Fazekas: a Juhász Testvérek Pincészetének fejlődése az ágazat sikerének fokmérője

2017.11.16. | Kategóriák: Bor, teljes cikkgyűjtemény, Hírek

Az egri borvidéken meghatározó Juhász Testvérek Pincészetének imponáló fejlődése a magyar szőlő- és borágazat sikerét is mutatja - mondta a földművelésügyi miniszter a vállalkozás épülő borászati és logisztikai központjának szombati bejárása alkalmából Egerszalókon.

Fazekas Sándor kiemelte: az 1,2 milliárd forintból megvalósuló fejlesztés nem csupán a borvidék, de Magyarország egyik legjelentősebb borászati beruházása, amely 40 új munkahelyet teremt és tovább javítja a cég versenyképességét a hazai és az exportpiacokon egyaránt.

Közölte: a vállalkozás a honi és nemzetközi megmérettetéseken rendre jól szerepel, és mára az egyik legnagyobb tételt Kínába exportáló magyar borászattá nőtte ki magát. E fejlődést segíti a folyamatban lévő kapacitásbővítő projektje is, amelynek technológiafejlesztési részét a kormány 200 millió forintos uniós pályázati forrással támogatja - tette hozzá a tárcavezető.

Juhász Attila, a pincészet tulajdonosa arról beszélt: a banki hitelezés beindulása és a kedvező kamatozású hitellehetőségek is ösztönözték a beruházást, amelyet a pályázati támogatáson felül várhatóan 400 millió forint hitelből és 600 millió forint önerőből finanszíroznak.

A projekt egy 1000 négyzetméteres borászati és logisztikai központ, valamint palackozóüzem létrehozása mellett mintegy 400 millió forint értékű technológiafejlesztést is tartalmaz. Az új, 15 ezer hektoliter kapacitású egerszalóki üzemet a mai legmodernebb, egyben legpiacképesebb reduktív borászati eljárás minden berendezésével felszerelik, amely egyedi pezsgők készítését is lehetővé teszi - tájékoztatott a pincészet tulajdonosa.

Jelezte: a létesítményt laboratóriumi körülmények jellemzik, a technológia a legszigorúbb európai előírásokat is teljesíti majd. Elindítását követően a cég évi 3 millió palackos termelése akár 6-8 millióra is felfuttatható, ami a minőség további javításával együtt újabb exportpiacok felé nyit utat a borászat számára - mondta.

Juhász Attila szólt arról is, hogy a jelenleg 30 főt foglalkoztató pincészetük 2016-ban nettó 1,2 milliárd forint árbevételt ért el, amely idén várhatóan 1,5 milliárd forint fölé emelkedik. A cég mintegy 300 hektárnyi szőlőültetvénnyel rendelkezik, amelynek egyharmada saját tulajdonú. Erről idén jó, helyenként kiemelkedő minőségű és közepes mennyiségű, 35 ezer mázsányi termést takarítottak be. Ez 2018 végéig biztosítja a borászat 25 ezer hektoliteres alapanyagigényét.

Közlése szerint termékeik 75 százalékát belföldön értékesítik, legjelentősebb exportcélországaik a termelés 15 százalékát, évente 350-400 ezer palackot rendelő Kína mellett Lengyelország, Németország és Belgium.

 

 

 

MTI 2017. november 4., szombat 13:27


Cikkajánló
- A 2017. Év Bortermelője díj nyertese: Szőke Mátyás, a Mátrai borvidékről
- Hibák, amiket jobb elkerülni pezsgőszervírozáskor
- Megjelent a szőlő-bor ágazat szabályozásának útmutatója
- BORMEDENCE 2017 Borok, ízek, élmények a Kárpát-medencéből
- Arcot a Bornak kampánybemutató VinoPiano Borbár – 2017. november 28.

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing