BalatonBor évjárat-premier michelin-csillagos falatkákkal és Budapest branddel

2017.04.20. | Kategóriák: Bor, Rendezvények, teljes cikkgyűjtemény, Hírek

A 2016-os BalatonBorok budapesti bemutatója a borokon és az ilyenkor szokásos kóstoltatáson jóval túlmutatott. Az évjárathoz illő falatokat a Costes Downtown készítette, Lábas Viktória, a Margaret Island frontembere pedig a borászok számára is fontos modern hagyományőrzés jegyében adta elő kifejezetten erre az alkalomra komponált zenei meglepetését.

Belekóstolhattunk a Balaton régiós borbrandjének új évjáratába, Michelin csillagos falatkákkal és különleges zenei premierrel!

A Balaton borbrandjének új évjárata mellé kínáltak pár gondolatot a Budapest és Balaton brandek összehangolási lehetőségeiről a kettőt kiemelten kezelő új országmarketingben, amiről a rendezvényt megnyitó Főpolgármester helyettes asszony, Szalay-Bobrovniczky Alexandra beszélt. Kiemelte, hogy a főváros komplex márkaépítését csak erősíthetik olyan kiegészítő brandek mint a Sziget fesztivál vagy a BalatonBor. Fontos a hitelesség, hogy a borászok személyesen is képviselik a borukat és ezáltal még sikeresebb lehet az összefogásuk. A borhoz kínált kreációit bemutató Costes Downtown tulajdonosa, Gerendai Károly aláhúzta, hogy sokan fogalmaznak meg nagyívű elképzeléseket, de a BalatonBor esetében ez termékként is megvalósult. 

Csoportkép BalatonBor 2017. HOL Magazin 2017.


A Margaret Island frontembere, a fonyódi Lábas Viktória meglepetésként egy zenei performansszal készült erre az alkalomra. Dalban mondta el, amit a balatoni borászok a hagyomány modern folytatásáról gondolnak: elkezdett énekelni egy boros-balatoni tematikájú népdalfüzért és fokozatosan eljutott közben egy mai dalig, saját slágerével fejezve be a performanszot.

Ezért lehet a BalatonBor jóval több egy (pontosabban idén 24) bornál. Egy régió szimbóluma, közösségi brandje és zászlóshajója, mely a balatoniak számára fontos értékeket közvetíti. Nemcsak az új évjárat 24 borából adtak tehát kóstolót az egyes BalatonBorok készítői, hanem a premier ízelítőt adott az itthon még szokatlanul új régiómarketingből, illetve az ezt megalapozó régiós identitásból és kultúrából is. Ennek jelentőségéről Kardos Gábor, a Balatoni Kör szóvivője beszélt, kiemelve, hogy a Balaton az a régió, amelyik mosolyt rajzol az ország arcára. Az új évjáratot Laposa Bence borász, a balatoni borászat és gasztronómia összefogásában úttörő szerepet betöltő egyesület elnöke mutatta be, kiemelve a minőségbiztosítás fontosságát, Gyukli Krisztián, a Rizling Generáció elnöke pedig utalt arra, hogy miért fair trade közösségi termékről van szó és miért fontos a szőlőből élőknek a 130 forint feletti felvásárlási ár.

A borok mellé Lexa András és Pongrácz Péter, a Costes Downtown csapata kompinált falatokat. “Lekóstoltuk a borokat előre, és a bemutatón is úgy értékeltük, hogy a cékla és kecskesajt variációk, valamint a pácolt makréla jó választásnak bizonyultak a friss BalatonBorok mellé” – mondták.

A pesti évjárat premier csupán beharangozója volt egy sor tóparti évjárat bemutatónak, mely a következő két áprilisi hétvégén lesz „Nyílik a BalatonBor” néven több mint harminc pincészet és a borokhoz ételeket készítő éttermek részvételével, az egész Balaton körül szinte mindenhol:

https://www.facebook.com/events/1689015994727910/

Tehát az új évjárat bemutatója nem ért véget Pesten, egész áprilisban nyitott borok és nyitott pincék hétvégékkel folytatódik, az egyre izgalmasabb tavaszi szezon jegyében. Így már nemcsak azért érdemes Balatonra menni, mert a tavaszi virágözönben a legszebb a tópart, hanem a borok és gasztronómiai programok miatt is.


Cikkajánló
- Márton-napi libalakoma a Várban
- Kiváló évjárat a pincékben. Dél-balatoni évjáratjelentés 2017
- Franc&Franc - Villányi franc szakmai nap és kóstoló Villányban
- Nyolcezer éves edényekben találták meg
- Fazekas: a Juhász Testvérek Pincészetének fejlődése az ágazat sikerének fokmérője

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing