Budapest a szemünk előtt

2014.09.04. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Programok, Hírek

Soós Bertalan lánchídi képe lett a Budapest a szemünk előtt városkommunikációs fotókampány közönségszavazásának győztese; a kampány óriásplakátjaiból szerdán kültéri kiállítás nyílt a Bálna Budapest kertjében.
A projekt szakmai zsűrije a közösségi médiában népszerűvé vált három fotóst - Bódis Krisztiánt, Hlinka Zsoltot és Soós Bertalant - kért fel arra, hogy friss szemmel mutassák meg a főváros tereit. 

A tőlük kiválasztott 15 kép az online szavazás mellett az ország 400 pontján jelent meg óriásplakátokon, szeptember 15-ig pedig a Bálna Budapest előtt is megtekinthető - mondta el a kültéri kiállítás szerdai megnyitóján a városkommunikációs kampányt szervező Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) ügyvezetője.

Bán Teodóra hozzátette: a kezdeményezés Facebook-kampányában hétezren választottak kedvenc képet; a közönségszavazás nyertese Soós Bertalan Lánchídon készült fotója lett, amelyen a fotós egy fiatal család szemszögéből láttatja a hídon felvonuló biciklistákat.

Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes kiemelte: a kiállítás képei egészen új szemszögből mutatják be Budapestet és egy megújult, dinamikus főváros tűnik fel rajtuk. A mostani városvezetésnek éppen az acélja, hogy Budapest húsz év stagnálás után ismét lendületet vegyen; "azon dolgozunk, hogy a várost mind jobban megszeressék saját lakói és a turisták, látogatók egyaránt" - fejtette ki Bagdy Gábor, hozzátéve: céljuk a mesterségesen generált Budapest-vidék ellentét feloldása is.

Seres Szilvia fotóesztéta, a szakmai zsűri tagja emlékeztetett arra, hogy mai világban a képek lassan a szöveges közlés szerepét is háttérbe szorítják, így nagyon fontos a város képi reprezentációja. "A kampány fotói jól mutatják, mennyire sokszínű város Budapest" - méltatta a kiállítás anyagát.

Bán Teodóra közölte: a kezdeményezés folytatásaként a BTFK Budapest lelkét bemutató fotópályázatot ír ki Lélekző Budapest címmel, amelynek célja egy megújult budapesti tematikájú sajtóképadatbázis létrehozása, amely a megszokott turisztikai fotók helyett egy frissebb, városi szemléletet közvetít egyedi, izgalmas, de mindenki számára ismerős, szerethető életképeken keresztül.

 

MTI 2014. szeptember 3., szerda 12:48


Cikkajánló
- II. Országos Képzőművészeti Filmnapok
- VINO Bor és Zene Ünnep 2020.
- Budapest Borfesztivál Limited - 2020 egy kivételes évjárat!
- Aranytíz 2020 szeptember
- Farmer Expó: állatbemutatókkal fűszerezve

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing