Egy sikeresen működő magyar turisztikai klaszter

A jelenleg 30 tagot számláló Turisztikai Hotel Klaszter november első hetében Budapesten tartotta őszi közgyűlését a klaszter tagok aktív részvételével.
Az idei év második rendezvényén beszámolók és költségoptimalizálási megoldások, javaslatok hangzottak el a Doblo Borbárban. A helyszín szellemisége kötetlen, egyedi hangulatot kölcsönzött a közgyűlésnek.

A Turisztikai Hotel Klaszter menedzsment cégének ügyvezetője, Marosi Zsuzsa a klaszter éves költségvetését és statisztikai adatait ismertette. Az általa feltárt belső adatokból fény derült a klaszter idei -kizárólag a klasztertagok összefogásának eredményéként - önerőből megvalósított kimagasló teljesítményére.

Egy év alatt a klaszter tagjainak száma 22-ről 30-ra nőtt. A menedzsment cég rendszeresen kap érdeklődő megkereséseket turisztikai szolgáltatóktól, ezáltal a közgyűlésen napirendre került a csatlakozási feltételek újragondolása is. 2013-ban 5 nemzetközi kiállításon, 4 lengyel workshopon, 2 fesztiválon vett részt a szervezet. A Bányainé Micski Marianna a klaszter elnöke kiemelkedő teljesítménynek nevezte, hogy 13 saját szervezésű study tour sikerült megvalósítani, melyek keretében lengyel utazási irodák vezetőit, turisztikai hivatalok képviselőit, újságírókat láttak vendégül a klaszter tagjai. Idén 5000 példányszámú 16 oldalas lengyel és 3000 példányszámú 24 oldalas német nyelvű prospektust készített a szervezet A klasztert menedzsere Udvari Alicja képviselte, aki a hazai és lengyel rendezvényeken való részvétel miatt 51 napot töltött távol, több mint 13.000 km-t tett meg és rendkívüli módon 191 lengyel üzleti partnerrel tárgyalt.Utazásainak sikerességét bizonyítja a lengyel-magyar kapcsolatok erősödése, valamint a múlt hónapban (októberben) aláírt nemzetközi megállapodás a Jurajski Klaszter és a Turisztikai Hotel Klaszter között.

A rendezvényeken való részvétel, tanulmányutak megszervezése, levezénylése mellett a lengyel anyanyelvű klasztermenedzser, több mint 1.000.000 karaktert fordított le magyarról lengyel nyelvre a tagok számára.

Mindezekkel párhuzamosan a menedzsment cégben három fő értékesítéssel, telefonos kapcsolattartással, napi szintű e-mailes ügyfél és partnerkapcsolatok ápolásával, információgyűjtéssel, összegzések , értékelések készítésével, PR cikkek írásával, sajtófigyeléssel, nyomdai előkészítésekkel, piackutatással foglalkozik. A cég projektmenedzsere nemcsak az idén nyert 55 milliós uniós támogatásból megvalósuló projekt sikeres megvalósításán dolgozik, hanem új nemzetközi partnerek felkutatásával, pályázatfigyeléssel igyekszik segíteni a klasztert.

A kimagasló teljesítmény ellenére a klaszter 2013-as éve nem zárult le. Novemberben további rendezvényeken mutatja be és képviseli tagjait, sőt pályázati vállalásain túl egyéb célkitűzéseket is meg kíván valósítani. Study tour keretein belül lát vendégül 5 lublini utazási irodát, valamint egy krakkói tour operátor által 40 travel agent érkezik Észak-Magyarországra, hogy megismerje a Turisztikai Hotel Klaszter tagjait. A borászok örömére pedig két lengyel borkereskedőt kalauzol el partnereihez a klasztermenedzsment.

Az egyik klasztertag a közgyűlést követően helytállóan fogalmazott, miszerint "mindezek ismeretében a Turisztikai Hotel Klaszter büszkén állhat a sikeresen működő magyar klaszterpalettára."


Cikkajánló
- Par Excellence díjas a badacsonyi Villa Sandahl pincészet
- Nyolcmilliárdos turisztikai fejlesztés kezdődik Hajdúszoboszlón
- Hajrá immunerősítés!
- 4 millió eurós fejlesztés a Thermia Palace Spa szállodában
- Cabernet franc és terroir Villányban

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing