Izomláz és ízületi fájdalom - mit tegyünk?

2017.06.14. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek, Életmód

Ha valaki keményen dolgozik egész héten, a hétvégén nem csak pihenni szeretne, de mozogni, játszani is. A kirándulás a hegyekben, egy kis foci vagy golf, esetleg intenzív munka az edzőteremben segít felfrissülni. Óvatosan a hétvégi sportolással! A vasárnapi testmozgás hétfői izomlázat eredményezhet.

Mitől fájnak az izmok?

Természetes dolog, hogy nagyobb megerőltetés, sporttevékenység vagy akár csak házimunka után is izomláza van valakinek, különösen, ha nem megszokott tevékenységet végzett hirtelen jobban megerőltette magát a szokásosnál

olyan különleges sportot űzött, ami az izmok nyújtásával vagy összehúzásával jár (például hegyről lefelé séta).

Ezek a változások mikrosérüléseket okoznak az izomrostokban és a kötőszövetben, ami körülbelül egy nap elteltével fájdalmat okozhat. Azonban a mozgás megismétlésével az izmok hozzászoknak a munkához.

 

Mi okozza az ízületi fájdalmat?

Az ízületi fájdalom általában az ízületi kopás jele. Ez a gyulladásos betegség az életkorral egyre gyakoribbá válik. Ízületi fájdalmat a megerőltetés is okozhat.

Az ízületi és izomfájdalmak kezelése

Az egyik leggyakoribb kérdés ilyenkor az, hogy hűtsük-e vagy melegítsük a fájdalmas testrészt. A hűtés azonnali megkönnyebbülést hoz, de ne közvetlenül tegyük a jeget a fájdalom helyére, hanem egy vékony törülközőbe csavarjuk a jégakkut. A jegelés csökkenti a gyulladást, de később, a vérkeringés fokozására inkább a melegítés ajánlott.

Ha néha izomlázunk van vagy sajognak az ízületeinek, bevehetünk acetaminofen származékokat vagy nem-szteroid gyulladáscsökkentőt (ibuprofen, naproxen) esetleg aszpirint. Ne szedjük azonban ezeket rendszeresen, mellékhatásaik miatt.

A vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók befolyásolhatják más gyógyszerek hatását, ezért ha valaki rendszeresen szed valamilyen gyógyszert, vagy krónikus betegsége van, beszélje meg orvosával.

 

Hogyan előzhetjük meg?

Valaha a nyújtást ajánlották edzés előtt, a legújabb kutatások szerint azonban ez nem sokat használ. Jobb, ha alaposan bemelegítünk egy új vagy megerőltető sporttevékenység előtt, és csak akkor nyújtunk, ha izmaink már kellően melegek.

Egyesek szerint a C-vitamin vagy más antioxidánsok szedésével megelőzhető az izomláz, de ezt a kérdést is jobb az orvossal megbeszélni.

A megelőzés legjobb módja, ha csak fokozatosan látunk neki bármilyen mozgásnak, sporttevékenységnek, és az intenzitást nem növeljük egy alkalommal 10 százaléknál jobban.

Ha fájnak az izmaink vagy az ízületeink, gyakran nem kívánunk egyebet, mint ágyban maradni, de vigyázzunk, ez nem használ! A legjobb, amit tehetünk, a testmozgás, az izmok erősítése.

 

Forrás: WebMD

Megjelent: InforMed Hírek; 2012.

| izomláz, fájdalom, torna, edzés

2017-06-10 22:48:09

 

- informed -


Cikkajánló
- A karácsonyi zabálás veszélyei
- Az ünnepek alatt is lehetséges a büntetlen sütizés
- Készülj fel a hidegre! TOP 6 immunerősítő módszer
- Hogyan vegyünk halat karácsonyra?
- Miniszterelnöki megbízott: fellendült a természetjárás 2010 óta

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing