Idén 212 ezer forintból pihennek a magyar családok

2016.03.17. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek, Turizmus

Legyőzhetetlen a belföldi félpanzió meleg gyógyvízzel
Ha szülő az ember, nem szokás egyedül wellnessezni, fontosabb az ingyen reggeli, mint az ingyen wifi, és szeretünk beágyazni, mielőtt elhagyjuk a szobát. A magyar családok körében magasan vezet a belföldi nyaralás félpanziós ellátással, lehetőleg vízközelben, a személyzet udvariassága pedig mindennél fontosabb.

Vajon mennyire tolerálják a magyarok, ha túl sok a gyerek vagy a külföldi vendég abban a belföldi szállodában, ahol éppen pihennek? És hogyan szeretünk szaunázni? A Danubius Hotels többek között ezekre a kérdésekre is választ keresett: Nyaralási szokások 2016 online felmérésében több mint 6500 fő megkérdezésével térképezte fel vendégkörének szokásait az év elején.

Jó hír a hazai turizmusnak, hogy a családos válaszadók döntő többsége (80,64%) belföldi nyaralást választott tavaly szabadsága idejére, félpanziós ellátással (71,84%). Ellátás nélkül gyakorlatilag alig foglaltak szállást a Danubius vendégei, 2016-ban pedig átlagosan 150-200 ezer forintot terveznek költeni szállásra szabadságuk során.

A varázsszó: wellness!

Egyre népszerűbbek a belföldi wellness hétvégék: a válaszadók több mint fele (53%-a) évszaktól függetlenül, évente többször is elutazik wellness hétvégére. A családos vendégek döntő többségben (83,34%) pihenni vágynak, egészségügyi, gyógyulási céllal csupán 10,74%-uk érkezik.

Meglepő azonban, hogy a fürdőhely kiválasztásakor a gyermekkel rendelkezők számára nem az a legfontosabb, hogy a hely gyerekbarát legyen – ez csupán a harmadik legfőbb szempont. A döntési tényezők élén a meleg gyógyvíz (67,56%-kal), valamint a nyugalom (51,35%) áll.

Danubius felmérés a magyar utazási szokásokról. HOL Magazin 2016. a magyar utazási szokásokról. HOL Magazin 2016.

Mindegy hova, csak víz legyen

Hogy mit értékelnek a magyarok leginkább egy szállodában? 68%-ban a személyzet udvariasságát – ez még a szálloda jó elhelyezkedésénél is nagyobb vonzerő. Ezt követi, hogy legyen termálvíz vagy vízpart a közelben (57%), illetve legyenek wellness szolgáltatások a szállodában (56%). Az is kiderült, hogy a magyarok szeretnek mindig más és más úti célt választani (72,7%), de ha elégedettek egy hellyel, oda szívesen visszatérnek többször is. És bár az interneten népszerűek a vicces állatos videók, az, hogy egy szálloda állatbarát-e vagy sem, egyelőre csak a válaszadók 5%-át érdekli.

Egyedül nem megy

Akiknek gyerekük van, azok döntő többségben nyaralni is gyerekkel együtt mennek (60%). A wellness hétvégék sem a magányosoknak szólnak: a válaszadók 98%-a társaságban regenerálódik. De kinek a társaságában? A felmérés eredménye megerősítette a jól ismert közmondást, miszerint „párosan szép az élet”: a válaszadók fele a párjával együtt pihen, míg 39%-uk a családdal, gyerekekkel.

Ingyen reggeli, parkoló és nagy ágy

Napjainkban egyre inkább elvárás a szállodák felé, hogy ingyen wifi álljon a vendégek rendelkezésére, de vajon ez mennyire fontos egy gyermekes családnak, ha más szolgáltatásokhoz viszonyítjuk? Nos, a Danubius vendégei inkább választanának ingyen reggelit, mint ingyen wifit (72%-28%). Az ingyen reggelinél csak az ingyen parkoló lenne jobb (44%-56%), míg a kábeltévét lenyomta a kedvezményes belépő lehetősége egy helyi programra (40%-60% arányban). Kényelem szempontjából a nagyobb ágy egyértelműen győzött a nagyobb fürdőszobához képest (71%-29%).

Szaunázni még nem tudunk

Bár a kérdőívet kitöltők döntő többsége (70%) nem csak „punnyadni” szokott szállodai szobájában az üdülés alatt, hanem szeret mindent felfedezni szállodán kívül és belül egyaránt, a válaszokból az is kiderül, hogy szaunázni még nem tudunk. (Mentségünkre legyen mondva, hogy a skandináv országok, a finnekkel az élükön, jóval nagyobb előnyt élveznek nálunk szaunakultúra tekintetében.) A szauna szokások között ugyanis az is szerepel, hogy (egészségügyi okok miatt) kerüljük a fürdőruha használatát, és meztelen testünket törölközővel takarva legyünk a kabinban. Ehhez képest a családos válaszadók 63,42%-a fürdőruhában vagy fürdőnadrágban szokott szaunázni – ennyire szégyellősek vagyunk?

Rendesek és toleránsak vagyunk!

Meglepő eredmény született rendrakás tekintetében: a családdal együtt üdülők 90% azt vallotta, hogy mindig beágyaz és rendet rak szállodai szobájában, mielőtt elhagyná azt. Ön gondolta volna, hogy ilyen rendszeretőek a magyarok?

A Danubius Hotels arra is kíváncsi volt, vajon mennyire zavar bennünket, magyarokat, ha a választott belföldi szállodában külföldi vendégek is vannak. A válaszadók közel 80%-át egyáltalán nem érdekli, milyen nemzetiségű vendégek üdülnek még a szállodában a családján kívül, és csupán 0,5%-uk nyilatkozott úgy, hogy kifejezetten zavarják a külföldiek.

Azon persze nem lehet csodálkozni, hogy a családosok a gyerekekkel szemben is megértőbbek: túlnyomó többségüket (70%) nem zavarja, ha a szállodában sok a gyerek.

Okostelefon vagy fényképezőgép?

Végezetül a kutatás arra is kíváncsi volt, mivel örökítik meg legszebb pillanataikat a családok a pihenés alatt. Hiszi vagy sem, a digitális fényképezőgép magasan vezet az okostelefonok térhódítása ellenére is: a gyerekkel együtt nyaralók 54%-a inkább ezt az eszközt választja fotózásra, mint a mobilt (39%).

A kérdőíves kutatást a Danubius Hotels megbízásából a webformance Kft. készítette 2016. január és február között. A teljes kutatás a Danubius Magazinban érhető el:

http://www.danubiushotels.hu/magazin/kutatas

 

A Danubius Hotelsről:

A magyarországi székhelyű Danubius Hotels Group egyike Európa legjelentősebb szállodavállalatainak. A nemzetközi szállodalánc gyógy-, wellness, spa, konferencia és városi szállodákat tulajdonol és üzemeltet Magyarországon kívül Csehországban, Szlovákiában, Romániában és Angliában. Magyarországon 8 városban találhatók meg a csoport szállodái, amelyek közül kiemelt figyelmet kapnak a családbarát, illetve az all inclusive szolgáltatást nyújtó hotelek.

 

Mellékeltek:

[infografika, hogy hol terveznek nyaralni a gyerekes családok]:

http://media.webformance.hu/grafikak/danubius/20160309_infografika/danubius_infografika_csalad_v2.png

[infografika, hogy mit választanának inkább ingyen az emberek]:

http://media.webformance.hu/grafikak/danubius/20160309_infografika/danubius_infografika_ingyen_v4.png

 


Cikkajánló
- Szeretnél sok pénzt keresni? Legyél blokklánc fejlesztő!
- Ne csak pihenj, mozogj is a strandon!
- Leforgatták a Pesti Balhét
- Külön utakon folytatja a Coca-Cola HBC és a Lavazza
- Kontrasztok és meglepetések

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing