Egészség, testsúly, életmód

Az alábbi 8 pont elsősorban azokhoz szól, akiknek évek óta kínszenvedés az optimális testtömeg megszerzése és megtartása. Másodsorban azok olvassák végig, akik szépek és csinosak, és ilyenek is szeretnének maradni.

1. Csodaszerek nem léteznek (bár léteznének)! Felejtsd el a napok alatt szupermodellé karcsúsító tablettákat, italokat és egyéb szerkentyűket! Nincs olyan edzésprogram sem - sem 6 hetes, sem 6 hónapos -, amely egyszerre hozna csúcsformába, és ott is tartana az életed hátralévő részében. Amilyen most vagy, az az elmúlt 10 éved eredménye mind táplálkozás, mind testmozgás szempontjából. Mivé leszel? Ezt csupán az határozza meg, hogy mit csinálsz magaddal - a mai naptól kezdve - az életed további éveiben. Ez fog dönteni egészségedről és a plusz kilókról is.

2. Idealizált emberkép. Olyan világban élünk, ahol az emberideált a színes reklámokban látható férfi és női modellek adják. Mi is így szeretnénk kinézni, és ezért talán egész életünkön át önsanyargatásra adhatjuk a fejünket… Nyisd ki a szemed! Mindannyian mások vagyunk, genetikailag különböző mennyiségű zsírsejtet birtokolunk, és alapjáraton különböző mennyiségű kalóriát égetünk, mert gyorsabb vagy épp lassabb alapanyagcserével rendelkezünk. Magadból akard kihozni a maximumot!

3. Fogadd el magad olyannak, amilyennek születtél! A testformálás az agyban kezdődik. Ha pozitívan gondolkozol, a külsőd is a pozitív irányba fog változni. Amíg evéssel jutalmazod magad szomorú perceidben, amíg nem nyitsz a világra, addig nehéz lesz elfogadnod önmagad.

4. Tűzz ki reális fitneszcélokat rövidtávra és hosszú távra is. Egyszerre csak egy rövid távú célra összpontosíts! Az egészséges testtömeg megszerzése és megtartása alapvető fontosságú a jó egészségi állapothoz. De vajon mekkora az egészséges testsúlyunk? Ne a magasságodhoz tartozó optimális testtömeggel foglalkozz! Az egészséges súlyodat akkor éred el, amikor már legalább 8 hónap rendszeres edzés, és igényes táplálkozás van a hátad mögött.

5. Szórakozz! A fölös zsírtól való megszabadulás kulcsa a megnövelt kalóriaégetés. A gyerekek tudják, hogy a mozgás a legkiválóbb szórakozás, ezért reggeltől estig mást sem tesznek. A tanulmányok alatti fegyelmezés sajnos kiöli az emberből folytonos izgés-mozgás kényszerét. A testmozgás önbecsülést és a környezetünk iránti törődést jelent, nem büntetést! Hosszú távon az optimális testarányokat csak rendszeres edzésekkel tudjuk megtartani! Olyan testmozgást válassz, amely egyben szórakoztat is!

6. Erősíts! Míg a cardiotréning jól megalapozza fittségi szintünket, a súlyzók tényleg tökélyre formálhatják a testet, így a lelket is! Mindegy, hogy gépeket, szabadsúlyokat, vagy gumiszalagot használunk, gyorsítjuk az alapanyagcserénk energiaigényét, javíthatunk a testtartásunkon, megelőzünk számos mozgásszervi megbetegedést. A karban tartott formás izmok alaphelyzetben és edzés közben is több kalóriát égetnek, mint az elhanyagolt test izomzata.

7. Táplálkozz kiegyensúlyozottan! Senki sem tökéletes, felesleges egész nap azon elmélkedni, hogy mit nem szabadna sohasem enned, és kizárólag mit kellene reggelire, vagy vacsorára enni. Kövesd a 80%-20% elvét, miszerint 80%-ban táplálkozz igényesen, ahogy a “nagy könyvben” meg van írva, a 20% kihágást pedig fogadd el annak, hogy Te is emberből vagy! Ez egy nagyon jó arány!

8. Légy türelmes és következetes! Tervezz előre, állj intelligensen a dolgokhoz, törődj magaddal és szeresd magad! Mindezt persze gyakorolni kell, ehhez pedig nagyszerű segítséget nyújthat, ha minden nap 2 perc alatt papírra veted, mit tettél aznap a testkultúrádért! Ebben benne foglaltatnak a táplálékok és a testmozgás is, valamint minden testet kényeztető olyan egyéb elfoglaltság, mint a masszázs, vagy a szaunázás is. Adj időt magadnak arra, hogy felvegyél egy újabb, minőségibb életstílust. Szánj rá erre legalább 6 hónapot, és haladj kis lépésekben! www.fitnet.hu

>>> Egészség, életmód, wellness témákban tanácsot ad a Wellness Blog >>>

>>> Wellness szállodák, wellness hotelek, wellness helyszínek >>>


SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing