Itt a kánikula

2018.08.02. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Életmód

A kánikula számos olyan helyzetet is előidézhet, ami az egészségünket veszélyezteti. Ezekre a helyzetekre és megoldásukra hívjuk fel a figyelmet, hogy mindenki nyugodtan élvezhesse a nyarat.

Fordítsunk kiemelt figyelmet az alábbiakra:

1. Soha nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy legalább napi 2 liter folyadékot fogyasszunk, ami lehetőség szerint nem cukros és főleg nem alkoholos. Ez a mennyiség testalkattól, hőmérséklettől és egyéni szükségletektől függően akár 3-4 literre is emelkedhet a nyári hónapokban.

2. A meleg időszakban kerüljük a tojásos, húsos ételeket, mert ezek vezethetnek legkönnyebben szalmonellás megbetegedésekhez. Fogyasszunk ásványokban és vitaminokban gazdag zöldségeket, gyümölcsöket, készítsünk mindig friss ételeket. Ha már valaki mégis elkapta, kiemelten fontos a folyadékpótlás!

3. Ne tartózkodjunk hosszabb ideig és a déli órákban a napon, hiszen könnyen hőgutát vagy napszúrást kaphatunk. Legyen barátunk a kalap, extrém esetben a vizes kendő a fejünkön és nagyobb séták esetén akár egy könnyen előkapható, ilyenkor is jól használható esernyő.

Ha valaki mellettünk ájul el, nemcsak, hogy árnyékba kell őt húzni, de hűtenünk is kell a testét és orvost hívni. Ha eszméleténél van, nem alkohol tartalmú, hideg folyadékkal itassuk is.

4. Ne ugorjunk fejest felelőtlenül a vízbe! Felhevült testünket mindig zuhannyal hűtsük, a vízbe pedig mindig fokozatosan, körültekintően menjünk, hogy elkerüljük a hirtelen hőmérsékletváltást. A hirtelen hideg víz reflexes légzésmegállást okozhat!

5. Légkondicionáló helyett hajnali és éjszakai szellőztetés, lesötétített ablakok! 30-35 fokból 21 fokba érkezni talán kellemes, de semmiképpen sem egészséges. A hideg és meleg levegő közötti ingázás nagy eséllyel megfázáshoz, rosszabb esetben tüdőgyulladáshoz vezet. Próbáljuk ezeket mérsékelni, illetve irodákban, autókban sem túlságosan lehűteni a levegőt.

6. Talán nem is gondolunk rá, de egy teraszon eltöltött ebéd, egy séta munka után vagy a napi rohanás a megbeszélések között tökéletesen elég lehet arra, hogy bőrünk piruljon és elegendő káros UV sugarat gyűjtsön be egy későbbi bőrprobléma kialakulásához.

A napozásról nem is beszélve! 11 és 15 óra között ne napozzunk, és minden napozás valamint a nyári mindennapok során is használjunk napvédőt, UV szűrős kozmetikumokat!

7. Védjük a szemünket! Hordjunk napszemüveget, mely UV védelemmel ellátott, hiszen az erős napsütés a szemünkben is kárt tehet.

8. Ha öltözködünk, kerüljük a feketét. Hiába divatos, ha jobban magába szívja a meleget és közérzetünk csak negatívan befolyásolja. Válasszunk inkább fehér pamut és vászonruhákat, amelyek a fényt is visszaverik és a szellőzést is biztosítják.

9. Harcoljunk meleggel a meleg ellen! Indítsuk be a szervezet önhűtő funkcióját egy meleg leves vagy forró tea segítségével! Talán elsőre csábítóbb egy hideg limonádé gondolata, de egy forró itallal sok esetben kedvezőbb hatást érhetünk el hőháztartásunk helyrebillentését illetőleg.

 

- informed -


Cikkajánló
- Lépj túl a teljesítőképességed határain!
- A strandolás veszélyei
- Az Év Fürdője szavazás részeredményei
- Hűsítő italok
- Itt a kánikula

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing