Két hét múlva Bocuse d'Or Lyon

2019.01.15. | Kategóriák: Gasztronómia, teljes cikkgyűjtemény, Programok, Hírek

Pohner Ádám és a magyar csapat már az utolsó simításoknál tart

Hétfő délelőtt lezajlott a Magyar Bocuse d'Or Akadémia sajtótájékoztatója, melynek fő témája a magyar csapat lyoni versenyzése volt. A sajtótájékoztatót a METRO Gasztro Akadémián tartották, itt mutatkozott be a magyar Bocuse csapat promóciós kisfilmje, amely az alábbi linken megtekinthető: YOUTUBE LINK 

A sajtótájékozatón Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d'Or Akadémia elnöke elmondta, soha ilyen jó helyzetben nem volt még a magyar csapat. Most van ott az eszközpark, a versenybox, és van annyi segítő, hogy elmondható, minden körülmény adott a koncentrált felkészüléshez. Azt is hozzátette, hogy a Bocuse d'Or azért is fontos verseny, mert – akárcsak a Forma1-en – itt is olyan fejlesztések és innovációk történnek, amelyek később beszivárognak a mindennapi gasztronómiába is. Elmondta, hogy az Akadémia kiemelten fontosnak tartja az utánpótlás-nevelést is, és a felkészülések során megszerzett tudást folyamatosan igyekszik továbbadni a jövő generációinak. Széll Tamás versenyzéséről oktató Blu-Ray készült, Pohner Ádámék felkészülését pedig folyamatosan figyelhette és segíthette mintegy 15 szakácstanuló vagy kezdő szakács. Végül elmondta, hogy a Bocuse d'Or arra is kiváló alkalom, hogy a magyarok megmutassák magukat a nemzetközi palettán. Ezt a célt szolgálja az MTÜ-vel együttműködésben létrehozott magyar stand, ahol a világ minden tájáról érkező gasztronómiai szereplők megismerhetik a magyar gasztronómia remekeit és a kiváló magyar borokat.

Hamvas Zoltán, Pohner Ádám és Segal Viktor a rendezvény sajtótájékoztatóján. HOL Magazin 2019.

A sajtótájékoztatón Pohner Ádám, a magyar csapat versenyző séfje elmondta, nagyon izgatottan várja versenyt. Elmesélte, hogy fiatal kora ellenére többéves Bocuse múlttal rendelkezik, hiszen 2015-ben már ott volt commis-ként Molnár Gábor oldalán Lyonban. Beszélt arról is, hogy bár a Bocuse d'Oron az az egyik legfontosabb alapszabály, hogy a legjobb alapanyagokból dolgozzanak, a legjobbak közé befért igen sok magyar alapanyag és technológia is. Megjelenik majd a versenyételben többek között a derelye, a tokaji ecet, a bikavér, a technológiák közül pedig kiemelten fontos a savanyítás. A sajtótájékoztatón többször elhangzott az Akadémia két norvég tanácsadója, Ørjan Johannessen és Odd Ivar Solvold neve is, akik rengeteg tudást, tapasztalatot és inspirációt adtak a felkészüléshez.

Segal Viktor, a magyar csapat coach-a hangsúlyozta, hogy a magyar csapat emberileg is nagyon egyben van, nincsenek konfliktusok, mindent sikerült kibeszélni, így mentálisan nagyon erősen tudnak nekivágni a lyoni döntőnek.

Csillag Richárd, a csapat commis-ja elsősorban arról beszélt, mennyire felgyorsult az élete, amióta megismerte Ádámot és megkezdődött közös felkészülésük a versenyre.

Ganczer Gábor, a Hungexpo vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a magyar gasztronómia fejlődése közös ügy, és a Hungexpo számára nagyon fontos, hogy ott legyen és segítse azt a munkát, ami a magyar gasztronómiáért történik. A felkészülésnek és a magyarországi versenyeknek éppezért mindig a Hungexpo adja a helyszínt. Azt is hozzátette, hogy céljuk, hogy a rendezvénygasztronómiában is változást hozzanak.

Horváth Imre, a METRO vezérigazgatója hozzátette, hogy a METRO 25éve elkötelezett támogatója a magyar gasztronómiának. Immáron hagyomány, hogy a versenyen a METRO biztosítja a piacot, ahonnan a csapatok beszerzik a zöldségeket és a csírákat.

A Bocuse d'Or sajtótájékoztatóján a balatonszemesi Kistücsök étterem biztosította a cateringet, a pezsgőkről pedig a Törley gondoskodott.

 

Fotók: Fekete Antonio

 

 

 


Cikkajánló
- Az MVI által alapított Gundel Károly díj ettől az évtől a Gundel Étteremben kerül átadásra
- A kenyér minősége már jobban számít az árnál
- Újranyitott a Szabadság Kávéház
- Csúcsgasztronómiai ízutazás
- Felhívás Gundel Károly – díjra való jelölésre 2019.

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing