Kiemelkedő árbevételt értek el az AccorHotels szállodái Magyarországon 2017-ben

2018.02.23. | Kategóriák: Szállodák, teljes cikkgyűjtemény, Hírek

Idén 25 éve van jelen Magyarországon az AccorHotels, a világ vezető utazási és életmód csoportja, amely 2017-ben kétszámjegyű bevételnövekedést ért el hazánkban. 2018-ban ismét mozgalmas év vár a vállalatra: a Mercure hotelek modernizálásának folytatása, a januárban megnyitott ibis Styles Budapest Airport Hotel bevezetése, az ibis Styles Budapest Citywest megnyitása és az első vegyes márkájú (kombó) hotel megnyitásának előkészítése a fontosabb idei mérföldkövek.

A tavaly 50. születésnapját ünneplő globális szállodaüzemeltető AccorHotels 100 országban 4.300 szállodában, megközelítőleg 620.000 szobával várja vendégeit, ahol több mint 250 000 munkavállaló dolgozik azon, hogy a vendégek jól érezzék magukat.

A vállalatcsoport Magyarországon jelenleg 18 hotelt üzemeltet különböző kategóriákban, Sofitel, MGallery by Sofitel, Novotel, Mercure, ibis és ibis Styles márkák alatt; illetve hazánk legnagyobb kongresszusi központját, a 2000 férőhelyes Budapest Kongresszusi Központot is.

AccorHotels Magyarország. HOL Magazin 2018.

„A csoport sikerének záloga, hogy folyamatosan a leginnovatívabb megoldásokat keressük a vendégek jobb kiszolgálása érdekében. Többek között személyre szabott szolgáltatásokat fejlesztünk, így például az egyéni vendégigények alapján globális vendégadatbázissal dolgozunk: a világ minden AccorHotels szállodájában elérhető adatbázisból kiderül, hogy egy-egy vendégünk laktózérzékeny-e, vagy épp inkább az emeleti szobákat kedveli. Ennek és az ehhez hasonló fejlesztéseknek köszönhetően a tavalyi év kiemelkedő eredményekkel zárult Magyarországon is, az árbevételünket 15,4%-kal tudtuk növelni ” – mondta el Luc Gesvret, az AccorHotels Magyarország vezérigazgatója. „Az egy kiadható szobára jutó szobaár-bevétel (RevPar) 14,3%-kal emelkedett, ami túlnyomó részben az átlagár jelentős, 10,9%-os növekedéséből fakad, a szobák kihasználtságának 2,2 százalékpontos növekedése mellett. Egyértelműen tetten érhető, hogy Budapest egyre vonzóbb úti cél mind a szabadidős, mind az üzleti utazók körében: trendi és biztonságos város” tette hozzá.

A vállalat statisztikái szerint a legtöbb vendéget Németországból, az Egyesült Királyságból, Olaszországból, Franciaországból és az Amerikai Egyesült Államokból fogadják. A belföldi vendégek elsősorban üzleti céllal, konferenciára látogatva választják az AccorHotels szállodáit.

AccorHotels Magyarország. HOL Magazin 2018.

További fejlesztések 2018-ban

A vállalat 2018-as kulcsszavai: modernizálás, digitális fejlesztések, a már korábban megkezdett egyéni igényeket követő szolgáltatások további fejlesztése (pl. mozgássérültek, családok egyedi elvárásai alapján, speciális táplálkozási igények kielégítése stb.) és munkáltatói márkaépítés (egyetemi együttműködések, program az Y-generációsok és nők minél nagyobb vezetői arányának érdekében stb.).

Az előző években elkezdett és a jelenleg is folyó beruházások összértéke eléri a 35 millió Eurót. Ez többek közt magába foglalja a budapesti Mercure Korona, a Mercure Buda és a Mercure City Center teljes felújítását is; melyek közül az utóbbit az elkövetkező hetekben, a másik kettőt pedig jövő év elején fogják befejezni. A Mercure City Center esetében a vendégek kényelmét szolgálva Magyarországon elsőként vezetik be a pult nélküli recepciót, a vendégek tableteken történő gyors és egyszerű ki és bejelentkezésével. Emellett WineStone néven új éttermi koncepció is bevezetésre kerül, ez azt jelenti, hogy a nemzetközi étel- és itallap választéka mellett a vendégek helyi, autentikus ételek és borok közül is választhatnak.

AccorHotels Magyarország. HOL Magazin 2018.

Új hotelnyitások is várhatók: már januárban megnyílt hazánk első közvetlen terminál kapcsolattal rendelkező reptéri szállodája, az ibis Styles Budapest Airport, és újabb management szerződés aláírása után a volt Hotel Wien helyén egy teljes körű felújítást követően várhatóan idén ősztől várja vendégeit az ibis Styles Budapest Citywest. Mindemellett a szállodacsoport jövő év elején fogja megnyitni az első vegyes márkájú (kombó) hotelét a Mercure Buda teljes felújítását követően, amelyben 150 ibis és 250 Mercure szoba biztosítja majd a vendégek kényelmét.

 

Magyarországi eredmények

  

2017

2016

Növekedés

Foglaltság (%)

76%

73,8%

+2,2pp

Átlagos szobaár ÁFA nélkül Forintban

19,650

17,725

+10,9%

RevPar (egy kiadható szobára jutó szobaár-bevétel) ÁFA nélkül Forintban

14,940

13,070

+14,3%

Nettó árbevétel millió Forintban

25,816

22,362

+15,4%

 

AccorHotels Magyarország. HOL Magazin 2018.

A cégcsoportról:

Az Orbis Hotel Group 126 hotellel és több, mint 20.000 szobával a legnagyobb szállodahálózat Közép-Kelet-Európában és valamennyi AccorHotels márka kizárólagos képviselője 16 országban, köztük Magyarországon.

Az AccorHotels utazási és életmód csoport egyedi élményeket kínál több mint 4.200 szállodával, resorttal és rezidenciával továbbá 10.000 privát szállással világszerte. Az AccorHotels két divízióján HotelServices és HotelInvest keresztül tulajdonosként és üzemeltetőként 95 országban van jelen. A portfóliója olyan nemzetközileg elismert luxusmárkákból áll, mint a Raffles, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, Fairmont, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman és Swissôtel; továbbá népszerű midscale- és butikmárkákból, mint a 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter és az Adagio. Mindemellett Az AccorHotels olyan keresett economy márkákkal is rendelkezik, mint a JO&JOE, ibis, ibis Styles, ibis budget, de protfóliójában regionális márkák is vannak, mint a Grand Mercure, The Sebel és a hotelF1. Az AccorHotels a tulajdonosa a világ vezető concierge-szolgáltatójának a John Paul-nak, melynek segítségével innovatív szolgáltatásokat kínál az utazóknak.

Magyarországon a szállodacsoport 18 szállodával van jelen: Sofitel Budapest Chain Bridge, Hotel Nemzeti Budapest MGallery by Sofitel, Novotel Budapest Centrum, Novotel Budapest City, Novotel Budapest Danube, Novotel Szeged, Novotel Székesfehérvár, Mercure Budapest City Center, Mercure Budapest Buda, Mercure Budapest Korona, ibis Styles Budapest Airport, ibis Styles Budapest Center, ibis Styles Budapest City, ibis Budapest Centrum, ibis Budapest Heroes Square, ibis Budapest City, ibis Győr, ibis Budapest Aero.

 
   

Cikkajánló
- Modernizált közösségi terek és új bisztró a Danubius Hotel Heliában
- Tradíció és megújulás - Megújult a Radisson Blu Béke Hotel
- Nyereményjátékkal csábítja vendégeit Budapestre az ibis család
- Minden álmunk a zavartalan wellness hétvége!
- Megnyílt az ibis Styles Budapest Airport Hotel

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing