Lezárult a CÉGÉR alkotói pályázat első fordulója

Kiválasztásra került a 10 döntős grafikus és bemutatkoztak az ifjú borászok
A második CÉGÉR - Jó bornak tervezz címkét! alkotói pályázat borászokból, gasztronómusokból és grafikusokból álló szakmai zsűrije kiválasztotta azt a 10 grafikust, akik az első fordulóban beadott pályamunkájuk alapján továbbjutva elkészíthetik egy-egy hazai bor címketervét. A sajtónyilvános eseményen mutatkozott be a projekten résztvevő 10 borász is, akik szintén tehetségük alapján kerültek kiválasztásra. 

A 2012-es pályázat döntőseinek munkái borkóstolókkal egybekötött kiállításon bemutatkoztak Rómában, Berlinben és Párizsban, valamint túlmutatva a pályázat célkitűzésein egytől-egyig megbízást kaptak borász-párjuktól.

Nemcsak a szakmai kihívás motiváló, hiszen a nyertes grafikus 1 000 000 Ft, a 2. helyezett 300 000 Ft jutalmat kap, a közönségdíjasnak pedig 250 000 Ft jár. A 3-10. helyezetteket 50 ezer forintos munkadíjban részesítik. Az alkotói pályázat célja kétrétű: egyrészt a fiatal borászok és grafikusok együttműködésének elősegítése, másrészt a magyar borászok termékeinek vizuális megjelenésének és eladhatóságának javítása. A pályázatot kiíró Forum Hungaricum Közhasznú Nonprofit Kft. meggyőződése, hogy a magyar kreativitás és a magyar bor párosításából világszínvonalú termékek születnek.

A rendezvényen a következő grafikus ̶ borászat/borász párosokat sorsolták össze a szervezők:

Bodolóczki Júlia  Domain Edegger/Martin Georg Edegger

Bognár Enikő  Vécsei Pincészet/Vécsei András

Ferenczi Barna  Balga Pincészet/Adamovich Károly

Hegedűs Márton  Dúzsi Pincészet/Ifj. Dúzsi Tamás és Bence

Kiss Zsombor  Anonym Pince/Szövényi Áron

Laki Eszter  Szőke Gergely (alkotói csoport) – Winelife/Orosz Csaba

Radimszky Anna  Ruppert Pincészet/Ruppert Ákos

Szász Veronika  Radics Pince/Radics Barna

Tiszka Annamária  Benedek Pince/Benedek Péter

Tóth Andrej  Somlói Vándor/Kiss Tamás

A rendezvényen bemutatásra került az Agrár Marketing Centrum legfrissebb bormarketing kutatásának eredménye Riegler Zsolt, a Soproni Borút Egyesület vezetője által. A márciusban zárult kutatás a www.bor.hu linkről tölthető le.

A 10 pályamű az Akvárium Klubban megrendezésre kerülő Cégér kiállításon is bemutatásra kerül június 1. és június 15. között. A pályázatot kiíró Forum Hungaricum Közhasznú Nonprofit Kft. a kiválasztott borokkal szeretne minél teljesebb képet adni a magyar borászatról regionális szinten is. Május 31. és június 2. között az Akvárium területén megrendezi a Cégér Gasztro-Zsibongás elnevezésű gasztro fesztivált, ahol a pályázat borászai, éttermek és kávézók mutatkoznak be.

Erdélyi Szabolcs, a Cégér projektigazgatója elmondta: „Nagy öröm látni, hogy külfölön is nagy sikert aratnak fiatal borászaink és grafikusaink. A Balassi Intézettel együttműködve sikerült egy olyan nemzetközi platformot biztosítani számukra, melynek révén a külpiacok is felfigyelhetnek rájuk: a Cégért külföldön működő Magyar Kulturintézetekben nemzetközi kiállításokon mutatjuk be kontinensszerte.”

Toronyi Zsuzsa, a Cégér szakmai szervezője elmondta: „A legfontosabb eredménye a tavalyi, első pályázatnak az volt, hogy a borászok szinte kivétel nélkül folytatták az együttműködést a nekik sorsolt grafikusokkal a pályázat lezárulta után is. Tíz nagyszerű bor, tíz nagyszerű borász találkozik most tíz ragyogó tehetségű grafikussal, és együtt demonstrálják, hogy a kreativitás miként segíti piacra juttatni a hazai bort. Mert végsősoron nem csak a gyönyörködtetés, de az is a célunk a Cégér projekttel, hogy bizonyítsuk: az alkotóművészet és a piaci igények találkozásából hozzáadott érték születik.”


Cikkajánló
- Par Excellence díjas a badacsonyi Villa Sandahl pincészet
- Kihirdették a Magyar Sommelier Szövetség idei díjazottait
- Libamájról és borokról. Szöghy Ottó ajánlásai
- Beszáll az e-kereskedelembe Váradi József
- Balaton-felvidéki Nemzeti Park védjegyet nyert a Folly levendula szörpje

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing