A szinkronos vígjátékok a magyarok kedvencei

2015.12.10. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek, Életmód, Film

A film nyelve ideális esetben a magyar, a nézők kedvenc műfaja a vígjáték, legyen az akár hazai, akár külföldi derül ki a Cinema City első, országosan reprezentatív, mozis szokásokat feltérképező kutatásából. A mozizás 120 éves jubileuma alkalmából készített online lekérdezés rámutat, hogy a magyarok 40%-a rendszeresen, legalább félévente jár moziba, mely a régió országai közül kimagasló eredmény. A magyar nézők kedvence színészei Jason Statham, Brad Pitt, Sandra Bullock, Csányi Sándor, Rudolf Péter, Oroszlán Szonja és Schell Judit.

A film legyen magyarul

A megkérdezettek többsége ragaszkodik a szinkronizált alkotásokhoz, 78%-uk szerint ideális esetben a vetített mozi nyelve a magyar, a válaszadók 18%-a magyar felirattal tekintené meg és csupán 4% preferálja eredeti nyelven, de felirat nélkül a filmet. Az ezer választ feldolgozó online lekérdezés válaszadói első helyen a film műfaja alapján választanak egy adott produkciót, és 10-ből csupán 4 embert érdekel a pozitív vagy negatív kritika.  Magasan vezetnek a nézők körében a vígjátékok, de az akciófilmekre, illetve az igaz történetek alapján készült mozis produkciókra is sokan kíváncsiak. A második legfontosabb szempont a film választásánál a szereplők listája.

A magyarok kedvenc filmszínészei

külföldi színészek

külföldi színésznők

hazai színészek

hazai színésznők

Jason Statham

Sandra Bullock

Csányi Sándor

Schell Judit

Brad Pitt

Angelina Jolie

Rudolf Péter

Oroszlán Szonja

Bruce Willis

Julia Roberts

Kulka János

Hernádi Judit

Robert De Niro

Meryl Streep

Bujtor István

Dobó Kata

Harrison Ford

             Jennifer Aniston

 

 

Párosan szép

A megkérdezettek leggyakrabban partnerével, párjával járnak moziba, ritkábban hívják a családtagokat, vagy a barátokat filmvetítésre. Emellett minden harmadik ember randizott már moziban, 10%-uk azóta együtt is él vagy összeházasodott nézőtársával. Az adat nem meglepő, hiszen a mozis közönség többsége a film után otthon, egy pohár bor mellett folytatja az estét.

A film választásánál a nők számára fontos szempont a mozi közelsége, illetve, egyéb kiegészítő szolgáltatások, így a vásárlás lehetősége. A férfiakat inkább a technikai különlegességek, így az IMAX és 4DX vetítések, valamint a prémium szolgáltatások, a VIP termek hozzák lázba.

 

A magyarok imádnak mozizni

A mozizás 120 éves jubileuma alkalmából készítettet kutatásából kiderül, hogy a magyarok kedvenc időtöltése a koncertre járás és a mozizás. A megkérdezettek 40%-a rendszeresen, legalább félévente jár moziba, leggyakrabban, legalább 3 havonta a 16 és 29 év közötti korosztály látogat el a vetítésekre. Ez a szám kimagasló a régió országait vizsgálva, a magyarok kétszer annyian vesznek jegyet a filmekre, mint a románok, csehek vagy a lengyelek, az e szempontból sereghajtó európai nemzetek az angol és a francia.


Cikkajánló
- A zene mindenkié – avagy minden, ami zene
- Párizs meglepő titkai a bölcsek kövétől az Operaház fantomjáig!
- Újra hódít a palacsinta őrület Magyarországon
- Új hangversenysorozatot indít el a Nemzeti Énekkar
- 5 éves a Bubbles Club!

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing