A rozsdásszögek ideje lejárt

Angyal Csaba a Touché Event Kft. ügyvezetője.  Némi szállodaipari kalandozás után 1994-től aktív részese a rendezvényszakmának. Kezdetben az Euroshow Kft. társtulajdonosa, majd 7 évig a Nexus Event, majd 3 évig a Gála Eseményszervező Kft. kreatív igazgatója. Pályafutása során, mint kreatív stratéga több 100 esemény ötletgazdája és megvalósítója. Manapság a Touché Event keretein belül egyedi szabadidős programokat tervez, fejleszt, tesztel - feldobva egy kicsit az események kissé álmatag hangulatát.  …. szokásához híven most is késve érkezett.

Ziláltnak látszol. Nehéz volt az éjszaka?

Nem, csak a reggel mindig nehéz. Eléggé szórakozott vagyok, reggeli tusolás közben jutott eszembe egy ötlet és elterelte a figyelmemet az óráról.

Már több felől hallottam, hogy új vállalkozásba fogtál.  Nem jobb lett volna inkább alkalmazottnak maradni?

Semmiféleképpen sem. Amit most csinálok nem kényszervállalkozás és nem is egy spontán ötlet. Már jó ideje készülök rá. Évekkel ezelőtt elhatároztam, hogyha kiszállok a mókuskerékből, akkor valami olyanba szeretnék belefogni, ami igazán érdekel, és talán nem kell annyit harcolni, mint az ügynökségi oldalon.

Eddig úgy ismertelek, hogy mindig a végsőkig küzdöttél a céljaidért. Mi változott meg? Közel van már a nyugdíj?

Nem, szó sincs róla. Csak épp a fölösleges köröket nem szeretem. Sokszor éjjeleken át írtunk egy rendezvénytervet, minden kis apró momentumra odafigyeltünk. Aztán volt olyan, hogy még arra sem méltattak, hogy jelezzék, hogy nem bennünket választottak.

Sokan panaszkodnak erre. De, hát ilyen a versenyszféra, térjünk a lényegre. Úgy értesültem, hogy az Event marketing egyik szegmensét választottad. Miért nem áltál be a sorba egy ügynökség létrehozásával?

Az elmúlt 10 évben ügynökségben dolgoztam. Annak idején 10-12 évvel ezelőtt az aranykorban még minden új volt, mindenre nyitottak voltak az ügyfelek.  Tucatjával lehetett eladni a karibi, vagy a nyár a télben koncepciókat. A piaci helyzet miatt és az újdonság varázsának köszönhetően a frissen alakult cégek hamar elhitték magukról, hogy mindenhez értenek és professzionális kreatív megoldásokat tudnak szolgáltatni. Ez azonban mára már alaposan megváltozott.

 Angyal Csaba, Touché Event Kft. HOL Magazin 2012.

Miben változott meg? Nincs már jövője az ügynökségeknek?

Ezt nem tudom biztosan, de manapság az internet térhódításával már nincsenek titkos információk, sokkal kevesebb a kulisszatitka egy rendezvényszervező cégnek, mint évekkel ezelőtt. A piacvezető multinacionális cégek kivételével sok esetben a cégek rendezvényszervezéssel megbízott munkatársai inkább a részfeladatok elvégzésére specialistákat kérnek fel. Ez egy tendencia, épp ezért jellemző a szakosodás.

Te is egy ilyen specialista vagy?

A Touché Event esetében talán nem ez a legmegfelelőbb szó. A szakmán belül a koncepcióalkotás mellett mindig is izgatott az új dolgok felfedezése, megalkotása, majd tesztelése a piacon. Mivel szinte egész életemben az ötleteimből éltem, ezért sokszor elszakadtam a valóságtól, sokszor felrúgtam a tradíciókat, hogy egyedi ötlettel álljak elő. Amit most csinálok az is ilyen. Néhány órára újra gyereknek lenni, elmerülni egy játékban, felfedezni az ízét, majd azon gondolkodni, hogy hogyan lehetne ezt másokkal is megismertetni.

Szóval akkor gyerekeknek fejlesztesz különböző játékokat? Lehet, hogy elvesztettem a fonalat egy kicsit.

Igen, felnőtt gyerekeknek. Olyan aktivitásokat találunk ki, amelyek kiszolgálnak egy olyan igényt, amire sokan vágyunk. Pl. a manapság divatos pálinkakultúrát kóstoltatással együtt egy izgalmas társasjáték keretében ismertetjük meg. Most fejlesztünk éppen egy monopoly játékhoz hasonlatos aktivitást egyik partnerünknek, amelyben egyesül a tudás, a stratégia, az ügyesség és a szerencse.

Van erre igény, amikor a rendezvénypiac mély recesszióban van?  Egyre többször hallom, hogy az ügyfelek nem rendelnek mást, mint egy helyszínt, vendéglátást és esetleg egy fellépőt.

Biztos van benne igazság, de azért az is köztudott, hogy a panasz VB-n előkelő helyezést érnénk el. Ezek az aktivitásokat úgy alkotjuk meg, hogy már tervezés során nagyon sokat gondolkodunk, hogy a felhasználhatósága sokoldalú legyen.  Nem célom, hogy a magasba emeljem, vagy túlmisztifikáljam a szolgáltatásinkat, de az tény, hogy sok kellemes pillanatot szereztünk partnereinknek.  A másik előnye, hogy a játékaink egy jó részét néhány nap alatt cégre lehet szabni, így nemcsak tartalmas szórakozást nyújt, hanem információkat is közvetít.

Nem féltek attól, hogy ezt is lekoppintják mások?

Ezt a kérdést sokan feltették már. Szerintem minden tehetséges és becsületes embernek megvan a helye és mindig lesznek olyanok, akik igényt tartanak a szolgáltatásidra.  Egyébként ez egy nagyon melós „hobbi”. Sok tervezés, gondolkodás, adatgyűjtés, kutatás kell, amíg egy-egy aktivitás piacképes lesz. Szóval sziszifuszi egy meló, amit sem az ügynökségek, sem pedig a cégek nem végeznek el szívesen.  Egy példával szemléltetve – IQ kaszinó játékunkhoz több mint 1000 kérdést írtunk össze különböző témakörökből.

Merre tartotok most? Mi a következő állomás.

Eddig csak a „kiváltságosok” élvezhették a szolgáltatásainkat. Õk olyan partnereink, akikkel több éve jó kapcsolatot ápolunk és segítettek a tesztelésben a reakciók felmérésében. Most tervezzük, hogy piacra lépünk, hiszen már több mint egy tucat játékot fejlesztettünk ki. Épp ez az interjú az egyik első lépcsőfok, szóval köszönöm a lehetőséget.

Akkor engedd meg, hogy egy kis reklámot csináljak nektek!

Kedves Olvasóim! 

Mivel a rozsdásszögek ideje lejárt, ha valami igazán friss, egyedi aktivitást szeretnének rendezvényükre, keressék Angyal Csabát az angyal.csaba@touche.hu e-mail címen, vagy a 06/30 383-7939-es telefonszámon!


Cikkajánló
- Díjazták a legjobb üzleti turisztikai szolgáltatókat
- ART Catering - Párizsi hangulatban a Bazaar Eclecticában!
- Art Catering
- Céges családi napok és vállalati nagyrendezvények a legszebb balatoni környezetben
- Kemencés parti a Dunakanyarban!

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing