Együnk színeset!

Most, hogy itt a tavasz a kertek alatt, jó ötlet, ha minél színesebb fogásokkal dobjuk fel az étkezéseket – persze itt a természetes gyümölcs és zöldség színeire gondoltunk, nem a mégoly ártalmatlan ételszínezékekre.

A színes zöldfélék igen változatos tápanyag- és vitaminforrást jelentenek, ráadásul kevés bennük a kalória, ám annál több a fogyást is elősegítő rost.

Színes fogások nemcsak friss termékekből állathatók elő, de felhasználhatjuk a szárított, fagyasztott és eltett változatokat is. Törekedjünk arra, hogy minden étkezéskor a tányér háromnegyede legyen minél színesebb.

 

Íme, néhány ötlet:

 

Reggeli

• adjunk a müzlihez, zabkásához friss áfonyát, málnát vagy epret

• kenyérre kenhető a fagyasztott banán- vagy spenótkrém

• a rántotta nagyon finom kockára vágott paradicsommal és paprikával

• tegyünk a mogyoróvajas pirítósra színes almaszeleteket

Ebéd

• adjunk plusz zöldséget a szendvicshez, uborkaszeleteket, csírát, szeletelt répát

• majonéz és mustár helyett együnk humuszt

• burgonyaszirom helyett ropogtassunk kel- vagy almaszirmot

• a pizzához adjunk sült brokkolit

Vacsora

• a tésztához tálaljunk sült zöldséget

• a spagetti szószba tegyünk apróra vágott brokkolit vagy karfiolt

• a tejberizshez adhatunk szárított gyümölcsöt és diót

• a házi pizza tetejét szórjuk meg sok friss zöldséggel és fűszernövénnyel

 

Forrás: - informed  -

 


SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing