Gasztro-Zsibongás

Gasztro-Zsibongás: design és gasztronómia találkozása az Erzsébet téren - Fesztivál programok mellett a Cégér alkotói pályázat 10 döntősének pályamunkáit, és a legtehetségesebb ifjú magyar borászok borait is megismerheti a közönség

Cégér Gasztro-Zsibongás néven fesztivált szervez a Forum Hungaricum a budapesti Erzsébet téren május 31. és június 2. között. A péntektől vasárnapig tartó rendezvény második napján hirdetik ki a Cégér címketervezési pályázat nyerteseit, a háromnapos gasztrofesztiválon pedig zenei programok mellett a pályázaton résztvevő borászatok, valamint neves hazai éttermek mutatkoznak be. A belépés díjtalan.

A Cégér pályázat döntőjébe jutott 10 grafikus pályaművei az Akvárium Klubban megrendezendő Cégér kiállításon tekinthetők meg május 31. és június 15. között. A pályázatot kiíró Forum Hungaricum Közhasznú Nonprofit Kft. meggyőződése, hogy a magyar kreativitás és a magyar bor párosításából világszínvonalú termékek születnek.

A pályázaton induló alábbi borászatok is bemutatkoznak a fesztiválon:

Domain Edegger

Vécsei Pincészet

Balga Pincészet

Dúzsi Pincészet

Anonym Pince

Winelife

Ruppert Pincészet

Radics Pince

Benedek Pince

Somlói Vándor

 

A Cégér alkotói pályázatról:

Az alkotói pályázat célja kétrétű: egyrészt a fiatal borászok és grafikusok együttműködésének elősegítése, másrészt a magyar borászok termékeinek vizuális megjelenésének és eladhatóságának javítása. A pályázók számára nemcsak a szakmai kihívás motiváló, hiszen a nyertes grafikus 1 000 000 Ft, a 2. helyezett 300 000 Ft jutalmat kap, a közönségdíjasnak pedig 250 000 Ft jár. A 3-10. helyezetteket 50 ezer forintos munkadíjban részesítik.

Erdélyi Szabolcs, a Cégér projektigazgatója elmondta: „Nagy öröm látni, hogy külföldön is nagy sikert aratnak fiatal borászaink és grafikusaink. A Balassi Intézettel együttműködve sikerült olyan nemzetközi platformot biztosítani számukra, melynek révén a külpiacok is felfigyelhetnek rájuk: a Cégért külföldön működő Magyar Kulturintézetekben nemzetközi kiállításokon mutatjuk be Európában.”

Toronyi Zsuzsa, a Cégér szakmai szervezője elmondta: „A legfontosabb eredménye a tavalyi, első pályázatnak az volt, hogy a borászok szinte kivétel nélkül folytatták az együttműködést a nekik sorsolt grafikusokkal a pályázat lezárulta után is. Tíz nagyszerű bor, tíz nagyszerű borász találkozik most tíz ragyogó tehetségű grafikussal, és együtt demonstrálják, hogy a kreativitás miként segíti piacra juttatni a hazai bort. Mert végsősoron nem csak a gyönyörködtetés, de az is a célunk a Cégér projekttel, hogy bizonyítsuk: az alkotóművészet és a piaci igények találkozásából hozzáadott érték születik.”


Cikkajánló
- II. Országos Képzőművészeti Filmnapok
- VINO Bor és Zene Ünnep 2020.
- Budapest Borfesztivál Limited - 2020 egy kivételes évjárat!
- Aranytíz 2020 szeptember
- Farmer Expó: állatbemutatókkal fűszerezve

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing