Hasznos tanácsok a kártyahasználathoz

2017.12.07. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek

Decemberben ötödével nő a bankkártyás tranzakciók száma

A karácsonyi bevásárlásoknak köszönhetően decemberben közel húsz százalékkal megnő a bankkártyás tranzakciók száma a Budapest Bank ügyfeleinek körében, és egyúttal többet is költünk ebben az időszakban. Fontos azonban, hogy körültekintően járjunk el akkor is, ha a boltokban használjuk kártyánkat, és akkor is, ha online fizetünk vele.

Az ünnepek előtti hetek hagyományosan a karácsonyi készülődésről szólnak, amelynek elengedhetetlen része az ajándékok beszerzése, valamint a vendéglátáshoz szükséges alapanyagok megvásárlása is. Ebben az időszakban az év többi részéhez képest jellemzően közel húsz százalékkal megnő a betéti- és hitelkártyás tranzakciók száma, és a havi átlagos költés is körülbelül 15 százalékkal bővül, míg a bankautomatákból felvett pénzmennyiség megközelítőleg tíz százalékkal emelkedik.

 

Mire érdemes ügyelni bankkártyás fizetésnél?

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, mennyire fontos a bankkártyák megfelelő védelme. A zsúfolt üzletekben, plázákban és sétálóutcákban különösen vigyázzunk a tárcánkra, bankkártyánkat soha ne adjuk ki a kezünkből, még fizetéskor sem. Aki eddig még nem vette igénybe, annak kiemelten ajánlott SMS értesítési szolgáltatást is igényelni bankunknál.

Amennyiben egy üzletben bankkártyával fizetünk, nem kell attól tartanunk, hogy a kereskedők minimális, illetve maximális vásárlási összeget szabnának meg a kasszánál, azonban mindenképpen érdemes megnézni, hogy a kártyán milyen napi vásárlási alaplimit van beállítva. Ezt az ügyfelek a legtöbb esetben bármikor módosíthatják a bankfiókokban, vagy éppen az internetbank felületén. Érdemes a karácsonyi bevásárló napokra az alaplimitnél magasabb összeget beállítani, hogy ne utasítsák el bankkártyánkat, majd ezt követően ne feledjük a szokásos éves szintre visszaállítani a napi limitet.

Ha nem szeretnénk a karácsony előtti tömegben pénztárcánkat is magunkkal vinni, elég lehet a mobiltelefonunk is, a modern megoldásoknak köszönhetően ugyanis a bankkártyánkat könnyedén ide költöztethetjük. A Budapest Bank ügyfelei számára elérhető Telenor MobilPass szolgáltatás például egy olyan mobilfizetési megoldás, amelynek használatával érintéses fizetésre alkalmas terminállal rendelkező üzletekben mobiltelefonunk segítségével fizethetünk. Ráadásul az sem akadály, ha a vásárlási körút közben lemerül a készülék, hiszen kikapcsolt állapotban is használható a virtuális betéti vagy hitelkártya.*

 

Mi a helyzet az online vásárlással?

Internetes vásárlás esetén fontos, hogy kizárólag olyan webáruházból rendeljünk, amelyet jól ismerünk, ellenkező esetben érdemes előzetesen tájékozódni a megbízhatóságáról. Amennyiben rendelésre kerül a sor, a bankkártyával történő online fizetés a legtöbb esetben teljesen biztonságos, amit az garantál, hogy a honlap rendelkezik a megfelelő tanúsítványokkal (ezt a címsorban egy lakat jelzi), valamint a fizetés egy megbízható szolgáltató (például bank) honlapján keresztül történik, ott kell megadni a kártyánk adatait.

Előfordulhat azonban, hogy akár webáruházból, akár online piactéren keresztül történő vásárláskor előre utalással fizetünk. Ilyenkor kiemelten figyeljünk a kedvezményezett bankszámlaszámának pontos megadására! Amennyiben rosszul adtuk meg az adatokat, a pénzt pedig rossz számlára utaltuk, a visszahívást nekünk kell kezdeményeznünk a saját bankunknál, akik felveszik helyettünk a kapcsolatot a kedvezményezett bankjával, és jelzik a téves utalás tényét. Ezután a téves utalás kedvezményezettjén múlik, mit tesz: visszautalja a számlánkra vagy megtartja a pénzt – utóbbi esetben bírósághoz fordulhatunk jogorvoslatért.

 

 


Cikkajánló
- Az ünnepek alatt is lehetséges a büntetlen sütizés
- Készülj fel a hidegre! TOP 6 immunerősítő módszer
- Pancs - Design és Gasztroplacc
- Trivago.hu: a makói hotelek kapták a legjobb értékelést az utazóktól
- Átadták a Karcagi Parkerdő Lombkorona sétányát

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing