A séf okos kenyérből álmodott menüt

2019.01.15. | Kategóriák: Gasztronómia, teljes cikkgyűjtemény, Hírek

Mesterszakács vállalkozott arra, hogy e termékek teljes gasztronómiai értékét „feltálalja”. 

Előétel: toszkán paradicsomos kenyérleves, francia toast és szendvics-variációk

Főétel: szalvétagombóc vadas mártással, valamint baconnel-mozzarellával-gombával töltött cipó

Desszert: különleges gyümölcsös cipókuglóf, vaníliamártással

Nem hittek a szemüknek

Mindez a Vitajó cipókra építve, egy ötcsillagos szálloda mesterszakácsának a tálalásában. A Hajdúsági Sütödék-csoportnak egyetlen célja volt a kurrens menüsorral: érzékeltetni a fogyasztókkal, hogy az általuk kifejlesztett innovatív sütőipari termékek (itt és most konkrétan a Vitajó cipók) amellett, hogy finomak és teljes gasztronómiai értékűek, konkrét egészségügyi előnyöket is közvetítenek az emberek számára; és mindezt költséghatékonyan…

A Hajdúsági Sütödék-csoport 18 éve indította útjára a Smart Food® (Okos Élelmiszer®) vállalati kutatási programját, amikor még okos telefonok sem léteztek a világban, nemhogy okos autók vagy okos házak. Már a kutatás első fázisában kialakult az a szakmai és etikai szempontrendszer, amely alapján később a termékek fejlesztése, majd azok piaci bevezetése történt. Fontos tudni, hogy e termékekkel kapcsolatban az Európai Unió által engedélyezett egészségügyi, vagy betegség kockázatának a kialakulását csökkentő állításokat tehet a debreceni székhelyű cég.

 

Soha nem hazudhat

A fejlesztők felfogása szerint az okos élelmiszernek öt szakmai és egy etikai normának kell megfelelni egyszerre. A termék legyen tudományosan tervezett, finom és teljes gasztronómiai értékű, tudományosan igazoltan biztonságos és kedvező élettani hatású, konkrét élettani igénnyel rendelkező célcsoportoknak készüljön, és vele kapcsolatban engedélyezett egészségügyi, élettani állításokat lehessen tenni. Ha ezek a szempontok együttesen érvényesülnek, abból automatikusan következik az etikai szempont érvényesülése, miszerint: az okos élelmiszer nem hazudik, azaz nem csapja be a fogyasztóit! Az elmúlt lassan két évtizedben négy brandcsalád született. Ezek első tagjának, a Vitajó brandnak az első termékei, a Vitajó-cipók tavaly tavasszal kerültek piacra. (Az ezeket bemutató sajtótájékoztatón állította össze egy mesterszakács a már említett kurrens menüsort.) Az 500 grammos, szeletelt, csomagolt cipók három ízvilágban (világos, barna és magvas) várják, hogy levegye őket a vásárló a polcról. Bármelyiket teszi a kosarába a háziasszony, olyan cipót kap a pénzéért, melyben lévő vitaminok és ásványi anyagok többek között hozzájárulnak az immunrendszer megfelelő működéséhez, a fáradtság és kifáradás csökkentéséhez, valamint a csontozat, a haj és a bőr normál állapotának a fenntartásához.

Kenyérkuglóf vaníliamártással. HOL Magazin 2019.

 

Ritmus(váltás) a polcokon

Miközben javában épül a Vitajó-cipók piaca (már több, mint 2 millió darabot adtak el idehaza), a napokban kerül a boltokba a második brand, a Ritmus kenyér. A 300 grammos, szeletelt, csomagolt, magas rosttartalmú kenyeret annak a csaknem 1,5 millió honfitársunknak fejlesztette ki a debreceni székhelyű sütőipari cég, akiknek életmódjukból vagy táplálkozási szokásaikból adódóan rendszeresen vagy visszatérően lelassult az emésztőrendszere. A problémára olyan élelmiszer alapú megoldást kerestek a kutatók, mely az emberek számára költséghatékony, étkezésük megszokott ritmusát figyelembe vevő módon nyújt segítséget. Ennek érdekében igényes tudományos elrendezésű (lásd keretes anyagunkat) klinikai vizsgálatot végeztek el. Ebbe csaknem 200, az irritábilis bél szindróma (IBS) székrekedéses alcsoportjába tartozó önkéntest vontak be egy nyolchetes vizsgálat keretében. Kiderült, hogy a speciális kenyér (egyedi bioaktív összetevőinek köszönhetően) szignifikánsan sokkal jelentősebben enyhítette az önkéntesek tüneteit, mint a placebo termék. Az orvosok és az önkéntesek véleménye egyöntetűen megegyezett a Ritmus kenyér hatékonyságáról. Az említett érintettek csaknem 70 százaléka nő, mely tényre a termék arculatának kialakításakor kiemelt tekintettel voltak. A végleges dizájnra utaló „kis rózsaszín” becenév így született meg. A bizonyítottan kedvező élettani hatású és biztonságos, ugyanakkor finom és teljes gasztronómiai értékű kenyeret azonban nem fogyaszthatja mindenki: bármely összetevőjére érzékenyeknek, valamint Crohn-betegeknek és különböző típusú és hátterű gyulladásos bélbetegségben szenvedőknek nem javasolják a fogyasztását!

 

A klinikai vizsgálatról

A Ritmus kenyér kifejlesztése során igényes, tudományos elrendezésű (prospektív, placebokontrollált, keresztezett, randomizált, kettős vak) III-as fázisú klinikai vizsgálatot végeztek el, csaknem 200 érintett bevonásával.

 
   

 

Fotók: Magánarchívum

   
   

Cikkajánló
- Kevés étteremben van vega kínálat, pedig hatalmas igény lett rá
- Csábíts szezonális fogásokkal!
- Izgalmas gasztrohétvége a Balatonnál
- Egészséges zöldségek télen is
- Két hét múlva Bocuse d'Or Lyon

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing