Jó bort jó bőrrel! - a Cégér alkotói pályázat eredménye

2013.06.04. | Kategóriák: Bor, teljes cikkgyűjtemény, Hírek

A hétvégi Gasztro-Zsibongással egyidőben megnyílt a Cégér pályaművek kiállítása az Akvárium Klubban
Radimszky Anna nyerte a második CÉGÉR - Jó bornak tervezz címkét! alkotói pályázatot a Ruppert Szőlőbirtok és Pincészet borára tervezett címkéjével. A nyertes grafikusokat borászokból, gasztronómusokból és grafikusokból álló szakmai zsűri választotta ki, a nagyközönség pedig június 15-ig a Facebook-on még szavazhat kedvenc boroscímkéjére. 

A nyertes, Radimszky Anna elegáns, dombornyomott bőrszalaggal emelte ki a Ruppert Szőlőbirtok villányi Cabernet Franc-jának címkéjét. A második helyezett Kiss Zsombor az etyeki Anonym Pince Pinot Noir hordóválogatására egy „térbe kimozduló” fa gyűrűt tervezett. De a pályaművek között szerepelt mozijegyet, kerékpáros trikót, vándorsólymot szimbolizáló címketerv is.

A Cégér 2013 nyertese. HOL Magazin 2013.

A nyerteseknek a díjat átadó Rétvári Bence a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkár elmondta: „Minőségi tartalom – a magyar bor – találkozik a minőségi csomagolással: ezért tekintünk büszkén a Cégér pályázatra. A projekt tavaly elérte célját: mind a tíz grafikus megrendelést kapott a borászától. Az idei munkákat átnézve biztosak lehetünk benne, hogy a fiatal művészek kiugrási lehetőségüket megragadták.”

Az első helyezett 1 000 000 Ft, a 2. helyezett 300 000 Ft jutalmat kapott, a közönségdíjasnak pedig 250 000 Ft jár. A 3-10. helyezettek 50 ezer forintos munkadíjban részesültek. A közönségszavazás június 15-ig tart.

Erdélyi Szabolcs, a Cégér projektigazgatója szerint „Nehéz dolga volt a zsűrinek, mivel idén is több rendkívül kreatív megoldás született, amely túlmutat egy egyszerű címketerven. Teljes bordesign koncepciók érkeztek, amelyeket a borászok is biztosan nagyon jól ki tudnak majd használni, hiszen új minőségre emelik a hazai borokat.”

Az alkotói pályázat célja kétrétű: egyrészt a fiatal borászok és grafikusok együttműködésének elősegítése, másrészt a magyar borok vizuális megjelenésének és eladhatóságának javítása. A Forum Hungaricum Közhasznú Nonprofit Kft. a kiválasztott borokkal szeretne minél teljesebb képet adni a magyar borászatról regionális szinten is. A 2012-es pályázat döntőseinek munkái borkóstolókkal egybekötött kiállításon bemutatkoztak Rómában, Berlinben és Párizsban, valamint túlmutatva a pályázat célkitűzésein egytől-egyig megbízást kaptak borász-párjuktól. Idén a pályaművek a VinCE Balatonon, a Sound Fesztiválon, a Veszprémi Utcazene Fesztiválon és a Sziget Fesztiválon, valamint külföldi magyar intézetekben is bemutatkoznak, Ezeken a rendezvényeken a pályázat borai is megkóstolhatóak lesznek.


Cikkajánló
- Par Excellence díjas a badacsonyi Villa Sandahl pincészet
- Kihirdették a Magyar Sommelier Szövetség idei díjazottait
- Libamájról és borokról. Szöghy Ottó ajánlásai
- Beszáll az e-kereskedelembe Váradi József
- Balaton-felvidéki Nemzeti Park védjegyet nyert a Folly levendula szörpje

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing