Egészséges zöldségek télen is

2016.12.20. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek, Életmód

Télen sem kell lemondanunk az egészséges zöldségekről és gyümölcsökről. Néhány ötlet az étrend színesítésére, változatossá tételére:

Retek

Kiváló C-vitaminforrás, akár párolva is, sokan a húsleveshez is fogyasztják.

 

Vérnarancs

Ritkább, mint a közönséges narancs, de vonzó színe miatt nagyszerű alkotórésze salátáknak, desszerteknek és italoknak.

 

Káposzta

A C-vitaminon és a rostokon kívül sok K-vitamint is tartalmaz, egy kis adagban már benne van az ajánlott napi mennyiség ebből a fontos vitaminból.

 

Rebarbara

Ritkábban fogyasztjuk, pedig igen egészséges ez a fanyar, kicsit savanyú, sok A-, C-vitamint, valamint kalciumot tartalmazó zöldféle. Mézzel édesítsük.

 

Gesztenye

Csak télen kapható, használjuk ki ezeket a hónapokat. Kiváló C-vitamin forrás, sok étel különleges kiegészítője. Fogyaszthatjuk édesen és sósan egyaránt.

 

Naspolya

Ritkábban fogyasztjuk, bár kiváló vitaminforrás, és sok rostot is tartalmaz. Salátákhoz is felhasználható, de sütemények, italok alapanyaga is.

 

Kel

Az egyik legkedveltebb téli zöldségféle, igen sok benne a K-, A- és C-vitamin, még kalciumot is tartalmaz.

 

Áfonya

Elsősorban süteményekhez használjuk. Sok C-vitamin tartalmaz, és növeli a jó koleszterin (HDL) szintjét.

 

Articsóka

Kora tavasszal és a tél elején kapható, a legjobb frissen. Gazdag rostokban, C-vitaminban és folátokban, ami az új sejtek képződéséhez elengedhetetlen.

 

Forrás: Health.com

Megjelent: InforMed Hírek/10.; 2012.

 


Cikkajánló
- Nemzeti Filharmonikusok: Kobayashi Ken-Ichiro vezényel
- Az AsiaCenter nyuszija Húsvétkor is kedveskedik!
- Hegyvidéki KRESZ-indítványok
- Megtelnek a fővárosi szabadtéri kondiparkok
- Dalnoki Bence képviseli hazánkat az ifjúsági szakács világbajnokságon

Egészséges zöldségek télen is

2019.01.15. | Kategóriák: Gasztronómia, teljes cikkgyűjtemény, Életmód

Télen sem kell lemondanunk az egészséges zöldségekről és gyümölcsökről. Néhány ötlet az étrend színesítésére, változatossá tételére:

Retek

Kiváló C-vitaminforrás, akár párolva is, sokan a húsleveshez is fogyasztják.

 

Vérnarancs

Ritkább, mint a közönséges narancs, de vonzó színe miatt nagyszerű alkotórésze salátáknak, desszerteknek és italoknak.

 

Káposzta

A C-vitaminon és a rostokon kívül sok K-vitamint is tartalmaz, egy kis adagban már benne van az ajánlott napi mennyiség ebből a fontos vitaminból.

 

Rebarbara

Ritkábban fogyasztjuk, pedig igen egészséges ez a fanyar, kicsit savanyú, sok A-, C-vitamint, valamint kalciumot tartalmazó zöldféle. Mézzel édesítsük.

 

Gesztenye

Csak télen kapható, használjuk ki ezeket a hónapokat. Kiváló C-vitamin forrás, sok étel különleges kiegészítője. Fogyaszthatjuk édesen és sósan egyaránt.

 

Naspolya

Ritkábban fogyasztjuk, bár kiváló vitaminforrás, és sok rostot is tartalmaz. Salátákhoz is felhasználható, de sütemények, italok alapanyaga is.

 

Kel

Az egyik legkedveltebb téli zöldségféle, igen sok benne a K-, A- és C-vitamin, még kalciumot is tartalmaz.

 

Áfonya

Elsősorban süteményekhez használjuk. Sok C-vitamin tartalmaz, és növeli a jó koleszterin (HDL) szintjét.

 

Articsóka

Kora tavasszal és a tél elején kapható, a legjobb frissen. Gazdag rostokban, C-vitaminban és folátokban, ami az új sejtek képződéséhez elengedhetetlen.

 

Forrás: Health.com

2018-12-20 10:37:28 - informed -


Cikkajánló
- Hegyvidéki KRESZ-indítványok
- Megtelnek a fővárosi szabadtéri kondiparkok
- A tavasz 7 pillanata
- Itt a tavasz, de nem muszáj megújulni!
- Hipnózis

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing