Divatos ennivalók

 

Számtalan táplálkozási trend bukkan fel nap mint nap, némelyik egészséges, de több egyenesen ártalmas is. Az alábbiakat érdemes fogyasztani, mert egyszerűek, hasznuk természetességükben rejlik.

Magvak, diófélék

Régóta ismert, hogy a diófélék fogyasztása egészséges, hasonlóképpen a különféle olajos magvak is: a tökmag, kendermag, lenmag, szezám- és napraforgómag. Tele vannak antioxidánsokkal, ásványi anyagokkal, rostokkal és fehérjékkel. Értékessé teszi a magvakat az is, hogy változatosan fogyaszthatók: őrölve turmixba, összetörve salátára, süteményekre szórva.

 

Csírázott magvak

A magcsíra minden fontos tápanyagot tartalmaz, ami az új növény kifejlődéséhez szükséges, nem csoda, hogy fogyasztása is kívánatos. A csírázáshoz enzimek szükségesek, hogy a fejlődő növény fel tudja dolgozni a keményítőt, így az emberi szervezet számára is könnyebben emészthető.

 

Tej helyett

Sokan kevesebb tejterméket fogyasztanak, melyeket inkább növényi származékokkal helyettesítenek. Ilyenek a kókusztej, a mandulatej vagy a szójatej, de készítenek tejet kender- és lenmagból, zabból és rizsből is.

 

Dúsított élelmiszerek

Számos élelmiszert dúsítanak aminosavakkal, vitaminokkal. Fogyasszuk inkább a természet ajándékait, ilyenek a cékla, az áfonya, a vadmeggy, a paradicsom és a keserű csokoládé.

 

Szokatlan kombinációk

Divatos lett a gyümölcsturmixhoz spenótot vagy kelt hozzáadni, és a kreativitásnak nincs határa. Gondoljunk csak a répatortára, paradicsomfagylaltra, padlizsános kekszre, spenótos brownie-ra, de ide sorolhatjuk a chilis vagy wasabis csokoládét is.

 

- informed - 


Cikkajánló
- Gluténérzékenyek karácsonya
- Edinaturally - Partner a megújulásban!
- A D-vitamin pótlás fontosságáról
- Hajrá immunerősítés!
- Gyakorlati tudnivalók a COVID-19 tesztekről utazóknak és munkavállalóknak

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing