kezdik el az új, százhektáros területet felölelő szegedi gyártóüzemük építését, amely révén pár esztendőn belül 30 százalékkal növelik a penészes száraz áruk, köztük a kezdetek óta az eredeti receptúra szerint készülő PICK Téliszalámi, értékesíthető mennyiségét. A PICK Szeged Zrt. megbízott vezérigazgatója, Sutka László szerint a kapacitásbővítéssel a magyar és a nemzetközi piacon egyaránt tovább erősíthetik a pozícióikat, tágíthatják értékesítői hálózatukat, illetve szélesíthetik kínálatukat.

„A folyamatos fejlődés, fejlesztés mindig meghatározó pillére volt a vállalat működésének. Részben ennek, illetve a minőségközpontú szemléletnek, valamint az elkötelezett munkatársaknak köszönhető az, hogy a PICK másfél évszázad alatt családi kisvállalkozásból a kétszáz legnagyobb hazai cég egyike lett, az élelmiszeripari-mezőgazdasági vállalatok rangsorát tekintve az első tíz közé jutott, a húskészítmény gyártók közt övé az első hely. A 150. évforduló jelentős mérföldkő, és azon dolgozunk, hogy megalapozzuk a következő 150 év sikerét.” – hangsúlyozta Sutka László.

Sutka László, a Puck megbízott vezérigazgatója. HOL Magazin 2019.

A megbízott vezérigazgató hozzátette, hogy a PICK Szeged Zrt-nek a tavalyi, belföldi értékesítésből származó nettó árbevétele megközelítette a 47 milliárd forintot, az exportértékesítés meghaladta a 16 milliárd forintot, amelyeknek köszönhetően az adózás előtti eredmény 5 milliárd forint fölé nőtt. Ezzel az eredménnyel a több mint 2000 főt foglalkoztató vállalat jelentősen hozzájárult a 2018-ban 266 milliárd forint konszolidált bevételt produkáló Bonafarm Csoport teljesítményéhez, amely immár hosszú évek óta, Magyarországon egyedülálló módon, a termőföldtől az asztalig vertikális ágazati koncepciót követve gondoskodik arról, hogy termékei frissen, legmagasabb minőségben jussanak  a vásárlókig.

A PICK jelenleg a három városban lévő négy telephelyén évi több mint negyvenezer tonna húskészítményt állít elő. Ebből tízezer tonnát meghaladó mennyiséget a hagyományos érlelésű szalámik tesznek ki, amelyek közül a legismertebbek a Hungarikumnak számító PICK és HERZ Classic Téliszalámik.  Az alsómocsoládi gyártóbázison 6.000 tonnán felüli penészmentes szárazárut, a szegedi hentes üzemben több mint 17.000 tonna hentesárut, míg Baján mintegy 6.000 tonna sonkafélét gyártanak. Ezeknek a döntő többsége a hazai boltok polcaira jut el, míg egynegyedét 35 másik országban, a régiós piacokon túl, olyan távoli helyeken is, mint Hongkong, vagy az USA értékesítik.

A Pick Szeged Zrt. fő profilját továbbra is a szárazáru üzletág képviseli, amelynek eladásai éves szinten meghaladják a 16 ezer tonnát. Ezen a szegmensen belül a legtöbbet a hagyományos érleléssel készülő tradicionális penészes szalámikból értékesíti, és emiatt mára megközelíti az 5-5 ezer tonnás gyártókapacitás maximumát mindkét szegedi telephely.  

A Pick zászlóshajója már 150 éve: a téliszalámi. HOL Magazin 2019.

A helyzet feloldására a vállalat zöldmezős beruházás keretében szeretné megújítani a penészes szárazáru gyártását. A tervezett üzem elindulásával 30 százalékos kapacitásbővítéssel számolnak, amely megnyitja a lehetőséget a további növekedéshez mind a hazai, mind a külföldi piacokon. A legújabb technológiai gépek, berendezések és módszerek alkalmazásával kialakított, modern telephelyen hosszútávon biztosítható a Pick termékek piaci versenyképessége és minősége, valamint csökkenthető az ipari termeléssel járó környezetterhelés, és nem utolsó sorban 15 ezer tonnás gyártó kapacitás létesül. A megvalósuló üzemfejlesztés után legalább 25 százalékkal növelhető a penészes szalámi értékesíthető mennyisége és lehetőség nyílik újabb innovatív termékek bevezetésére és prémium termékek bővítésére is.

„A PICK felelős piaci szereplő, ezért nálunk kiemelten fontos szerepet kap a minőség megőrzése, a tradíciók ápolása és a környezet védelme, amelyet a gyártási tevékenység során alkalmazott szigorú minőségirányítási– és élelmiszerbiztonsági ellenőrzési rendszer, a 150 éves tapasztalat és szaktudás is erősít.” – emelte ki Függ István szalámi mester, aki a közel 100 napig tartó szalámigyártás minden egyes lépését ma is személyesen felügyeli. A szakember megjegyezte azt is, hogy minőségi termék-előállításról tanúskodik az 1935-ös brüsszeli világkiállításon kapott aranyoklevél, amit azóta számtalan más kitüntetés követett, köztük a Superbrands, illetve Magyar Brands elismerések. Utóbbiakat alapításuk óta folyamatosan megkapta a PICK.

Függ István, a gyár szalámimestere 44 éve dolgozik itt. HOL Magazin 2019.

A vállalat ebben az évben több újítással, illetve meglepetéssel készül, hogy minél inkább bevonja a PICK 150. évfordulójának megünneplésébe a dolgozókat és a vásárlókat. Ennek részeként május végén nyitotta meg kapuit a PICK Virtuális Múzeuma, ahol sok más hasznos, érdekes funkció, illetve játék mellett 360 fokos videó segítségével valóságszerű gyárlátogatáson vehetnek részt a látogatók. Továbbá a jubileum évében új termékek is a boltokba kerülnek, köztük a Jubileumi szeletelt vastagkolbászok négyféle ízben. A PICK Téliszalámi is új csomagolást kapott az egyedi 150 éves logóval, amelyet a dolgozók szavazhattak meg. Készült a 150 éves szülinapról szóló reklámfilm, illetve számos, a vásárlókat megcélzó fogyasztói aktivitások, akciók is várhatóak a kerek évforduló jegyében.

###

A Pick Szeged Zrt

A Pick Szeged Zrt. a térség egyik legnagyobb húskészítmény-gyártó vállalata. Töretlen sikereink másfél évszázados tapasztalatunknak, a generációról generációra öröklődő szaktudásnak, valamint a hagyományok és a minőség iránti elkötelezettségünknek köszönhető. Márkáink – a PICK, a HERZ és a FAMÍLIA – saját termékszegmensükben a kiváló minőséget jelentik. A Pick Szeged Zrt. a Bonafarm Csoport tagja.

 ###

Bonafarm Csoport

A Bonafarm Csoport Magyarország egyik meghatározó élelmiszergazdasági vállalatcsoportja, amely stratégiai partnereivel együtt több mint 8600 alkalmazottat foglalkoztat. Feldolgozóipari vállalatai számára a Bonafarm Mezőgazdaság szolgáltatja a kiemelkedő minőségű alapanyagok jelentős részét. A vállalatcsoport mezőgazdasági és feldolgozóipari vállalatainak dolgozói a legnagyobb szakértelemmel kísérik végig a földektől a vásárló asztaláig vezető hosszú utat a növénytermesztésen, takarmánykeverésen, állattenyésztésen és a feldolgozáson keresztül, így garantálva az állandó megbízható minőséget vásárlóik számára.

Öt élelmiszer-feldolgozó vállalkozása, a Pick Szeged Zrt., a Sole-Mizo Zrt. és a Csányi Pincészet Zrt., valamint a stratégiai partner MCS Vágóhíd Zrt. és Hungerit Zrt. kiváló alapanyagok felhasználásával, szigorú minőségellenőrzés mellett, a legmodernebb technológia alkalmazásával készíti a fogyasztók milliói által ismert és kedvelt termékeit. A több száz éves hagyomány, és a mindennapi munka mögött rejlő elkötelezett hozzáállás teszi igazán különlegessé a csoport termékeit.

###


Cikkajánló
- Naptárba beírni: Fürdőszoba és Otthoni Wellness Kiállítás!
- Bormesterek találkozója üzemavatóval és díjátadóval a Somlón
- Határtalan Kárpát-medencei borünnep a Festetics Palotában december 7-én
- A XIXO téli jegesteájával fehér lesz a karácsony
- Elindult a nevezés a Central European Beer Awards Nemzetközi Sörversenyre

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing