Csak a frissen őrölt az igazi

2018.05.23. | Kategóriák: Gasztronómia, teljes cikkgyűjtemény, Hírek

Eszpresszó egy kis tejjel – a magyar kávéfogyasztók többségének ez a kedvence. A 18‒59 év közöttiek közel négyötöde kávézik, egyharmaduk pedig három vagy annál több csészével is elfogyaszt naponta. A többség szerint a legjobb minőséget az garantálja, ha az ital frissen, a kávéfőzőben megőrölt kávészemekből készül.

A svájci JURA közel 90 éves múlttal rendelkező vállalat, amely a prémium szegmensbe tartozó automata kávéfőző gépeiről ismert. Az első magyarországi márkaszalonjának megnyitása kapcsán a cég az NRC segítségével felmérte a magyarok, közelebbről a 18 és 59 éves kor közötti lakosság kávéfogyasztási szokásait.

Az eredményekből kiderült, hogy a magyarok kétharmada a frissen őrölt szemes kávéból főzött kávét tartja a legjobb minőségűnek – a JURA egyébként ezt a vonalat képviseli. Ezt követi az előre megőrölt kávészemekből főzött kávé, a válaszadók 22 százaléka tartja ezt a legjobb minőségűnek. A sort az instant porból készült kávé (7%) és a kapszulás kávé (5%) zárja – ezek hibába népszerűek, nem gondoljuk róluk, hogy magas minőséget képviselnek.

A felnőtt lakosságnak egyébként mindössze 22 százaléka nem kávézik, a magyarok 18 százaléka egy csészével, 47 százaléka pedig két-három csészével is elfogyaszt egy nap. Hét százalék azoknak az aránya, akik négyet is megisznak, százból egy magyar pedig hat kávénál is többet gurít le egy átlagnapon. A legnépszerűbb kávéital egyébként az eszpresszó, ez a magyarok 47 százalékának a kedvence. Ezt követi a latte (tejeskávé) 19 százalékkal, majd a cappuccino 16 százalékkal. További érdekesség, hogy a kávét csak a magyar fogyasztók 28 százaléka szereti inkább feketén, 72 százalék egy kis tejjel kedveli a legjobban.

 

Ezt várjuk el a géptől

A kutatás a kávéfogyasztási szokások mellett azt is megvizsgálta, hogy mit tartunk fontos szempontnak az otthonunkba vásárolt kávéfőző esetében. Az eredmények szerint a magyarok több mint fele (52%) azt tartja legfontosabbnak, hogy a kávé erejét lehessen szabályozni. Érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy prémium kávégépek esetében ez nem egyetlen, hanem két tényezőt is jelent: ezeken külön lehet állítani a kávé pörkölésének erejét (az íz erejét), valamint az ital koffeintartalmát (a kávé erősségét). Hogy mindez a professzionális szinten mennyire nem egyszerű kérdés, azt jól illusztrálják a JURA szabadalmaztatott technológiái, melyekről a keretes írásban lehet bővebben olvasni.

Magyar kávézási szokások infografika. HOL Magazin 2018.

 

Mi kerül sokba egy kávéfőzőn? 

Egy rövid eszpresszó lefőzése egy otthoni kávégépen nem is olyan egyszerű, mint ahogyan talán elsőre gondolnánk. A legtöbb gépen ugyanis egy eszpresszó viszonylag rövid idő alatt készül el, ami nehézzé teszi a kávéban lévő aromák kinyerését, az ital pedig így könnyen ízetlen marad. A JURA ezt a dilemmát az I.P.B.A.S (Intelligent Pr-Brew Aroma System) névre keresztelt rendszerének kifejlesztésével oldotta fel, amely képes arra, hogy már röviddel a lefőzés előtt egy adott mennyiségű vizet adagoljon a kávéhoz. Ez segít kinyerni az összes aromát: minél tovább érintkezik vízzel a frissen őrölt kávé, annál jobban kiadja magából az ízeket. A másik oldalról a víz persze nem érintkezhet a kávéval túl sokáig sem, különben az ital savassá, kellemetlenné válik. Ezt a svájciak a P.E.P.© eljárás, vagy eredeti nevén Pulse Extraction Process segítségével kerülik ki: a kávéfőző ilyenkor a frissen megőrölt kávén rövid sorozatokban nyomja át a forró vizet, így harmonizálja a rövid presszókávé ízvilágát. Az pedig szinte magától értetődő, hogy egy prémium gépen szabályozhatjuk a lefőzött kávé hőmérsékletét és a kávészemek megdarálásának finomságát is – ez utóbbi szintén a kész italba kerülő aromák mennyiségét befolyásolja.

 
   

 


Cikkajánló
- Versenyfőzés sztárokkal a METRO Gasztroakadémián
- Sztárséfet igazolt a Dreher
- A Creppy Franchise System a legígéretesebbek között
- Ismét a tokaji aszút ünnepelhetjük
- Világbajnoki címért küzd a magyar válogatottal az Avalon Ristorante cukrásza, Nagy Csaba!

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing