A szépítő alvás

Igaz az a mondás, hogy az alvás szépít. A bőr az alvás ideje alatt eltünteti a napi fáradtság nyomait, leginkább akkor, ha tudjuk, mivel segíthetünk rá még egy kicsit.

Tiszta arcbőr

Tisztább is lesz a bőre annak, aki többet alszik. Az alváshiány stresszt okozhat, amitől még felnőtteknél is megjelenhetek a pattanások, mitesszerek

Csillogó szemek

Ne hagyjuk, hogy a sötét karikák elhomályosítsák szemünk csillogását! A szem alatti karikák lehetnek örökletesek is, de ha nem alszunk eleget, akkor is megjelennek. Alapozónak tegyünk rá szemránckrémet, majd korrektort.

Egyenletes tónus

A kialvatlanságtól sápadtnak és foltosnak tűnhet az arcunk. Alapozóval, púderrel korrigálhatjuk reggel, de a legjobb megelőzés a pihentető alvás.

Táskás szemek

Azért ébredünk bedagadt szemmel, mert a folyadék felgyülemlik, ha háton alszunk. Használjunk párnát, és tegyük a fejünket a szívünk vonalánál magasabbra.

Fogyasszunk kevesebb sót

Ha este fenn kell maradnunk, és valamit nassolni szeretnénk, az inkább gyümölcs legyen, mint sós rágcsálnivaló. A sótól, annak vízvisszatartó hatása miatt duzzadt szemmel ébredhetünk.

Este utoljára vizet igyunk

Lehet, hogy jól esne egy pohár bor alvás előtt, de előfordulhat, hogy száraz bőrrel, tág pórusokkal ébredünk másnap reggel. Igyunk vizet elalvás előtt.

Fontos az arctisztítás

Sose feküdjünk el anélkül, hogy az arctisztítót ne használtuk volna. Utána tegyünk fel hidratáló krémet és glicerines szemránckrémet. Ápoljuk ajkunkat is.

Meleg fürdő elalvás előtt

A legjobb altató a meleg fürdő. Testhőmérsékletünk ilyenkor megemelkedik, majd a fürdés után esik, ami álmosságot okoz.

A-vitaminos krémeket használjunk

A retinoidok a legjobb ránctalanítók, krémezzük be arcunkat elalvás előtt A-vitaminos krémmel. Nappali használatkor ezek a krémek fényérzékennyé tehetik a bőrt.

Ne feledkezzünk meg a kéz- és lábápolásról se

Éjszakára ajánlatos hidratáló sheavajas krémmel bekenni kezünket és lábunkat.

 

A rossz alvás "drámai hatással" van az emberi szervezet működésére, ami abban jut kifejeződésre, hogy több száz gén tevékenysége módosul napközben az elégtelen alvás következményeként - állapították meg brit tudósok.

A normálisnál kevesebb alvást már korábban is összefüggésbe hozták különféle bajok - szívbetegségek, diabétesz, túlsúlyosság, gyenge agyműködés - kialakulásával, de hogy pontosan mi történik ekkor az emberi testtel, azt eddig nem tudták.

A Proceedings of the National Academy of Science című tudományos folyóiratban nyilvánosságra hozott tanulmányukban a Surreyi Egyetem tudósai közölték, hogy kísérleteikben 26 ember vérképét elemezték: először azután, hogy egy héten át naponta hozzávetőleg tíz órát aludhattak, majd pedig azt követően, hogy éjszakai pihenőjüket hat órára csökkentették ugyancsak egyhetes időszakra.

Az alvási idő részleges megvonása több mint 700 gén tevékenységét módosította, és mivel a gének (nukleinsav-szakaszok) hordozzák a sejtekben lejátszódó folyamatokban fontos biológiai szerepet betöltő - lényegében a szervezet működését és növekedését befolyásoló - fehérjék előállításához és szabályozásához szükséges információkat, közülük azok, amelyek a változás hatására aktívabbá váltak, több fehérje létrejöttét eredményezték. Ennek következményeként azonban megváltozott az egész test kémiai összetétele, ráadásul a szervezet természetes biológiai órájában is zavar támadt: napközben egyes gének tevékenysége erősödik, másoké gyengül, az elégtelen alvás azonban tompította az eredendően eltérő hatásokat - szögezték le a tudósok.

"Egészen drámai változásokat figyeltünk rengeteg és különböző gén működésében" - idézte a tanulmányt kivonatosan ismertető BBC News Colint Smith-t, az egyetem professzorát.

A tudós elmondta, hogy az érintett területek közé tartozik az immunrendszer, illetve az, hogy az emberi test miként válaszol a sérülésekre és a stresszhatásokra. "Világosan kiderült, hogy az alvás kritikus fontosságú a test megújulásában és funkcionális állapotának a fenntartásában... Ha nem tudjuk feltölteni a sejteket, illetve a régieket újakkal helyettesíteni, akkor a folyamat degeneratív betegségek kialakulásához vezet" - fejtette ki a professzor.

Véleménye szerint nagyon sok ember talán még kevesebbet alszik a kísérletben résztvevőknél is, ami jelezheti a probléma társadalmi súlyosságát, nevezetesen azt, hogy az elégtelen alvás milyen káros befolyással lehet a rosszalvók mindennapi életére.

A rossz alvás megbetegít. HOL Magazin 2013.

 

 

A rossz alvás megbetegít. HOL Magazin 2013.

mti.hu  

 

www.informed.hu


Cikkajánló
- Hajrá immunerősítés!
- Gyakorlati tudnivalók a COVID-19 tesztekről utazóknak és munkavállalóknak
- Megnyitotta kapuit Miskolc legújabb és legfinomabb élményközpontja
- Az életmentés nem állhat meg! Adj vérplazmát!
- Tavaszi testi-lelki megtisztulás a természet erejével

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing