Kalciumdús, nem tejes ételek

2014.09.20. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek, Életmód

A kalcium elsősorban a csontok, fogak, izmok, és az idegrendszer egészségéhez elengedhetetlen, felnőttek napi szükséglete 1000 mg. Ehhez a mennyiséghez három pohár tejből hozzá lehet jutni, ám mi van akkor, ha valaki laktózérzékeny vagy egyszerűen csak nem kedveli a tejet, a tejtermékeket?

Kevesen tudják, milyen nem tejtermékből válogathatnak. Az alábbiakban a kalciumban gazdag élelmiszereket soroljuk fel, megjegyezve, hogy még milyen más, az egészség szempontjából fontos anyag található még bennük.

Füge

Magas a rost-, és káliumtartalma, továbbá gazdag magnéziumban is.

Leveles kel

Kalcium tartalmán kívül sok, a szem időskori megbetegedései ellen védő A-vitamin van benne.

Brokkoli

Közel kétszer annyi C-vitamint tartalmaz, mint a narancs, ezen kívül egyes kutatások szerint a vastagbél- és a hólyagrák kockázatát is csökkenti.

Narancs

C-vitamin tartalma ismert, de más antioxidánsokban is bővelkedik, és kevés kalóriát tartalmaz.

Fehérbab

Rostban, fehérjében és vasban gazdag, az egyik legjobb kálium forrás, és a benne található keményítő egészséges szénhidrát, amely serkenti az anyagcserét.

Mandula

A napi fehérjeszükséglet 12 százalékát fedezi, ezen kívül sok E-vitamint és káliumot is tartalmaz. Igaz, hogy hizlal, de mértékkel fogyasztva csökkenti a rossz koleszterin szintjét.

Szardínia

A kalciumon kívül sok B12-vitamint és D-vitamint is tartalmaz.

Tofu

Nem csak a vegetáriusok fehérjeforrása, de kalciumban is dús, változatosan elkészíthető étel.

Konzerv lazac

A vadvízi lazac meglehetősen drága, a tenyésztés pedig nem mindig környezetbarát, ezért bátran próbáljuk ki a lazackonzervet, fél doboz fedezi a napi kalciumszükséglet 44 százalékát, valamit egészséges fehérjékben is gazdag.

Edamame

A fiatal szójabab neve, Kínában és Japánban évezredek óta fogyasztják. Teljes fehérje, azaz tartalmazza mind a kilenc esszenciális aminosavat, valamint sok rostot is.

Bok choy (kínai kel)

Kalóriaszegény, ám kiváló A- és C-vitamin forrás, magas a kálium tartalma is.

Okra

Nem oldódó rosttartalma teszi igen egészségessé, gazdag B6 vitaminban és folsavban is. Sütve, grillezve ízletesebb, mint párolva vagy főzve.

 

- informed -


Cikkajánló
- Ne csak pihenj, mozogj is a strandon!
- Beköszöntött a vakáció! De, hogyan nyaraljunk (környezet) tudatosan?
- A kenyér minősége már jobban számít az árnál
- Hűlés, hőguta, kiszáradás
- A gyerekápolás házi „gyógyszerei”

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing