Holnaptól megjavulok

2018.01.04. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek, Életmód

A legtöbben újévkor megfogadunk valamit, sajnos azonban a legtöbb újévi fogadalom Valentin-napra már csak vágyálom marad.

A siker érdekében legyen az elhatározás

konkrét

A kitűzött cél legyen minél konkrétabb, például határozzuk meg, hány kilót szeretnénk fogyni vagy mennyivel kívánjuk csökkenteni a koleszterin szintünket.

mérhető

Ha megvan a cél, jó, ha a felé vezető utat mérni tudjuk. Ahelyett, hogy „gyakrabban akarok lejárni az edzőterembe”, mondjuk azt: „heti négyszer 30 percet fogok edzeni”. Válasszunk számokban is kifejezhető célokat, és fontos, hogy feljegyzést készítsünk a haladásról.

elérhető

Az elérhető cél nem feltétlenül könnyű vagy egyszerű, de megvalósítható legyen. Ne havi tíz kilót akarjunk leadni, elég az egy kiló, mert az könnyebben kivitelezhető, és a siker további lépésekre ösztönöz.

reális

A reális cél nem pontosan azonos az elérhetővel. A reális cél azt jelenti, hogy tervet készítünk a cél eléréséhez. Ha 30 éve dohányzunk, és szeretnénk abbahagyni, inkább fokozatosan csökkentsük, semmit egyszerre. Ha maratont szeretnénk futni, ne tíz kilométerrel kezdjük.

időzíthető

Készítsünk időbeosztást a célunk eléréséhez és az addig megtett lépésekhez. Ez ösztönző hatású, és elősegíti, hogy betartsuk.

 

Két további jó tanács:

legyen kéznél segítség, a barátok rokonok támogatása fél siker.

ne hagyjuk, hogy a visszaesés, megingás kedvünket szegje. Ne adjuk fel az első kis kudarc után!

 

Nem kellenek a nagy fogadalmak

Jobb, ha több kis lépésben közelítünk a változáshoz, kimutatták ugyanis, hogy az egészségünk érdekében tett egészen kis változtatások is jelentős javulással járhatnak, például, ami a betegségekkel szembeni ellenálló képességet illeti.

Az alábbiakban felsorolunk néhány fő ellenséget, ezek ellen ajánlatos harcolni az új esztendőben:

Ne tűzzünk ki irreális célokat a fogyás érdekében

Nagyon könnyű fogyókúra módszer az italoknál kezdeni. Nem is gondolnánk, hogy az édes üdítőkkel mennyi kalóriát veszünk magunkhoz. Egy év alatt akár 18 kilótól is meg lehet szabadulni.

 

Transz-zsírok

Lehetőleg kerülni kell ezeket az egészségre ártalmas zsírokat, mert a szervezetben a rossz koleszterin szintjét fokozzák, a jó koleszterin szintjét pedig csökkentik. A transz-zsírok akkor keletkeznek, amikor a gyártók hidrogenizálják a telítetlen növényi olajokat. New York éttermeiből már kitiltották ezeket, tegyünk mi is így a konyhánkban!

 

Stressz

A stressz igen sok kárt okoz, árt a szívnek, az immunrendszernek és a hangulatnak egyaránt. Minden nap találjunk egy kis időt, lazítsunk, lassítsunk le. Ezt elérhetjük akár egy kényeztető fürdővel, egy jó könyvvel vagy jógázással is. Napi néhány perc még nem ellensúlyozza teljes mértékben a több mint 23 stresszes órát, de kezdetnek megteszi.

 

Egészséges táplálkozás

Étkezéskor ne a mennyiség, hanem a minőség legyen a fontos. Figyeljünk oda, mire is van a szervezetünknek valójában szüksége. Teremtsünk nyugodtabb körülményeket az étkezéshez, fogyasszunk kisebb adagokat.

 

Rendszeres szűrés

A nőknek általában a család többi tagjával is törődniük kell, a férjjel, a gyerekekkel, még az idős szülőkkel is. Gyakran előfordul, hogy épp magunkat felejtjük ki a listáról. Ne hanyagoljuk el a rendszeres szűrést, a mammográfiát, a fogászati ellenőrzést vagy a szemvizsgálatot se.

 

Aludjunk eleget

Ez az egyik legelhanyagoltabb szempont, kevesen alszanak 7-9 órát, pedig ennyi lenne az ideális. Az alváshiány kapcsolatban áll egy sor betegséggel, az immunrendszer gyengeségétől a szívbetegség, a magas vérnyomás, az elhízás sőt, egyes rákfajták fokozott kockázatáig. Fáradtan ráadásul feszültek leszünk, kihagy a memóriánk, és nehezebb teljesíteni napi kötelességeinket is.

A nők alvászavarai visszavezethetők érzelmi, fizikai vagy környezeti tényezőkre egyaránt. A legjobb módszer, ha alvástervet készítünk, és igyekezünk minden nap nagyjából azonos időben lefeküdni és felkelni.

 

Fontos a kényelmes lábbeli

Ne áldozzuk fel egészségünket a divat oltárán, mert súlyos árat kell fizetnünk érte. Már a legnagyobb divatcégek is gondolnak arra, hogy a speciális betéttel segítsenek a korral elvékonyodó talpra. Azt se feledjük, hogy lábunk idővel nagyobb lesz, ne akarjuk az évekkel ezelőtt hordott cipőbe belekényszeríteni szegény lábunkat.

Az egészséges étrend mellett mozogjunk minél többet

A súlyemelés kiváló módszer nők számára, de a kardioedzésekről se feledkezzünk meg. A legegyszerűbb mozgásforma a séta, már napi fél óra is csodákat tehet, ha rendszeresen végezzük.

 

A nagy lépés: hagyjuk abba a dohányzást

Ez a legfontosabb dolog, amit az egészségünk érdekében megtehetünk. A leszokáshoz számtalan helyről kérhetünk segítséget. Készítsünk leszokási tervet két héttel a kitűzött időpont előtt. Keressünk önsegítő csoportot, vagy kérjük meg orvosunkat, hogy ajánljon valamilyen módszert.

Végezetük gondoljunk arra, hogy minden nap egy új diéta, egy új edzésprogram kezdete lehet. Kísérletezzünk bátran a jógával, Pilates-módszerrel vagy a tai-chivel, és készítsünk jegyzeteket a haladásról.

A január az új kezdetek ideje, fogjunk hát neki!

 

kép: m_bartosch/FreeDigitalPhotos.net

Megjelent: InforMed Hírek/11; 2013.

| újév, fogadalom

2017-01-06 00:55:34


Cikkajánló
- Jó reggelt!
- Egy adag saláta naponta és nincs elbutulás?
- Holnaptól megjavulok
- Medencézzünk télen is!
- Az emésztési folyamat megértése

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing