Fogyás - tévhitek

2016.08.03. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek, Életmód

A testsúllyal, fogyással és az egészséggel kapcsolatban egy sor tévhit létezik, ezek eloszlatására ajánljuk az alábbiakat figyelmükbe.

A gyerekeknek fogyniuk kell, hogy ne legyenek kövérek 


A gyerekeknek a növekedés során a testsúlyuk is nő, de vajon mennyi a normális, és mi az a mérték, ami már ártalmas? 

Táplálkozástudományi szakemberek egy matematikai modell segítségével határozták meg, mi az egészséges súlygyarapodás, és melyek az elhízáshoz vezető pluszkilók. 

Kiderült, hogy vannak gyerekek, akik a serdülőkorban kinőhetik a kövérséget, még akkor is, ha nem fogynak. Ennek az az oka, hogy az elhízást nem csak a testsúly határozza meg, hanem a magasság és a súly aránya (BMI). Ahogy a gyerek nő, szervezete a zsírt izommá alakítja. 

Ennek ellenére a kutatók szerint fontos, hogy már gyerekkorban megtanítsuk a helyes adagokat és a fizikai aktivitás fontosságát. 

Nem lehet valaki kövér és mégis fitt 

Az ember fizikai fittségi szinte és a testsúlya egyaránt fontos. Egy vizsgálat szerint az elhízott emberek nincsenek nagyobb kockázatnak kitéve szívbetegség vagy rák szempontjából, mint a normál súlyúak, de ez csak akkor igaz, ha metabolikusan éppen annyira fittek, mint a soványabbak. 

A zsírszövetnek nem a mennyisége, hanem a milyensége számít, mert a lerakódott hasi zsírból káros anyagok szabadulnak fel, ezért ártalmasabb, mint a bőr alatti zsír. 

Ehetek, amennyit csak akarok, ha közben edzek is 

A testsúly csökkentésének legeredményesebb módja a kalória bevitel csökkentése. Az ideális természetesen a kalóriacsökkentés és a mozgás együttesen, de sokak számára könnyebb nem enni chipset, mint egy órát izzadva eltölteni a futópadon. 

Egy doboz üdítő 140 kalóriát tartalmaz, de elégetéséhez félórás mérsékelten intenzív séta szükséges. 

Legjobban az alacsony intenzitású, kitartó mozgástól lehet fogyni 

A szakemberek az utóbbi időben megpróbálják eloszlatni azt a tévhitet, hogy a kilók gyorsabban leolvadnak az alacsony intenzitású aerob gyakorlatoktól, mint az erősebb edzéstől.

A legjobbnak a szakaszos edzést tartják, amikor rövid, de igen intenzív szakaszok tarkítják a mozgást. 

A fehérje fogyasztása a legjobb módszer a teltségérzethez és a kalóriák kordában tartásához 

A sovány fehérjével valóban jól lehet lakni, de még jobb a rost, mert kevesebb kalóriát tartalmaz. Fontos, hogy sok gyümölcsöt, zöldséget, valamint magvakat fogyasszunk. 

Forrás: Healthland time
Megjelent: InforMed Hírek/11; 2013.


Cikkajánló
- Csak mítosz, hogy a többször keveset elv a helyes étrend titka?
- Ingyenes szabadtéri edzéssorozat indul életmód-és edzéstanácsadással
- Most hétvégén jógafesztivál lesz a Citadellán
- Fogyókúra, életmódváltás – Így lehetsz sikeres!
- Így heverd ki a fesztiválozást!

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing