Kalciumforrások, ha valaki nem fogyaszthat tejterméket

2015.10.27. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek, Életmód

A kalcium fontos eleme az egészséges táplálkozásnak, egy felnőttnek naponta legalább 1000 mg-ra van szüksége belőle. Egyesek azonban nem fogyaszthatnak, vagy valamilyen megfontolásból nem fogyasztanak tejtermékeket, de szerencsére nem csak ezek tartalmaznak kalciumot.

A gyümölcs és a zöldség meglepően sok kalciumot tartalmaz, különösen a káposzta és a kínai kel, ráadásul könnyebben is felszívódik. Nagyon jó forrás még a rebarbara. Érdemes utánanézni, melyik zöldfélében mennyi kalcium van, és eszerint összeállítani a menüt.

Sok fehérjeforrásnak igen magas a kalcium tartalma is, ilyenek a fehérbab, a pirított mandula, a tofu, a szójabab és a halkonzervek.

Számos kevésbé nyilvánvaló kalciumforrás is létezik, sok ételt eleve kalciummal dúsítanak, például egyes narancsleveket, müzliket és kakaóporokat.

A kalcium felszívódását a D-vitamin segíti elő. Ezt lehet kiegészítő formájában is szedni, vagy D-vitaminban gazdag ételeket fogyasztani, a legegyszerűbb azonban, ha minden nap néhány percet napozunk. A konyhasó viszont gátolja a kalcium felszívódását, ezért a só bevitelét csökkentsük, ezáltal emelkedik a kalciumszint.

 

kép: Naypong/FreeDigitalPhotos.net

- informed -


Cikkajánló
- Biztonságos nyaralás
- Bringázz a munkába! kampány zárása és eredményei
- Gördülő dűlők a Villányi borvidéken
- Cukorcsökkentési vállalásokat tettek a hazai üdítőital-gyártók
- Utazási tanácsok

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing