Be lehet csapni az éhséghormonokat

 

Ha korog a gyomrunk, a hormonjaink szólnak hozzánk. A három legfontosabb éhséghormon a ghrelin, a kortizol és a leptin, jelzik, ha éhesek vagyunk és ha jóllaktunk, de akkor is, ha nassolni vágyunk.
Ezeket a hormonokat lehet azonban befolyásolni, hogy csökkenjen az éhségérzet, és ne együk túl magunkat.

Aludjunk eleget

A nem elegendő alvás következtében fokozódik a ghrelin termelése, ami éhségérzetet vált ki.

 

Étkezzünk egészségesen

Az egészséges ennivalók elnyomják a zsírlerakódást elősegítő ghrelint.

 

Együnk lassabban

A hormonoknak húsz perc kell ahhoz, hogy elvigyék az üzenetet az agyba, hogy jóllaktunk. Kortyolgassunk vizet étkezés közben, vagy tartsunk kis szünetet. Nassolni valónak olyat válasszunk, amit tisztítani kell, például diót.

 

Relaxáljunk

A stressz fokozza a kortizon termelését, ami éhséget okoz, és innen egyenes út vezet a hízáshoz. Szorongás esetén evés helyett mozogjunk minél többet, gyakoroljuk a mélylégzést, hallgassunk zenét, vagy beszélgessünk a barátainkkal.

 

- informed -


Cikkajánló
- Hajrá immunerősítés!
- Gyakorlati tudnivalók a COVID-19 tesztekről utazóknak és munkavállalóknak
- Megnyitotta kapuit Miskolc legújabb és legfinomabb élményközpontja
- Az életmentés nem állhat meg! Adj vérplazmát!
- Tavaszi testi-lelki megtisztulás a természet erejével

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing