50 felett ajánljuk

2013.11.05. | Kategóriák: teljes cikkgyűjtemény, Hírek, Életmód

Alma, spárga, körte, kék áfonya, brokkoli, sütőtök, keserű csoki, kávé, zabkása, olivaolaj, lazac, szárazbab, kel. Az alábbi ételeket mindenkinek javasoljuk, de az ötödik X után különösen ajánlott a fogyasztásuk.

Alma

Az alma oldódó rostot tartalmaz, ami csökkenti a koleszterin szintet, és lassítja a glükóz felvételét, így hozzájárul az egészséges vércukorszint fenntartásához. Az almában ezen kívül sok kálium, valamint antioxidáns és C-vitamin is van.

Spárga

A spárgában igen sok a likopin, amiről bebizonyosodott, hogy csökkenti a prosztatarák kockázatát. Ezen kívül a benne levő A-vitamin jót tesz az immunrendszernek és a szemnek, a sok rost pedig – mivel koleszterincsökkentő – a védi szívet. A spárga a fentieken kívül tartalmaz még vasat és fehérjéket is.

Körte

Nagyon sok oldható rostot tartalmaz, ezzel hozzájárul a vércukorszint karbantartásához, és csökkenti a diabétesz kockázatát. Teltségérzetet okoz, amitől kevesebbet eszünk, sőt a vastagbélrák kockázata is csökken. Gazdag tápanyagokban és ásványi anyagokban, C-vitaminban, folsavban, antioxidánsokban és káliumban.

Kék áfonya

Az almához hasonlóan az áfonya is gazdag koleszterincsökkentő rostokban, ami lassítja a glukóz felvételét, és szinten tartja a vércukrot. Sok C- és K-vitamin, valamint antioxidáns és mangán van benne.

Brokkoli

Magas a rost- antioxidáns- és vitamintartalma (A, C, B9 és K), előnyös a szemnek, vörös vérsejteknek, az immunrendszernek, a csontoknak és szöveteknek.

Sütőtök

Igen sok béta-karotint tartalmaz, ez a szemet védi. Magas a C-vitamin- és rosttartalma.

Keserű csokoládé

A csokoládé antioxidáns-tartalma (elsősorban a flavonoidok és polifenolok) védik az ereket, így csökkentik a szívroham kockázatát. Vizsgálatok bizonyítják, hogy a legalább 70 százalékos kakaó tartalmú csokoládé napi kis mennyiség fogyasztásával csökkenthető a vérnyomás, és fenntartható a megfelelő vércukorszint.

Kávé

Véd a szív- és érrendszeri megbetegedések, a stroke, a sérülések, a diabétesz és a fertőzések, valamint az emlőrák ellen. Egyes kutatások szerint a napi kettővel szemben öt csésze kávé elfogyasztása 40-50 éves korban 65 százalékkal csökkenti az Alzheimer-kór kialakulását.

Zabkása

A legfőbb előnye magas rosttartalma, ezen kívül zsírszegény, fehérjedús és sok vasat, valamint más ásványi anyagokat tartalmaz. Egy csésze főzve mindössze 116 kalóriát tartalmaz, de óvatosan, a hozzáadott cukor miatt.

Olívaolaj

Előnye az egyszeresen telített zsírsavtartalma, ami koleszterincsökkentő, így szívvédő hatású. Alacsonyan tartja az inzulinszintet, és normalizálja a vércukorszintet. K-vitamint és E-vitamint is tartalmaz, utóbbinak a vörösvértestek képződésében van szerepe.

Lazac

Igen magas az omega-3 zsírsavtartalma. Az omega-3 csökkenti a szívroham és az aritmia kockázatát. További előnye, hogy vérnyomáscsökkentő, és az agysejtek építésében is részt vesz. Előnyösebb a vadon kifogott lazac, mint a tenyésztett, mert kevesebb mérgező anyagot tartalmaz.

Szárazbab

Zsírszegény, sok rostot és B-vitamint (folátokat, thiamint és riboflavint) tartalmaz, valamint gazdag mangánban, vasban és káliumban.

Kel

Omega-3 zsírsavakban és K-vitaminban, valamint rostokban és kalciumban gazdag. Lutein tartalmánál fogva a szemet védi.

 

- informed - 


Cikkajánló
- Eszményi ízek antitápanyag- és kompromisszummentesen
- Válassz hazai tejet és csökkentsd az ökológiai lábnyomod!
- Szeptember 25. a Fitnesz Napja. Figyelj az étrendre is, különben hiába sportolsz!
- Csak mítosz, hogy a többször keveset elv a helyes étrend titka?
- Ingyenes szabadtéri edzéssorozat indul életmód-és edzéstanácsadással

SPECIA Kommunikációs Ügynökség 1134 Budapest Botond utca 12. +3630 9994299 info@specia.hu online kommunikáció webmarketing