Magyarország turisztikai sikertörténetet ír az MT Zrt. szerint

Magyarország turisztikai teljesítménye jelentősen meghaladja a világátlagot a Turisztikai Világszervezet adatai szerint, az év első nyolc hónapjában a külföldi turistaérkezések száma Magyarországra 7,6 százalékkal nőtt, miközben világszinten 4,8 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest - hangsúlyozta Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) vezérigazgatója az MTI-nek adott év végi interjújában.

Hozzátette: Magyarországon a nemzetközi turisztikai bevételek közel 10 százalékos növekedést mutattak az előző év azonos időszakához képest ugyanebben az időszakban, ezzel Magyarország valamennyi versenytársánál jobban teljesített.

Bár a 2014-es év egészéről csak jövő februárban lesznek előzetes adatok, a jelenlegi számok azt mutatják, rekordévet zárhat a turizmus, amely a magyar gazdaság meghatározó ágazatává vált. "Turisztikai sikertörténetet írunk" - fogalmazott a vezérigazgató.

Hozzátette: folyamatosan emelkedik a vendégek és a vendégéjszakák száma, a belföldi és külföldi vendégek költése és a nemzetközi utasforgalmi egyenleg is.

Idén január-októberben mintegy 8,3 millió vendéget fogadtak a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek, a vendégéjszakák száma pedig megközelítette a 21,3 milliót - idézte fel az adatokat Faragó Péter, aki arra számít, hogy az idén a tavalyi, mintegy 23 millió vendégéjszakát is túlszárnyalják, és ezzel új magyarországi rekordot ér el az ágazat.

Hangsúlyozta, hogy nemcsak tovább nőttek a turizmus fontosabb mutatói, de a fejlődés egyben kiegyensúlyozott is, január és október között minden egyes régió forgalma emelkedni tudott.

Kifejtette, a turizmus jövedelmet és adóbevételt generál, továbbá munkahelyeket teremt, közvetve mintegy 500 ezer embernek biztosít megélhetést, egyben a kis- és középvállalkozások jellemző működési területe. Az ágazatban működő egyéni és társas vállalkozások száma mintegy 78 ezer, ezek jelentős hányada kkv.

Jelentőségét jól mutatja az is, hogy a turizmus mintegy 6 százalékkal járul hozzá közvetlenül a magyar GDP-növekedéshez, és körülbelül 10 százalékkal közvetve - mondta a szakember.

Kitért arra is, hogy a belföldi turizmus teljesítményével összhangban a SZÉP-kártya felhasználás is tovább élénkült: idén a kereskedelmi szálláshelyeken már 14,2 milliárd forint értékben fizettek SZÉP-kártyával, ez több mint 10 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Az ágazat tartósan jó teljesítményében tehát továbbra is húzóerő a belföldi vendégszám növekedése - mutatott rá.

Kiemelte, hogy Magyarország mint úti cél még soha nem kapott annyi nemzetközi elismerést, mint az elmúlt néhány évben. Budapest lett például a világ egyik legnagyobb utazási oldala, a TripAdvisor szerint a legjobb ár-érték arányú város 2014-ben.

A vezérigazgató szerint nem túlzás, hogy a magyar turizmus történelmi lehetőségek előtt áll, az egységes irányítással a hatékonyabb működés elérése a céljuk.

Faragó Péter elmondta: nagyobb hangsúlyt kap jövőre az MT Zrt. külföldi marketingtevékenysége. Jelentős előrelépésnek nevezte, hogy a 2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarország már uniós támogatást is kaphat nemzeti marketingre. Erre először 2015-ben nyílik mód a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében.

 

 

MTI 2014. december 31., szerda 11:05


Cikkajánló
- 4 millió eurós fejlesztés a Thermia Palace Spa szállodában
- Cabernet franc és terroir Villányban
- Eddig nem érvényesül a papírforma – Félidőben jár Az Év Fürdője szavazás
- Megújult Etyeken Magyar-kút
- Új élménymedencével ünnepelte 50 éves jubileumát a füredi Marina

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing