Budapest a legjobb ár-érték arányú város

Budapest a legjobb ár-érték arányú város a Tripadvisor szerint is - ismerteti a Magyar Turizmus (MT) Zrt. online hírlevelében.
Nemcsak az ausztriai statisztikai hivatal elemzése szerint számít Magyarország az egyik legkedvezőbb ár-érték arányú turisztikai célországnak - hívja fel a figyelmet a nemzeti marketingszervezet.

A világ egyik legnagyobb utazási oldala, a TripAdvisor is közzétette TripIndex nevű mutatóját, amelynek segítségével a világ népszerű nagyvárosainak árszínvonala hasonlítható össze. E szerint az amerikai utazók számára Európa nagyvárosai a legdrágábbak, Szófia, Varsó vagy Budapest azonban jó választás lehet.

A 2013-as TripIndex alapján a magyar fővárost a kiváló ár-érték arányt képviselő úti célok között tartja számon az oldal, a fogyasztói kosár teljes költsége 194 dollár. A mutatót a következő költségtényezők összege adja: két éjszaka négycsillagos szállodában, egy üveg bor, személyenként egy koktél, kétfogásos vacsora, valamint a taxi költsége a repülőtér és szálláshely között (oda-vissza).

Az ausztriai statisztikai hivatal, a Statistik Austria frissen publikált elemzése szerint idén is Magyarország számít az egyik legkedvezőbb ár-érték arányú turisztikai célországnak, ahol a legtöbbet ér az osztrákok nyaralásra szánt pénze. A kimutatás szerint idén Magyarországon 77 százalékkal több (!) turisztikai szolgáltatást lehet vásárolni ugyanannyi pénzből, mint a szomszédos Ausztriában. Ez az érték 3 százalékponttal magasabb a tavaly mért hasonló adatnál. A lista összeállítását a kosárszámítás szabályai szerint vásárlóerő-paritás alapján végzi a hivatal. A listán Magyarországot csak Bulgária és Románia előzi meg, ám ezen desztinációk nem számítanak az osztrákok kedvelt nyaralóhelyei közé.

A Europe Assistance megbízásából ugyancsak a nyári főszezon előtt frissen készült kutatás szerint az osztrákok az egyik legjobban költő turisták, akik az idei nyári szabadságuk alatt átlagosan 2500 eurót terveznek kiadni. Az elmúlt években rekordszámú osztrák turista érkezett hozzánk, akik évente 120 milliárd forintot költenek Magyarországon.

 

MTI 2013. június 16., vasárnap 11:10


Cikkajánló
- 4 millió eurós fejlesztés a Thermia Palace Spa szállodában
- Cabernet franc és terroir Villányban
- Eddig nem érvényesül a papírforma – Félidőben jár Az Év Fürdője szavazás
- Megújult Etyeken Magyar-kút
- Új élménymedencével ünnepelte 50 éves jubileumát a füredi Marina

Budapest a legjobb ár-érték arányú város


Budapest lett a legjobb ár-érték arányú város 2014-ben is a világ egyik legnagyobb utazási oldala, a TripAdvisor legfrissebb, kedden nyilvánosságra hozott kutatása szerint.

A portál második alkalommal készítette el a városokról szóló kutatását, amely a világ főbb turisztikai célállomásait rangsorolja a meghatározott kategóriákban elért pontszámuk alapján. A felméréshez több mint 54 ezer válaszadó véleményét vették figyelembe.

A legjobb ár-érték arány kategóriában a főváros Lisszabont és Hanoit előzte meg.

A városokat összesen 16 kategóriában rangsorolták. Tokió öt kategóriában is az első helyen szerepel: így a legbarátságosabb helyiek, a legjobb taxiszolgáltatás, a legtisztább utcák, a legjobb tömegközlekedés, és a legjobb általános élményt nyújtó világváros lett. A japán főváros 13 kategóriában benne van az első tízben.

New York, Róma, és Dubai egyaránt két-két kategória első helyét szerezték meg: New York a legjobb éttermek és éjszakai élet, Róma a látnivalók és a kultúra, Dubai pedig a vásárlás és a szállodák tekintetében lett a legjobb a városok között a TripAdvisor felmérése szerint.

Budapest 2013-ban is a turisztikai szakportál legjobb ár-érték arányú városa lett.

 

MTI 2014. május 27., kedd 15:16


Cikkajánló
- Megnyitotta kapuit Miskolc legújabb és legfinomabb élményközpontja
- A Szent András Sörfőzde új söre, az Áfonyás Ale
- Az életmentés nem állhat meg! Adj vérplazmát!
- Eldőlt, melyek Magyarország legjobb kenyerei
- Még több zenei élmény a Nemzeti Filharmonikusoktól

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing