Az egészség kertje

Ideje megtervezni, mi kerüljön a kiskertbe, a ládába az erkélyen, vagy a konyha ablakba. A legjobb megoldás, ha a szép egyben hasznos is. Ültessünk gyógynövényeket!
Sok betegséget meg lehet előzni életmódbeli változtatásokkal, amelyek közül a legfontosabb az áttérés az egészséges étrendre. Azt mindenki tudja, hogy kerülendők a zsíros és sós ételek, valamint az alkohol, és minél több zöldséget és gyümölcsöt ajánlatos fogyasztani, ám vannak az egészséges étkezésnek más összetevői is. A gyógynövények kiegészíthetik, sőt, egyes esetekben helyettesíthetik is a gyári készítményeket.

Magas antioxidáns- és fitotápanyag-tartalmuk miatt a gyógynövényeknek számos jótékony hatásuk van, és a legnagyszerűbb bennük az, hogy otthon is termeszthetők.

Kakukkfű

Az egyik leghatásosabb antibiotikum és immunerősítő, évszázadok óta használják. Sikerrel harcol a hörghurut, a szamárköhögés és a felső légúti gyulladások ellen, hatékony gombaölő szer, az élősködők ellensége. A kakukkfűtea csillapítja a menstruációs görcsöket, segíti az emésztést és kiváló antioxidáns.

Fokhagyma

A fokhagymában található allicin, alliináz és kénvegyületek kiváló fertőtlenítő, vírus- és gombaölő hatással rendelkeznek. A fokhagyma csökkenti a vérnyomást, stabilizálja a koleszterinszintet, erősíti az immunrendszert, valamint védi a szív- és érrendszert a gyulladástól és az oxidatív stressztől. Magas C- és B6-vitamin tartalma révén védi az ereket, és méregtelenítő hatása is ismert.

Menta

Nemcsak kellemes illatú gyógynövény, de igen hatékonyan segíti az emésztést. Tea vagy saláta-adalék formájában az irrtábilis bélszindróma (IBS) kiváló ellenszere, baktériumölő, gyulladáscsökkentő hatású. Enyhíti az orrdugulást és a torokfájást.

Koriander

Népszerű mediterrán növény, ismert fűszer, de az kevesen tudják, hogy segít eltávolítani a szervezetből a nehézfémeket és más mérgező anyagokat. Gazdag antioxidánsokban és rostokban, növeli a jó koleszterin szintjét. Polifenol flavonoid-tartalma miatt gyulladáscsökkentő hatású.

Brokkoli és más keresztesvirágúak

A káposzta, kelbimbó, karfiol, kel és a brokkoli igen egészséges. A keresztesvirágúak nemcsak C-vitaminban gazdagok, de immunrendszer-erősítők is, fokozzák a DNS önjavító képességét, védik a szív- és érrendszert, gátolják a rákos burjánzást, valamint hozzájárulnak a hormonháztartás egyensúlyához.

Eper

Az epernek magas a C-vitamin és általában az antioxidáns tartalma. Erősíti az immunrendszert, védi a szemet, és csökkenti a rossz koleszterin szintjét. Egy vizsgálat szerint még a ráksejtek szaporodását is gátolja. Ügyeljünk arra, hogy ne permetezett gyümölcsöt fogyasszunk.

A fenti lista természetesen nem teljes. Mindenki kiegészítheti étrendjét más kedvelt gyógy- és fűszernövényekkel, ilyenek, a citromfű, a petrezselyem, a levendula, a kamilla. Nem elhanyagolható szempont, hogy lelki egyensúlyunkra is jó hatással van egy illatos gyógynövényekkel teli kiskert vagy balkon.

 

- informed - 
Fotó: www.epicurious.com 


Cikkajánló
- Hajrá immunerősítés!
- Gyakorlati tudnivalók a COVID-19 tesztekről utazóknak és munkavállalóknak
- Megnyitotta kapuit Miskolc legújabb és legfinomabb élményközpontja
- Az életmentés nem állhat meg! Adj vérplazmát!
- Tavaszi testi-lelki megtisztulás a természet erejével

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing