Jegestea másképpen – így illatoljunk, kóstoljunk és gyakoroljunk a szakértők szerint

2018.05.17. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek, Életmód

A FUZETEA illatesztétát, parfümséfet és teaszakértőt kérdezett arról, hogyan maxoljuk ki érzékszerveinkkel a teázás élményét

Felszabadult nyár, frissítő vízpart, színes napernyő, varázslatos könyv, puha nyugágy, finoman lengedező szellő és kezünkben hideg pohár, benne a jégkockák egymáshoz koccanása a kedvenc jegesteánkban. Így lehet(ne) túlélni a kánikula időszakát, és az ice tea iránti szenvedélyünket megélni. 

De mit tehetünk akkor, ha a munkahelyen ragadunk, ki se látunk a teendők közül, és semmi kilátás arra, hogy kicsit magunkkal foglalkozzunk? Pár percnyi pihenés, teljes kikapcsolás, és egy hideg FUZETEA jobban felfrissít és feltölt, mint gondolnánk!

Fekete tea citrom egy csipetnyi citromfűvel, fekete tea barack egy csipetnyi hibiszkusszal és zöld tea mangó egy csipetnyi kamillával, valamint eper, zero citrom és zero barack, zero maracuja. Ha hátradőlnénk egy picit, relaxálnánk és innánk valami finomat, hagyjuk, hogy új dimenziókat és meglepő ízkombinációkat nyisson meg számunkra a felfrissülésben a FUZETEA. Hogy teljesebbé tegyük az élményt, vonjuk be az érzékszerveinket a kóstolásba! A FUZETEA által megkérdezett tea- és illatguruk segítenek, hogyan.

Az általános tanács az, hogy mielőtt belekortyolunk az italunkba, vegyük szemügyre azt, és mély levegővételekkel illatoljuk meg. „Kevesebben foglalkoznak az illattal, mint az ízzel, pedig a kettő együtt nagyon jól támogatja egymást. Ugyanez az ízesített jegesteák esetében is igaz. Az emberek nagyon sokszor, legyen az borkóstolás vagy akár egy ételkóstolás, nem igazán gondolják végig, hogy mi az az íz, amit nekik érezniük kell. De ha elmondjuk nekik és mutatunk egy olyan illatot, mondjuk a hibiszkusz illatát, nagyon kevesen tudják, hogy az milyen. A hibiszkusz virág íze kiérezhető a FUZETEA-ben is, és ha ezt megmutatom az illetőnek, akkor egy „aha élményt” kap és rájön, hogy tényleg azt az adott virágot érzi abban az ízkombinációban” – mesélte Lipovszky Csenge, a Scent Poetry illatesztétája, belőle mit vált ki a FUZETEA.

De az illatedukáció részeként azt is fontosnak tartja Magyarország egyetlen illatesztétája, hogy képezzük magunkat, milyen illatanyagok mivel kombinálhatók és hogyan felismerhetők. Arra is érdemes figyelni szerinte, hogy az adott illatok, illat-, ízkombinációk milyen élményeket keltenek a befogadóban. Nemcsak az illatesztéta feladata (lenne) az emberek fejében ezt átkódolni Lipovszky Csenge szerint: „Még nagyobb tudást jelent, ha meg tudunk tanulni közel kerülni az érzelmeinkhez, az illatok által előidézett emlékeinkhez és érzéseinkhez. Egy kis odafigyeléssel, ha az illatoknak időt szentelünk és alaposan megszaglásszuk, nem csak annyi derül ki, hogy kihez milyen illat és íz illik, hanem akár az is, miért illik az adott személyhez ez az illat, miért választotta ki ezt és milyen karakterjegyekre, sőt, milyen élethelyzetre enged következtetni az illatválasztása.”

Fuzetea Mango. HOL Magazin 2018.

A parfümséf véleménye szerint is tanulható az illatolás, és érdemes erre mindenkinek odafigyelnie, rendszeresen gyakorolnia. „Meg tudjuk tanulni, hogy milyen illatokat hordoz például egy jegestea, megérezni, milyen alapösszetevőkből készül. A jegestea-kóstolás is tanulható. Ha engedjük kibontakozni az orrunkat, az illatélményünk hihetetlen dolgokat tud nyújtani. Bizonyos illatok hatására évtizedeket tudunk visszamenni az időben, és felidézni olyan dolgokat, hogy például az adott illatot hol érezhetjük. Nem véletlen, hogy egy egész univerzum rejlik az orrunkban, hiszen az egyik legősibb érzékelésünk maga a szaglás” – mondta Biró Botond Boldizsár, a Béterv étterem parfümséfje.

Miután kellő figyelmet szenteltünk az illatolásnak, megkezdődhet az ízlelés. A teaszakértő szerint itt a fokozatosságon van a hangsúly: „Kezdő teázóknak először az ízesített teákat ajánlanám. Érdemes figyelni arra, hogy az ízesítés részét képezzék természetes alapanyagok is, akár virágról, akár illóolajról van szó” – javasolta Libor Margit, a Sweet Side Kávézó tulajdonosa. Az ízkombinációk megfigyelése közepette azért a tea karakterére is érdemes koncentrálni, erre a FUZETEA kifejezetten alkalmas szerinte: „A FUZETEA végre egy olyan alternatíva a jegesteák között, amely ízben is nagyon kellemes, tényleg érezhetően zöld tea íze van, de a fanyarsága mellett édeskés is. Mindeközben cukormentes, így a cukorbevitel szabályozásában is számíthatunk rá” – tette hozzá a tea-szaktekintély.

Mindegy, hogy otthon, a munkahelyen vagy épp az ebédszünetben isszuk a pár korty csodát jelentő FUZETEA-t, az a néhány percnyi saját idő és az érzékszerveket elkápráztató frissítő ital jelentheti a megoldást arra, amelyre mindannyiunknak szüksége van a feltöltődéshez.

FUZETEA Peach. HOL Magazin 2018.

 *

 

A Coca-Cola Company-ról

A The Coca-Cola Company (NYSE: KO) a világ legnagyobb üdítőitalokat gyártó vállalata, több mint 500 szénsavas és szénsavmentes márkájával frissíti fel fogyasztóit a világ több mint 200 országában. A 21 millárd dolláros márkák közül 19 elérhető csökkentett és cukormentes változatokban, hogy segítsen a fogyasztóknak hozzáadott cukorbevitelük kontrollálásában. Névadó üdítőitaluk, a Coca-Cola mellett további, világszerte kapható márkájuk például az AdeZ növényi alapú italok, az Ayataka zöld tea, a Dasani vizek, a Del Valle dzsúszok és gyümölcsitalok, a Fanta, a Georgina kávé, a Gold Peak teák és kávék, a Honest Tea, a Minute Maid dzsúszok, a Powerade sportitalok, a Simply gyümölcslevek, a smartwater, a Sprite, a vitaminwater, valamint a Zico kókuszvíz. A Coca-Cola-nál komolyan vesszük pozitív hozzájárulásunkat a világunkban. Ez azzal kezdődik, hogy csökkentjük termékeink cukortartalmát és új és változatos italokat nyújtunk az embereknek, bárhol legyenek. Ez azt is jelenti, hogy folyamatosan dolgozunk ökológiai lábnyomunk csökkentésén, és biztonságos, befogadó munkakörnyezetet teremtünk munkavállalóinknak, valamint gazdasági lehetőséget teremtünk bárhol, ahol jelen vagyunk. Palackozó partnereinkkel közösen a Coca-Cola rendszerében több mint hétszázezren dolgoznak. További információért látogassa meg a Coca-Cola Journey című digitális magazinunkat a www.coca-colacompany.com oldalon, kövesse a Coca-Cola Company-t a Twitteren, Instagramon, Facebookon and LinkedInen.


Cikkajánló
- Füstölt pisztráng céklával
- ÉLET ÉS HALÁL
- Újra felfedezett kincsünk, a fürdőgyógyászat
- 2019 január a SKULT13 helyszínein
- Örömhír – nem kell többé választani Isten és a tudomány között

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing