Balatoni összefogás a minőségi vendéglátók elismeréséért

2015.07.13. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek, Turizmus

A Balaton megújult kínálatát, minőségi szolgáltatásait szakmai díjjal kívánják honorálni a jövőben a balatoni szervezetek. A kezdeményezést a Magyar Turizmus Zrt. is üdvözölte.

A Balaton Fejlesztési Tanács, az önkormányzatokat tömörítő Balatoni Szövetség és a tóparti vendéglátást képviselő Balatoni Kör közös közleményben hangsúlyozta: ezzel válaszolnak az üdülőrégió vendéglátását ért általánosítgató kritikákra, amelyek a sajtóban az utóbbi hetekben megjelentek.

A MTI-hez pénteken eljuttatott közleményükben kiemelik: fontosnak tartják, hogy az egyre több helyen jellemző, megújuló kínálat és a jó gyakorlatok bemutatkozhassanak. Ezt fogja szolgálni a Balatoni Kör által kezdeményezett, az Év Strandbüféje és a Balaton Séfje díj. A szakmai elismerést odaítélő zsűrit a hazai vendéglátás elismert képviselőinek bevonásával állítják össze. A díjakat először jövőre adják át.

A Balatoni Kör már az idén díjazni fogja a nyár legjobb strandételét, az Év Beach Foodját. Májusban indított strandbisztró programjuk keretében keresik a helyi alapanyagok és hagyományok alapján készített legkreatívabb balatoni ételeket és desszerteket, vagy akár a kínálatot színesítő új nyári italokat, amire a jelentkezési határidő: augusztus 1.

A tóparti kínálatot gazdagító újdonságokat az idén elindított Balaton Napja strandnyitó pikniken mutatták be júniusban. Jövőre a tervek szerint több település részvételével mutatják be a balatoni vendéglátás megújult kínálatát.

A közleményben megjegyzik: jelentős áremelés nélküli megoldást az jelenthet, ha a szezont meghosszabbítják, és külön őszi, tavaszi, sőt téli kínálatot alakítanak ki. Ezért a balatoni szervezetek kívánatosnak tartják az ilyen szezonnyújtó rendezvények, illetve a nyári szezonon túl nyitva tartó helyek kiemeltebb támogatását - hangsúlyozzák a közleményben.

A Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) az MTI-hez eljuttatott állásfoglalásában üdvözölte a balatoni szervezetek törekvését, hogy felhívják a figyelmet az évről évre magasabb minőséget képviselő balatoni kínálat megújulására.

Az MT Zrt. rámutatott: az elmúlt évek fejlesztéseinek és marketingjének köszönhetően a Balaton négy évszakos úti céllá vált, a gazdag balatoni bor- és gasztrokultúrának köszönhetően egész évben elérhető programokkal várja a régió az aktív kikapcsolódás és a gasztronómia kedvelőit.

Rámutatnak arra is, hogy a munkaerő szakképzettsége, illetve a munka iránti elkötelezettsége a régióban magas, az elmúlt időszakban érezhetően nőtt az érintett munkakörök presztízse is.

Hangsúlyozzák azt is állásfoglalásukban, hogy Magyarországot és vele együtt a Balatont a kiemelkedően jó közbiztonság és az alacsony terrorfenyegetettség, valamint a gazdasági kiszámíthatóság vonzó úti céllá teszi mind a belföldi, mind a külföldi utazók körében.

Az MT Zrt. tájékoztatása szerint tavaly a Balatonnál 6,4 millió vendégéjszakát regisztráltak a kereskedelmi és a magánszálláshelyeken. A magánszállásokon közel 18 százalékkal nőtt a vendégek száma az előző évhez képest.

 

MTI 2015. július 10., péntek 16:59


Cikkajánló
- Megnyitotta kapuit Miskolc legújabb és legfinomabb élményközpontja
- A Szent András Sörfőzde új söre, az Áfonyás Ale
- Az életmentés nem állhat meg! Adj vérplazmát!
- Eldőlt, melyek Magyarország legjobb kenyerei
- Még több zenei élmény a Nemzeti Filharmonikusoktól

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing