Aranyérmek a hungarikum borok országos versenyén

Egy hárslevelű, egy zenit és egy tokaji cuvée érdemelte ki az idén 11. alkalommal megrendezett Hungarikum Borok és Pezsgők Országos Versenyének legrangosabb elismerését, a nagy aranyérmet.

Oreskó Imre, a házigazda Kunsági Borvidék Hegyközségi Tanácsának elnöke csütörtökön, a verseny kecskeméti eredményhirdetésén emlékeztetett arra, hogy november 8-án Izsák adott otthont a seregszemlének, amelyre 14 borvidék 45 borászata összesen 107 mintával nevezett.

A magyar szőlő- és borfajták széles palettáját a megmérettetésen 21 fehér- és 2 vörösbort adó fajta, valamint két pezsgő és egy habzóbor jelenítette meg. A 2007-ben az Év borásza címet elnyerő Frittmann János vezette, neves hazai szakemberekből álló zsűri asztalára a legtöbb kóstolnivaló ezerjóból, arany sárfehérből, kékfrankosból, furmintból, hárslevelűből, cserszegi fűszeresből, kadarkából és Irsai Olivérből került - mondta az elnök.

Jelezte: idén a szigorú ítészek 6 elismerő oklevél, 34 bronz-, 45 ezüst- és 19 aranyérem mellett három pincészet egy-egy borát találták érdemesnek a legrangosabb elismerésre. A Borpalota Borászati és Borforgalmi Kft. 2008-as évjáratú Hárslevelűje, a Geszler Családi Pincészet 2011-es évjáratú Zenitje és a Tokaj Wine Trust Bt. ugyancsak 2011-es évjáratú Tokaj Tündérkönny cuvée-je ráadásul a nagy aranyérem mellett egy-egy különdíjat is kapott.

A rendezvény fővédnöke, Lezsák Sándor, az Országgyűlés alelnöke az eseményen egy közismert szállóigét idézve úgy fogalmazott: a verseny résztvevői 2012-ben is megfogadták, "az élet túl rövid ahhoz, hogy rossz bort igyunk".

 

MTI 2012. november 22., csütörtök 19:42


Cikkajánló
- DWWA Best in Show díjat nyert a Juliet Victor
- VINO Bor és Zene Ünnep 2020.
- Budapest Borfesztivál Limited - 2020 egy kivételes évjárat!
- Igazi hungarikummal, lélegzetelállító környezetben ünnepelhetik a borok szerelmesei az államalapítás ünnepét.
- Tokaji Tavasz Tállyán

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing