Húsmentes Rebel Whopper®

2019.11.18. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek

Az Unileverhez tartozó The Vegetarian Butcher bejelentette, hogy partnerségre lépett a BURGER KING®-gel azért, hogy megkezdjék a húsmentes Rebel Whopper® szendvics forgalmazását. A Rebel Whopper® árusítását a jelenlegi, kezdeti fázisban 25 európai ország mintegy 2500 BURGER KING® éttermében – köztük Magyarországon is – egyszerre indítják el, hamarosan pedig Európa, a Közel-Kelet és Afrika további piacain is kapható lesz.

A megállapodás eredményeként Európában a BURGER KING® lesz a legnagyobb olyan étteremlánc, amely növényi alapú hamburgerpogácsát kínál. Világszerte mind többen térnek át flexitariánus étrendre, az Unilever pedig e partnerség révén felgyorsíthatja a növényi alapú élelmiszerekből álló, az állati eredetű termékekhez képest kisebb környezeti lábnyommal bíró termékportfóliójának bővítését. Az ügylet pénzügyi részletei nem publikusak.

„Amikor kilenc évvel ezelőtt megalapítottam a The Vegetarian Butchert, az volt a célom, hogy a húsimádók számára olyan termékeket alkossak, amelyek a megszokott élményt és ízt nyújtják, ám növényi alapúak. Elképesztően izgalmas volt együtt dolgozni a BURGER KING®-gel a Rebel Whopper®-en, és már alig várjuk, hogy a BURGER KING® minden vendége megkóstolhassa. A Rebel Whopper® The Vegetarian Butcher hamburgerpogácsái a jól ismert és kedvelt Whopper® ízvilágot nyújtják, friss és növényi alapú összetevőkből, marhahús nélkül” – mondta Jaap Korteweg, a The Vegetarian Butcher alapítója.

Rebel Whopper a Burger King éttermeiben. HOL Magazin 2019.

„Fejlesztő séfjeinket motiválja a kihívás, hogy bebizonyítsák, a növényi étrend nem egyenlő az ízélményekről való lemondással. Tudjuk azt is, hogy az élelmiszeriparban az üvegházhatású gázok kibocsátása a húsok, köztük is főként a marhahús előállítása során a legmagasabb, így különösen fontos számunkra, hogy ezen a téren tudjunk ízletes alternatív megoldást kínálni. Reményeink szerint a hazai vendéglátó szektorban is kedvező fogadtatásra találnak a The Vegetarian Butcher növényi alapú termékei és 2020-tól szélesebb körben is elterjednek majd” – tette hozzá Burján Csaba, az Unilever Food Solutions üzletágának ügyvezető igazgatója.

„Biztosak vagyunk abban, hogy a Rebel Whopper az a szendvics, amit mindenki várt, és ami az ikonikus Whopper formájában kínál kiváló növényi alapú hamburgerpogácsa-alternatívát. Most pedig itt az ideje, hogy a Rebel Whopper önmagáért beszéljen, és meglátjuk, hogy vajon a fogyasztók észreveszik-e a különbséget” – mondta David Shear, a BURGER KING® EMEA régióért felelős elnöke.

 

A Vegetarian Butcherről

Jaap Korteweg – egy farmercsalád kilencedik generációjának képviselője és egyben igazi húsrajongó – a sertésinfluenza kitörése után határozta el, hogy vegetáriánussá válik. A The Vegetarian Butchert azért alapította meg, hogy a növényi alapú “hús” iránti saját igényeire megoldást találjon. A The Vegetarian Butcher célja, hogy a világ legnagyobb hentesévé váljon a nosztalgikus kedvencek széles skáláját kínálva azon húsimádók számára, akik nem akarnak lemaradni a trendekről. Az alapító, Jaap Korteweg kétszer kapta meg az Év Vállalkozója díjat, és három éven át a holland Trouw újság Sustainable 100 rangsorának első öt helyezettje között volt.

Rebel Whopper a Burger King éttermeiben. HOL Magazin 2019.

 

Az Unilever Magyarországon

Az Unilever világszerte több mint 190 országban van jelen, és naponta 2,5 milliárd fogyasztót ér el, így globálisan az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán az egyik vezető szereplőnek számít. A vállalat forgalma 51 milliárd eurót tett ki 2018-ban és világszerte 161 ezer embert foglalkoztat. Az Unilever árbevételének több mint fele (57 százalék) a fejlődő és a feltörekvő piacokról származik. A vállalathoz globálisan több mint 400 márka tartozik, köztük a Dove, a Knorr, a Domestos, a Hellmann’s, a Lipton, az Algida, a Magnum, a Ben & Jerry’s és az Axe.

Az Unilever 2010-től egy új szemléletre és három pillérre épülő, hosszú távú fenntarthatósági terv megvalósításába kezdett. A stratégiánkat alátámasztó Fenntarthatósági Tervben (Unilever Sustainable Living Plan – USLP) vállaltuk, hogy

· 2020-ig több mint egymilliárd embernek segítünk, hogy tegyenek saját egészségi állapotuk és életkörülményeik javításáért;

· 2030-ig a felére csökkentjük termékeinek környezeti hatását; és

· 2020-ig több millió ember megélhetését segítjük.

A Fenntarthatósági Terv a növekedés és a bizalom elősegítésén keresztül teremt értéket, a költségek és a kockázatok csökkentése mellett. Az Unilever fenntartható márkái 69 százalékkal gyorsabb növekedést mutatnak, mint a többi terület, továbbá 2018-ban ezek generálták növekedésünk több mint 75 százalékát.

Az Unilever 2017-ben is iparágának első helyén végzett a Dow Jones Fenntarthatósági Indexben (DJSI). A vállalat az FTSE4Good Indexben az elérhető legmagasabb, 5-ös pontszámot ért el a környezetvédelem terén. 2018-ban az Unilever a bekerült DOW Jones Fenntarthatósági Index iparági vezetői közé. A vállalat a CDP 2018-as globális ellátási lánc jelentésében (Global Supply Chain Report) négy A-s minősítést szerzett a klímaváltozás, a víz, az erdők és a beszállítói elkötelezettség területén. Az Unilever elkötelezte magát amellett, hogy 2030-ra karbonpozitívvá alakítja át tevékenységeit, továbbá 2025-ig 100 százalékban újrafelhasználhatóvá vagy komposztálhatóvá teszi műanyag csomagoló anyagait.

Az Unilever Magyarországon is arra törekszik, hogy minél jobban segítse a társadalmat és csökkentse környezetterhelését. Az IIP és a Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara „Az elismerés kultúrája” kategóriában 2016-ban az Unilevernek ítélte oda a Magyarország Legkiválóbb Vállalata díjat. 2018-ban Szerethető Munkahely elismerést kapott a Dreamjo.bs állásportál közönségszavazásán.

A 120 éve működő Unilever hazai leányvállalata 1991-ben jött létre. Az Unilever Magyarország Kft. a szlovéniai, a horvátországi és a bosznia-hercegovinai vállalatokkal együtt a Magyarország és Adria Régió cégcsoport része budapesti központtal. Az Unilever Magyarországon három gyárral rendelkezik: a Nyírbátori Háztartás-vegyipari Gyárral, a Veszprémi Jégkrémgyárral és a Röszkei Élelmiszergyárral. Nyírbátorban, Európa egyik legmodernebb háztartás-vegyipari üzemében mosogatószereket, fertőtlenítőket, felülettisztítókat, WC-tisztítókat, folyékony súrolószereket, általános tisztítószereket és öblítőszereket gyártanak, a röszkei élelmiszergyárában levesek, alapok, ételízesítők, leveskockák és sütőzacskós termékek készülnek, a veszprémi Algida jégkrémgyár pedig az Unilever egyik legmodernebb, stratégiai fontosságú jégkrémgyárának számít a közép-kelet-európai régióban. Az Unilever Magyarország Kft. a budapesti irodában és a három gyárban közel 1500 munkavállalót foglalkoztat.

Az Unilever főbb tevékenységei Magyarországon

· jégkrémek gyártása és forgalmazása

· mustár, ketchup, majonéz forgalmazása

· levesporok és ételízesítők gyártása és forgalmazása

· tisztítószerek gyártása és forgalmazása

· kozmetikumok forgalmazása Az Unilever Magyarországon forgalmazott márkái

Élelmiszer üzletágban:

Delikát, Globus, Knorr, Lipton, Saga, Hellmanns

Háztartásvegyipari- és kozmetikai üzletágban:

Surf, Cif, Domestos, Flóraszept, Coccolino, Szavo, Amodent, Axe, Baba, Dove, Gabi, Rexona, Signal, Sunlight, Zendium, Love Beauty and Planet, 7th Generation

Jégkrém üzletágban:

Algida, BigMilk, Carte D’Or, Cornetto, Magnum, Breyers


Cikkajánló
- Naptárba beírni: Fürdőszoba és Otthoni Wellness Kiállítás!
- Bormesterek találkozója üzemavatóval és díjátadóval a Somlón
- Határtalan Kárpát-medencei borünnep a Festetics Palotában december 7-én
- A XIXO téli jegesteájával fehér lesz a karácsony
- Elindult a nevezés a Central European Beer Awards Nemzetközi Sörversenyre

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing