Hogyan védekezzünk az influenza ellen?

2013.01.12. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Tanácsok, Életmód

Akár beoltattuk magunkat influenza ellen, akár nem, az a fontos, hogy mindent megtegyünk a fertőzés elkerülése érdekében. Az alábbiakban néhány kevésbé ismert veszélyforrásra hívjuk fel a figyelmet.

Aki pánikba esve fél a járványtól, a végén még valóban megbetegszik. A H1H1-fertőzés nem bizonyult fenyegetőbbnek, mint egy átlagos szezonális influenza, és a legtöbb beteg meggyógyul. 
Kutatások igazolják azonban, hogy a szorongás egy sor betegséget okoz, ilyenek lehetnek a reflux, az álmatlanság, a kiütések és a depresszió. Ez nem meglepő, mert az aggódás gyengíti az immunrendszert és fogékonyabbá tesz a betegségre.

 

Ölelkezés, csókolózás, kézfogás

A kézfogás az egyik legkönnyebb módja a vírus terjedésének. Szakemberek ajánlják, hogy járvány idején tartsunk két lépés távolságot, és gyakran mossunk alaposan kezet.

 

Dohányzás

A dohányzás gyengíti a légutakban levő kis csillószőrök működését, így a szervezetünk fogékonyabb lehet a fertőzésre. Ezen kívül a H1N1 mélyebben befészkeli magát a tüdőbe, mint a szezonális influenza vírusa. A dohányosok a felső légúti vírusfertőzések szempontjából sokkal nagyobb kockázatnak vannak kitéve, mint a nemdohányzók.

 

Túlzott testedzés

Amilyen egészséges a mérsékelt, de rendszeres testmozgás, ha túlzásba visszük, ez is gyengítheti az immunrendszert. A fertőzés elkerülése érdekében ajánlatos használat előtt letörölni az edzőtermi gépeket, és saját matracot használni, illetve törülközővel letakarni. Zuhanyozzunk alaposan edzés után.

 

Alkohol

Influenzajárvány idején egy-egy átmulatott éjszaka után nemcsak a másnaposság gyötörhet, hanem a legyengült immunrendszer hamarabb utat enged a fertőzéseknek is. Az alkohol ráadásul kiszárít, megnehezíti az orr és a torok dolgát a kórokozók elleni küzdelemben.

 

Helytelen kézmosás

Nagyon sokan nem mosnak helyesen kezet, pedig a napi többszöri kézmosás az influenza elleni védekezés egyik legbiztosabb formája. A kézmosás legalább addig tartson, míg kétszer elfütyüljük a „Boldog szülinapot” kezdetű dalocskát.

 

A maszk helytelen kezelése

A maszkot nem minden esetben ajánlják a szakemberek, de van, aki ennek ellenére használja, elsősorban azok, akik ki vannak téve a betegekkel való gyakori találkozásnak. Fontos azonban tudni, hogy a maszkban felgyülemlik a vírus, ezért csak nagyon óvatosan szabad levenni.

 

Ha korán bevesszük a gyógyszert

Az influenza-pánik idején sokan felhalmozták az orvosságot, de a legtöbbünknek nincs rá szüksége, és ha fölöslegesen, illetve túl korán vesszük be, többet árt, mint használ.

 

Ha nem aggódunk eléggé

Ez látszólag ellentmond az első pontnak, ám mégsem, mert az influenzaszezon egészséges megközelítése valahol félúton van a pánik és a közöny között. Magas kockázati csoportba tartoznak a 65 év felettiek és a 2 év alattiak, a várandósok és a krónikus betegek.

 

- informed -


Cikkajánló
- Eszményi ízek antitápanyag- és kompromisszummentesen
- Válassz hazai tejet és csökkentsd az ökológiai lábnyomod!
- Szeptember 25. a Fitnesz Napja. Figyelj az étrendre is, különben hiába sportolsz!
- Csak mítosz, hogy a többször keveset elv a helyes étrend titka?
- Ingyenes szabadtéri edzéssorozat indul életmód-és edzéstanácsadással

Hogyan védekezzünk az influenza ellen?

Akár beoltattuk magunkat influenza ellen, akár nem, az a fontos, hogy mindent megtegyünk a fertőzés elkerülése érdekében. Az alábbiakban néhány kevésbé ismert veszélyforrásra hívjuk fel a figyelmet.

Túlzott aggályoskodás


Aki pánikba esve fél a járványtól, a végén még valóban megbetegszik. A H1H1-fertőzés nem bizonyult fenyegetőbbnek, mint egy átlagos szezonális influenza, és a legtöbb beteg meggyógyul. 

Kutatások igazolják azonban, hogy a szorongás egy sor betegséget okoz, ilyenek lehetnek a reflux, az álmatlanság, a kiütések és a depresszió. Ez nem meglepő, mert az aggódás gyengíti az immunrendszert és fogékonyabbá tesz a betegségre.

Ölelkezés, csókolózás, kézfogás

A kézfogás az egyik legkönnyebb módja a vírus terjedésének. Szakemberek ajánlják, hogy járvány idején tartsunk két lépés távolságot, és gyakran mossunk alaposan kezet.

Dohányzás

A dohányzás gyengíti a légutakban levő kis csillószőrök működését, így a szervezetünk fogékonyabb lehet a fertőzésre. Ezen kívül a H1N1 mélyebben befészkeli magát a tüdőbe, mint a szezonális influenza vírusa. A dohányosok a felső légúti vírusfertőzések szempontjából sokkal nagyobb kockázatnak vannak kitéve, mint a nemdohányzók.

Túlzott testedzés

Amilyen egészséges a mérsékelt, de rendszeres testmozgás, ha túlzásba visszük, ez is gyengítheti az immunrendszert. A fertőzés elkerülése érdekében ajánlatos használat előtt letörölni az edzőtermi gépeket, és saját matracot használni, illetve törülközővel letakarni. Zuhanyozzunk alaposan edzés után.

Alkohol

Influenzajárvány idején egy-egy átmulatott éjszaka után nemcsak a másnaposság gyötörhet, hanem a legyengült immunrendszer hamarabb utat enged a fertőzéseknek is. Az alkohol ráadásul kiszárít, megnehezíti az orr és a torok dolgát a kórokozók elleni küzdelemben.

Helytelen kézmosás

Nagyon sokan nem mosnak helyesen kezet, pedig a napi többszöri kézmosás az influenza elleni védekezés egyik legbiztosabb formája. A kézmosás legalább addig tartson, míg kétszer elfütyüljük a „Boldog szülinapot” kezdetű dalocskát.

A maszk helytelen kezelése

A maszkot nem minden esetben ajánlják a szakemberek, de van, aki ennek ellenére használja, elsősorban azok, akik ki vannak téve a betegekkel való gyakori találkozásnak. Fontos azonban tudni, hogy a maszkban felgyülemlik a vírus, ezért csak nagyon óvatosan szabad levenni.

Ha korán bevesszük a gyógyszert

Az influenza-pánik idején sokan felhalmozták a Tamiflut, de a legtöbbünknek nincs rá szüksége, és ha fölöslegesen, illetve túl korán vesszük be, többet árt, mint használ.

Ha nem aggódunk eléggé

Ez látszólag ellentmond az első pontnak, ám mégsem, mert az influenzaszezon egészséges megközelítése valahol félúton van a pánik és a közöny között. Magas kockázati csoportba tartoznak a 65 év felettiek és a 2 év alattiak, a várandósok és a krónikus betegek. 


Cikkajánló
- Eszményi ízek antitápanyag- és kompromisszummentesen
- Válassz hazai tejet és csökkentsd az ökológiai lábnyomod!
- Szeptember 25. a Fitnesz Napja. Figyelj az étrendre is, különben hiába sportolsz!
- Csak mítosz, hogy a többször keveset elv a helyes étrend titka?
- Ingyenes szabadtéri edzéssorozat indul életmód-és edzéstanácsadással

Hogyan védekezzünk az influenza ellen?

2015.02.03. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek, Életmód

Akár beoltattuk magunkat influenza ellen, akár nem, az a fontos, hogy mindent megtegyünk a fertőzés elkerülése érdekében. Az alábbiakban néhány kevésbé ismert veszélyforrásra hívjuk fel a figyelmet.

Túlzott aggályoskodás

Aki pánikba esve fél a járványtól, a végén még valóban megbetegszik. A H1H1-fertőzés nem bizonyult fenyegetőbbnek, mint egy átlagos szezonális influenza, és a legtöbb beteg meggyógyul.

Kutatások igazolják azonban, hogy a szorongás egy sor betegséget okoz, ilyenek lehetnek a reflux, az álmatlanság, a kiütések és a depresszió. Ez nem meglepő, mert az aggódás gyengíti az immunrendszert és fogékonyabbá tesz a betegségre.

Ölelkezés, csókolózás, kézfogás

A kézfogás az egyik legkönnyebb módja a vírus terjedésének. Szakemberek ajánlják, hogy járvány idején tartsunk két lépés távolságot, és gyakran mossunk alaposan kezet.

Dohányzás

A dohányzás gyengíti a légutakban levő kis csillószőrök működését, így a szervezetünk fogékonyabb lehet a fertőzésre. Ezen kívül a H1N1 mélyebben befészkeli magát a tüdőbe, mint a szezonális influenza vírusa. A dohányosok a felső légúti vírusfertőzések szempontjából sokkal nagyobb kockázatnak vannak kitéve, mint a nemdohányzók.

Túlzott testedzés

Amilyen egészséges a mérsékelt, de rendszeres testmozgás, ha túlzásba visszük, ez is gyengítheti az immunrendszert. A fertőzés elkerülése érdekében ajánlatos használat előtt letörölni az edzőtermi gépeket, és saját matracot használni, illetve törülközővel letakarni. Zuhanyozzunk alaposan edzés után.

Alkohol

Influenzajárvány idején egy-egy átmulatott éjszaka után nemcsak a másnaposság gyötörhet, hanem a legyengült immunrendszer hamarabb utat enged a fertőzéseknek is. Az alkohol ráadásul kiszárít, megnehezíti az orr és a torok dolgát a kórokozók elleni küzdelemben.

Helytelen kézmosás

Nagyon sokan nem mosnak helyesen kezet, pedig a napi többszöri kézmosás az influenza elleni védekezés egyik legbiztosabb formája. A kézmosás legalább addig tartson, míg kétszer elfütyüljük a „Boldog szülinapot” kezdetű dalocskát.

A maszk helytelen kezelése

A maszkot nem minden esetben ajánlják a szakemberek, de van, aki ennek ellenére használja, elsősorban azok, akik ki vannak téve a betegekkel való gyakori találkozásnak. Fontos azonban tudni, hogy a maszkban felgyülemlik a vírus, ezért csak nagyon óvatosan szabad levenni.

Ha korán bevesszük a gyógyszert

Az influenza-pánik idején sokan felhalmozták a Tamiflut, de a legtöbbünknek nincs rá szüksége, és ha fölöslegesen, illetve túl korán vesszük be, többet árt, mint használ.

Ha nem aggódunk eléggé

Ez látszólag ellentmond az első pontnak, ám mégsem, mert az influenzaszezon egészséges megközelítése valahol félúton van a pánik és a közöny között. Magas kockázati csoportba tartoznak a 65 év felettiek és a 2 év alattiak, a várandósok és a krónikus betegek.

 

- informed -


Cikkajánló
- Eszményi ízek antitápanyag- és kompromisszummentesen
- Válassz hazai tejet és csökkentsd az ökológiai lábnyomod!
- Szeptember 25. a Fitnesz Napja. Figyelj az étrendre is, különben hiába sportolsz!
- Csak mítosz, hogy a többször keveset elv a helyes étrend titka?
- Ingyenes szabadtéri edzéssorozat indul életmód-és edzéstanácsadással

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing